ΔΙΕΘΝΗ

Γιατί οι τρομοκράτες επέλεξαν τους συγκεκριμένους στόχους στο Παρίσι

Ήταν Παρασκευή, κόσμος πολύς απολάμβανε τη βραδιά στα μπιστρό, τις μπρασερί και τα μπαράκια του 10ου και του 11ου διαμερίσματος του Παρισιού.

 

 

 

 

Πριν ο τρόμος χτυπήσει με το πρόσωπο των δραστών του Ισλαμικού Κράτους και η Γαλλία μετρήσει 129 θύματα στο πιο αιματηρό πλήγμα της τελευταίας δεκαετίας στην Ευρώπη, τα καφέ και τα εστιατόρια όπου αθώοι άνθρωποι έπεσαν νεκροί αλλά και το θέατρο Μπατακλάν, χώρος τεχνών και έκφρασης, ανήκαν σε μια περιοχή του Παρισιού όπου η ελευθερία της έκφρασης, η διανόηση και οι καλές τέχνες ανθούν.

Το 10ο και το 11ο διαμέρισμα του Παρισιού, όπου βρίσκονταν τα μέρη που έγιναν στόχος των τρομοκρατών που αιματοκύλισαν το Παρίσι, περιλαμβάνουν περιοχές με νυχτερινή ζωή που προσέλκυαν πλήθος νέων. Είναι ο χώρος όπου οι ιδέες εκφράζονται, το μέρος όπου η καλλιτεχνική έκφραση βρίσκει το χώρο της. Στο παρακείμενο Marais, την απολύτως μποέμ γειτονιά του Παρισιού, εντοπίζεται και η παλιά εβραϊκή συνοικία.

Στην περιοχή βρήκε αργότερα χώρο έκφρασης και η gay κοινότητα, φέρνοντας μαζί της καταστήματα πρωτότυπα, μπουτίκ ανερχόμενων σχεδιαστών, εστιατόρια και μπαρ μπροστά από την εποχή τους. Κοντά στη διάσημη πλατεία των Βοσγίων, το πιο γνωστό ίσως σημείο της συνοικίας, έμενε ο Βικτόρ Ουγκό.

Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν αποκτήσει την ονομασία «bobo», από το συνδυασμό των λέξεων «bohemian bourgeois». Στις περιοχές αυτές κατοικούν και συχνάζουν πολίτες που θεωρούνται πιο ανοιχτόμυαλοι από άλλους, είναι οι γειτονιές της έντονης ζωής, της ανοχής, της διαφορετικότητας, της συνύπαρξης.

Αυτός ο συμβολισμός είναι μια λογική απάντηση στο ερώτημα γιατί επελέγησαν αυτοί οι στόχοι από τους τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους. Απλοί άνθρωποι που διασκέδαζαν ένα συνηθισμένο βράδυ βρέθηκαν στο στόχαστρο των τρομοκρατών, πιθανώς λόγο της περιοχής στην οποία βρίσκονταν.

Αν η επίθεση στο Stade de France είχε προφανή στόχευση αφενός το πλήθος του κόσμου αφετέρου το «μήνυμα» του χτυπήματος εκεί όπου βρισκόταν και ο ίδιος ο Γάλλος πρόεδρος, τα πλήγματα στο θέατρο Μπατακλάν και όλα τα υπόλοιπα «τυχαία» σημεία ίσως να είχαν στόχο ακριβώς αυτά που συμβολίζουν οι περιοχές στις οποίες βρίσκονται.