Μηχανικά προβλήματα και σχεδιαστικά σφάλματα συνέβαλαν στη συντριβή του Boeing 737 Max της Lion Air τον περασμένα Οκτώβριο, όπως αποκαλύπτουν Ινδονήσιοι ερευνητές στο οριστικό πόρισμα τους.
Ανάμεσα στους παράγοντες που συνέβαλαν στη συντριβή του νέου επιβατικού αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων της Μπόινγκ — η οποία είχε αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 189 επιβαίνοντες σε αυτό — ήταν οι λαθεμένες εκτιμήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας όσον αφορά το πώς λειτουργεί το αυτόματο σύστημα αποφυγής απώλειας στήριξης MCAS και το πώς αλληλεπιδρούν με αυτό οι πιλότοι.
Η υπερβολική εξάρτηση του συστήματος από έναν και μόνο αισθητήρα γωνίας πτήσης κάνουν αυτόν τον τύπο αεροσκάφους ευάλωτο, πολύ περισσότερο διότι ο αισθητήρας του συγκεκριμένου αεροπλάνου είχε ρυθμιστεί λάθος κατά τη διάρκεια επισκευής του που είχε γίνει λίγο καιρό πριν από το δυστύχημα.
Ολόκληρος ο στόλος των 737 Max σε παγκόσμιο επίπεδο έχει καθηλωθεί στο έδαφος μετά το δεύτερο δυστύχημα αεροσκάφους του τύπου, το οποίο είναι πολύ πιθανό να συνδέεται επίσης με το MCAS, τον Μάρτιο του 2019 στην Αιθιοπία, όπου έχασαν τη ζωή τους 157 άνθρωποι.
Η αμερικανική εταιρία παραγωγής αεροσκαφών Boeing Co απομάκρυνε από τα καθήκοντά του, τον εκτελεστικό διευθυντή στο τμήμα εμπορικών αεροσκαφών Κέβιν ΜακΑλιστερ. Πρόκειται για την πρώτη αποχώρηση υψηλόβαθμου στελέχους της εταιρίας από τα δύο τραγικά δυστυχήματα με τα αεροσκάφη 737 MAX.