ΔΙΕΘΝΗ

Ναυάγιο στη Σικελία: Νέο θρίλερ με το »Bayesian» – Μάχη για να απομακρυνθούν χιλιάδες λίτρα καυσίμου, κίνδυνος ρύπανσης

Το μοιραίο γιοτ Bayesian, που ναυάγησε στα ανοιχτά της Σικελίας, θα ανασυρθεί από τον βυθό της θάλασσας, όταν αφαιρεθούν από τη δεξαμενή του 18.000 λίτρα καυσίμου, σύμφωνα με τα σχέδια που παρουσίασε η εταιρεία διαχείρισης του σκάφους.

Υπενθυμίζεται πως το γιοτ, μήκους 184 μέτρων βυθίστηκε στα ανοιχτά της Σικελίας την περασμένη Δευτέρα, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος τεχνολογίας Μάικ Λιντς, η 18χρονη κόρη του Χάνα και άλλοι πέντε επιβαίνοντες. Το υπό βρετανική σημαία πλοίο πιστεύεται ότι περιέχει 18.000 λίτρα καυσίμου, το οποίο η εταιρεία διαχείρισης Camper and Nicholsons International φέρεται να σχεδιάζει να αδειάσει από τη δεξαμενή, προκειμένου να αποτρέψει τη ρύπανση της θάλασσας.

Μόλις αδειάσει η δεξαμενή, σχεδιάζει να ανακτήσει το γιοτ, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε βάθος 49 μέτρων ανοιχτά του Porticello, κοντά στο Παλέρμο, είπαν πηγές που ενημερώθηκαν για το σχέδιο στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA. Ωστόσο, η επιχείρηση μπορεί να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες, καθώς η εταιρεία πρέπει πρώτα να λάβει άδεια, για να απομακρύνει το Bayesian πριν μπορέσει να ανυψώσει το πλοίο από τον βυθό.

Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό οι εισαγγελείς στην Ιταλία εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιβάλλουν κατηγορίες στον καπετάνιο του Bayesian, μεταξύ άλλων, για ανθρωποκτονία από πρόθεση.

Σημειώνεται πως ο James Cutfield, ο 51χρονος Νεοζηλανδός που ήταν ο κυβερνήτης του σκάφους ήταν μεταξύ των 15 επιζώντων – στους οποίους περιλαμβανόταν και η σύζυγος του Λιντς, Angela Bacares, της οποίας η εταιρεία Revton Ltd κατέχει το Bayesian.

Ο Cutfield ερευνάται για πιθανή ανθρωποκτονία και ευθύνη για το ναυάγιο, δήλωσε ο Aldo Mordiglia, ένας από τους δύο δικηγόρους που διορίστηκαν για την υπεράσπιση του καπετάνιου. Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, το να τελείς υπό έρευνα δεν συνεπάγεται καμία ενοχή και δεν οδηγεί απαραίτητα σε ποινικές διώξεις.

Το πολυτελές γιοτ με βρετανική σημαία βυθίστηκε κοντά στο νησί της Μεσογείου στη νότια Ιταλία. Την ίδια ώρα, οι ερευνητές εστιάζουν στο πώς ένα ιστιοφόρο που θεωρούνταν «αβύθιστο» από τον κατασκευαστή του, το ιταλικό ναυπηγείο Perini Navi, βυθίστηκε ενώ ένα κοντινό ιστιοφόρο παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αλώβητο.

Οι εισαγγελείς είπαν ότι το συμβάν ήταν «εξαιρετικά γρήγορο» και θα μπορούσε να είναι «downburst» ένας εντοπισμένος, ισχυρός άνεμος που κατεβαίνει από μια καταιγίδα και εξαπλώνεται γρήγορα μόλις χτυπήσει στο έδαφος. Το πλήρωμα σώθηκε, εκτός από τον σεφ.