Aνάμεσα στις τέσσερις σορούς που ανασύρθηκαν σήμερα από το πολυτελές γιοτ που βυθίστηκε ανοιχτά της Σικελίας είναι και αυτό του μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς και της κόρης του, της Χάνα Λιντς, σύμφωνα με το Reuters.
Στο σκάφος, που ανήκει στη σύζυγο του Βρετανού επιχειρηματία τεχνολογίας Μάικ Λιντς, επέβαιναν 22 επιβάτες και το πλήρωμα, ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Porticello, κοντά στο Παλέρμο, όταν ανατράπηκε κατά τη διάρκεια σφοδρής καταιγίδας τη Δευτέρα.
Νωρίτερα ανασύρθηκαν δύο ακόμα σοροί από το γιοτ, που δεν έχουν ακόμα ταυτοποιηθεί.
Εν τω μεταξύ, οι εισαγγελείς του Termini Imerese, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει έρευνα για το ναυάγιο, ανέφεραν ότι ανέκριναν τον κυβερνήτη του Bayesian, James Catfield, για πάνω από δύο ώρες, μέχρι αργά το βράδυ, για να ανασυνθέσουν τις δραματικές φάσεις του ναυαγίου και να αποκτήσουν τεχνικές λεπτομέρειες χρήσιμες για την έρευνα.
Αυτό που απομένει, είναι η εύρεση δύο ακόμα αγνοουμένων .
Tα σενάρια γύρω από το ναυάγιο
Πιστεύεται ότι το πλοίο χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο πάνω από το νερό -γνωστό και ως υδροστρόβιλο-, με αποτέλεσμα να ανατραπεί μέσα σε μόλις 60 δευτερόλεπτα.
Παράλληλα, άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν την πιθανότητα εισόδου νερού από φινιστρίνια και πόρτες, που είχαν μείνει ανοιχτά λόγω της ζέστης που επικρατούσε στα ανοικτά των ιταλικών ακτών.
Πού εστιάζουν οι έρευνες των Αρχών για το ναυάγιο του «Bayesian»
Ένας εμπειρογνώμονας που βρισκόταν στο σημείο δήλωσε ότι ένα πρώιμο σημείο εστίασης της επίσημης έρευνας για την τραγωδία στα ανοιχτά των ακτών της Σικελίας, η οποία ξεκίνησε από τους εισαγγελείς στο κοντινό Τερμίνι Ιμερέζε, θα είναι το κατά πόσον το πλήρωμα του σκάφους είχε κλείσει τα φινιστρίνια στο σκάφος πριν από την καταιγίδα.
Οι ερευνητές θα εξετάσουν αν είχαν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα, δεδομένων των προβλέψεων για κακοκαιρία κατά τη διάρκεια της νύχτας, και αν κάποιο από τα μέλη του πληρώματος φέρει ποινικές ευθύνες.
«Ίσως είχαν αφήσει ανοιχτά τα φινιστρίνια λόγω της ζέστης»
Ο εμπειρογνώμονας ιστιοπλοΐας Σαμ Τζέφερσον, εκδότης του περιοδικού «Sailing Today», δήλωσε επίσης ότι πιστεύει πως οι ανοιχτές καταπακτές και πόρτες θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην ταχεία βύθιση του superyacht.
«Θα έλεγα ότι το σκάφος χτυπήθηκε πολύ δυνατά από τον άνεμο, έγειρε στο πλάι. Φαντάζομαι ότι όλες οι πόρτες ήταν ανοιχτές επειδή έκανε ζέστη, οπότε υπήρχαν αρκετά φινιστρίνια και πόρτες ανοιχτά, ώστε να γεμίσει με νερό πολύ γρήγορα και να βυθιστεί έτσι», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Αντρέα Ράτι, καθηγητής Ναυτικού Σχεδιασμού στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου, δήλωσε ότι ένα σκάφος στο μέγεθος του «Bayesian» θα βυθιζόταν τόσο γρήγορα μόνο αν έπαιρνε τεράστια ποσότητα νερού.
Σημείωσε ότι φινιστρίνια, παράθυρα ή άλλα ανοίγματα μπορεί να είχαν μείνει ανοιχτά, αφήνοντας να μπει νερό.
Τα μετεωρολογικά αρχεία δείχνουν ότι οι θερμοκρασίες έφτασαν περίπου τους 33 βαθμούς Κελσίου την προηγούμενη ημέρα από τη βύθιση, γεγονός που μπορεί να οδήγησε τους επιβαίνοντες στο σκάφος να θέλουν να περνάει αέρας ενώ κοιμούνταν.
Ο Λούκα Μερκάλι, πρόεδρος της Ιταλικής Μετεωρολογικής Εταιρείας, ανέφερε ότι το πλήρωμα θα έπρεπε να είχε βεβαιωθεί ότι όλοι οι επισκέπτες ήταν ξύπνιοι και να τους είχε δώσει σωσίβια ενόψει των προβλεπόμενων ισχυρών βροχοπτώσεων.
Ο επικεφαλής εισαγγελέας του Termini Imerese, Αμπρότζιο Καρτοσίο, και η ομάδα του αναμένεται να ανακρίνουν σύντομα τους 15 επιζώντες για να διαπιστώσουν τι οδήγησε στην τραγική βύθιση της θαλαμηγού «Bayesian».
Bρετανική ομάδα θα συμμετάσχει στην έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας
Εν τω μεταξύ, στην έρευνα θα συμμετάσχει και βρετανική ομάδα, με έναν πρώην ερευνητή ναυτικών ατυχημάτων να δηλώνει ότι θα εξετάσουν αν τα παράθυρα ή οι στεγανές πόρτες ήταν ανοιχτές.
Ο Γκάβιν Πρίτσαρντ, ο οποίος ήταν κύριος ερευνητής του βρετανικού κλάδου διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων (MAIB) πριν συνταξιοδοτηθεί, το 2022, δήλωσε στην «Telegraph»: «Η MAIB θα θελήσει να εξετάσει το σκάφος χρησιμοποιώντας είτε ένα ROV (τηλεχειριζόμενο όχημα) είτε δύτες είτε θα θελήσει να ρίξει μια ματιά και να δει ποιες ήταν οι θέσεις των στεγανών θυρών, των καταπακτών και των παραθύρων». «Θα ήταν σημαντικό να δηλωθεί ότι δεν αποδίδει ευθύνες», πρόσθεσε, λέγοντας ότι η δουλειά της MAIB είναι να καθορίσει την αιτία του ναυαγίου -και όχι τη νομική ευθύνη-, έτσι ώστε τα κρίσιμα για την ασφάλεια συμπεράσματα να μπορούν να διαδοθούν σε όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
«Ένα από τα πρώτα ερωτήματα που θέτουν οι ερευνητές ατυχημάτων είναι αν έχει ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο. Και πρέπει να πω ότι, έχοντας παρατηρήσει αυτό το τραγικό γεγονός, ειλικρινά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι παρόμοιο με αυτό», πρόσθεσε.