Οι επιβάτες του σούπερ γιοτ Bayesian έψαχναν εναγωνίως για τους τελευταίους θύλακες αέρα, καθώς το σκάφος βυθιζόταν στα νερά της Σικελίας, όπως ανέφερε διασώστης, κατά τη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε χθες από τις ιταλικές αρχές.
Υπενθυμίζεται ότι ο Βρετανός μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικλ Λιντς και η 18χρονη κόρη του Χάνα ήταν μεταξύ των έξι ανθρώπων που ανασύρθηκαν μετά τη βύθιση του πολυτελούς σκάφους κοντά στο Porticello, περίπου στις 5 το πρωί τοπική ώρα τη Δευτέρα. Η νεαρή κοπέλα βρέθηκε νεκρή μόνη της μέσα στην καμπίνα της.
Η σορός του υπηκόου Καναδά-Αντιγουάνας Ρεκάλντο Τόμας , ο οποίος εργαζόταν ως σεφ στο superyacht, ανασύρθηκε τη Δευτέρα.
Ο πρόεδρος της τράπεζας Morgan Stanley International, Τζόναθαν Μπλούμερ , η σύζυγός του Judy Bloomer, ο δικηγόρος της Clifford Chance, Chris Morvillo και η σύζυγός του Neda Morvillo, ανασύρθηκαν επίσης από το ναυάγιο. Ζωντανά από το ναυάγιο βγήκαν 15 άτομα, ενώ έχασαν τη ζωή τους 7.
Έκτοτε, οι εισαγγελείς άνοιξαν έρευνα για ανθρωποκτονία και πρόκληση ναυαγίου χωρίς να κατονομάσουν ύποπτους.
Χθες, Σάββατο 24/08, δόθηκε συνέντευξη Τύπου από τις ιταλικές αρχές. Για πρώτη φορά, εργαζόμενοι στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και δύτες συζήτησαν την περίπλοκη πενθήμερη απόπειρα διάσωσης που έλαβε χώρα 160 πόδια κάτω από το νερό.
Οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι δύτες
Δύτες από την εξειδικευμένη ομάδα διάσωσης σπηλαίων της πυροσβεστικής περιέγραψαν με δραματικές λεπτομέρειες τις εξαιρετικές προκλήσεις που αντιμετώπισαν πάνω από 50 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Στους 30 δύτες επιτρεπόταν να επισκεφθούν τον πυθμένα μόνο για 12 λεπτά κάθε μέρα από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου. Μερικοί από τους δύτες συμμετείχαν επίσης στην ανάκαμψη του καταδικασμένου πλοίου Costa Concordia το 2012.
Ο επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας του Παλέρμο και μέλος της ομάδας διάσωσης δυτών, Bentivoglio Fiandra, περιέγραψε πώς το Bayesian βυθίστηκε στην πρύμνη πριν κυλήσει στη δεξιά πλευρά του.
Οι διασώστες έψαχναν για τα θύματα του ναυαγίου ανάμεσα σε συντρίμμια που επέπλεαν και μέσα σε δύσκολες συνθήκες.
«Βρήκαμε το ασφαλέστερο σημείο και μπήκαμε στο γιοτ από εκεί. Αλλά το εσωτερικό του ήταν χάος, με ντουλάπες και έπιπλα να στροβιλίζονται γύρω μας και καθρέφτες που αντανακλούσαν τα φώτα μας. Τα πτώματα ήταν όλα σφηνωμένα σε στενά σημεία, με έπιπλα πάνω ή δίπλα τους. Ήταν όλα κολλημένα εκεί», είπε ο Fiandra.
Όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου από αξιωματούχους, οι επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους πιθανότατα κοιμούνταν και αυτός ήταν ο λόγος που απέτυχαν να διαφύγουν έγκαιρα.
«Προσπάθησαν να σωθούν»
Μόλις όμως αντιλήφθηκαν πως κάτι δεν πήγαινε καλά, προφανώς επιχείρησαν να διαφύγουν, αλλά ήταν αργά. Όταν το Bayesian άρχισε να βυθίζεται κάτω από το νερό – με τη δεξιά του πλευρά στραμμένη προς τον πυθμένα και την αριστερή προς την επιφάνεια του νερού, οι επιβάτες που είχαν απομείνει μέσα στο σκάφος, κινήθηκαν προς εκείνη την κατεύθυνση, και συγκεκριμένα, την αριστερή πλευρά, αναζητώντας πιθανώς «λίγο αέρα».
«Είναι ξεκάθαρο πως προσπαθούσαν να σωθούν, πηγαίνοντας στις καμπίνες στην αριστερή πλευρά. Βρήκαμε τις πρώτες πέντε σορούς στην πρώτη καμπίνα στην αριστερή πλευρά και την τελευταία σορό στην τρίτη καμπίνα στην ίδια πλευρά. Υπήρχαν συνολικά έξι καμπίνες: τρεις στην αριστερή και τρεις στη δεξιά πλευρά. Τους βρήκαμε στο υψηλότερο μέρος του σκάφους προς την επιφάνεια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τζιρολάμο Μπεντιβόλιο Φιάντρα, διοικητής της τοπικής πυροσβεστικής υπηρεσίας.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε: «Τα πρώτα πέντε πτώματα βρέθηκαν στην πρώτη καμπίνα στην αριστερή πλευρά και το τελευταίο πτώμα – αυτό της 18χρονης Χάνα – βρέθηκε στην τρίτη καμπίνα».