Το χρονοδιάγραμμα των τελευταίων 56 λεπτών του μοιραίου Boeing 737-800 της Jeju Air που συνετρίβη στη Νότια Κορέα, προκαλώντας τον θάνατο 179 ανθρώπων, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Μεταφορών και η Πυροσβεστική Υπηρεσία της χώρας.
Σε αυτό καταγράφονται τα τελευταία λόγια του πιλότου, τα οποία είναι «mayday, mayday, mayday» και «bird strike, bird strike, go-around», που δείχνουν ότι η είσοδος πουλιών στον κινητήρα είναι πιθανότατα αυτό που προκάλεσε την πτώση του Boeing.
Οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν σήμερα πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα. Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.
Τα τελευταία λεπτά της πτήσης 7C2216
Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των τελευταίων λεπτών της πτήσης 7C2216, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών και την Πυροσβεστική Υπηρεσία της Νότιας Κορέας:
8:54 π.μ. – Ο πύργος ελέγχου δίνει άδεια στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 1.
8:57 π.μ. – Ο πύργος ελέγχου εκδίδει προειδοποίηση για αυξημένη παρουσία πουλιών στην περιοχή («caution bird activity»).
8:59 π.μ. – Ο πιλότος του αεροσκάφους αναφέρει σύγκρουση με πουλιά («bird strike») και κηρύσσει κατάσταση έκτακτης ανάγκης, λέγοντας «mayday, mayday, mayday» και «bird strike, bird strike, go-around».
9:00 π.μ. – Το αεροσκάφος ξεκινά διαδικασία «go-around» (διαδικασία που ακολουθείται όταν για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι εφικτή η προσγείωση και ματαιώνεται ενώ το αεροπλάνο βρίσκεται ήδη χαμηλά) και ζητά άδεια για προσγείωση στον διάδρομο 19.
9:01 π.μ. – Ο πύργος ελέγχου δίνει άδεια για προσγείωση στον διάδρομο 19.
9:02 π.μ. – Το αεροσκάφος ακουμπά στον διάδρομο περίπου στο σημείο των 1.200 μέτρων από τα συνολικά 2.800 μέτρα. Ο πύργος ελέγχου ενεργοποιεί τον «συναγερμό συντριβής» και κινητοποιείται η ομάδα πυρόσβεσης του αεροδρομίου.
9:03 π.μ. – Το αεροσκάφος συντρίβεται αφού παρεκκλίνει από τον διάδρομο προσγείωσης.
9:10 π.μ. – Το υπουργείο Μεταφορών λαμβάνει αναφορά ατυχήματος από τις αρχές του αεροδρομίου.
9:23 π.μ. – Ένα άτομο ανασύρεται ζωντανό από τα συντρίμμια και μεταφέρεται σε ιατρική μονάδα.
9:38 π.μ. – Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Μουάν κλείνει.
9:50 π.μ. – Ένα δεύτερο, και τελευταίο, άτομο διασώζεται από την ουρά του αεροσκάφους.