Αυτοκίνητο για λίγους. Για εκατομμυριούχους αλλά με γούστο. Τις Bentley Mulsanne θα τις δείτε κυρίως στην Αμερική και στην Κίνα. Λιγότερες στα Αραβικά Εμιράτα η στην Αγγλία.
Η ιστορία της Mulsanne ξεκίνησε το 2009 ως ο καρπός ενός τετραετούς προγράμματος που στόχο είχε να επαναπροσδιορίσει το απόλυτο υπερπολυτελές σεντάν.
Το πρόγραμμα παρουσίασης ξεκίνησε το 2005, με τις πρώτες σχεδιαστικές γραμμές στο Bentley Design Studio. Το αυτοκίνητο γεννήθηκε στην κυριολεξία από λευκή κόλλα χαρτί. Εντελώς χειροποίητο, κατασκευασμένο στην έδρα της Bentley στο Crew, με μια εξέλιξη του εικονικού twin-turbocharged 6,75 λίτρων V8 κινητήρα, με ότι πιο σύγχρονο στον τομέα της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής και ένα εντελώς νέο πλαίσιο, σε ένα μοντέρνο ντιζάιν μέσα και έξω, εμπνευσμένο από τις μεγάλες Bentley του παρελθόντος.
Όσοι συμμετείχαν στην εξέλιξή της δούλευαν για να παρουσιάσουν «The Grand Bentley» – αλλά εσωτερικά την ήξεραν ως Project Kimberley.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της Mulsanne έγινε το 2009 στο Pebble Beach Concours d’ Elegance.
Κατά τη διάρκεια ζωής της κατασκευάστηκε σε τρεις εκδόσεις – τις Mulsanne, Speed και Extended Wheelbase.
Όπως γνωρίζετε όλες οι Bentley είναι χειροποίητες. Και για την κατασκευή κάθε Mulsanne χρειάζονταν 400 ώρες δουλειάς. Όλα ξεκινούν από το μηδέν και με το χέρι.
Πέρασαν 8 χρόνια και οι επικεφαλής της εταιρίας αποφάσισαν «φρεσκάρισμα». Το 2017 το πανάκριβο αυτοκίνητο …φρεσκαρίσθηκε.
Το αυτοκίνητο κάτω από το καπό φοράει έναν κινητήρα που αρχικά κατασκευάστηκε το 1959. Φυσικά ακολούθησαν οι απαραίτητες εξελίξεις. Πρόκειται για το διάσημο L-series V8 κινητήρα των 6,75 λίτρων.
Η Mulsanne για μια δεκαετία η ήταν η ναυαρχίδα της Bentley και σήμερα φτάνει στο αποκορύφωμά της, με την “6.75 Edition by Mulliner”. Από το 2009 μέχρι σήμερα απόλαυσαν αυτό το αυτοκίνητο 7.300 εκατομμυριούχοι σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μυώδες, σαρωτικό design σε χαλύβδινο μονοκόκ πλαίσιο και πόρτες, φτερά και καπό από αλουμίνιο. Η κομψή μορφή του αυτοκινήτου δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας μια προηγμένη διαδικασία γνωστή ως Superforming, στην οποία τα φύλλα αλουμινίου θερμαίνονται στους 500° C και στη συνέχεια παίρνουν το τελικό τους σχήμα χρησιμοποιώντας την πίεση του αέρα.
Αποδίδοντας ισχύ 512 ίππων και τη θηριώδη ροπή των 1.020 Nm, ο κινητήρας V8 των 6,75 λίτρων επιτάχυνε το αυτοκίνητο στα 0-60 μίλια/ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα (0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα) με την τελική ταχύτητα στα 294 χλμ./ώρα. Για πρώτη φορά, ο κινητήρας διέθετε μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και απενεργοποίηση κυλίνδρων ενώ η καμπύλη ροπής του έφτανε στη μέγιστη τιμή της από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. – εκεί που είναι το ρελαντί των πιο σύγχρονων αυτοκινήτων. Κάθε βασικό στοιχείο – από το σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα έως τα έμβολα επανασχεδιάστηκε για να είναι ελαφρύτερο και ισχυρότερο, μειώνοντας τα ανεπιθύμητα εσωτερικά φορτία και τις τριβές, για ακόμα καλύτερη απόκριση του κινητήρα.
Αυτό το αυτοκίνητο που τόσο αγαπήθηκε τον Απρίλιο φέτος βάζει τέλος στην ιστορία του. Τερματίζεται η παραγωγή του και ταυτόχρονα παραδίδει τα σκήπτρα στην ολοκαίνουργια Flying Spur.
Έτσι για να ξέρετε θα σας αναφέρω τα κρυφά χαρτιά των κατασκευστών.
Η Mulsanne προσφέρεται σε πάνω από 100 χρώματα βαφής, 24 χρώματα εσωτερικής δερμάτινης επένδυσης και εννέα είδη καπλαμά για να διαλέξει ο τυχερός κάτοχος, προσφέροντας ένα πρωτόγνωρο βαθμό εξατομίκευσης στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η αρχή γίνεται από το αμάξωμα, όπου εξειδικευμένοι τεχνίτες βασίζονται στα χέρια και τα μάτια τους, για να ολοκληρώσουν με επιτυχία 5.800 μεμονωμένες συγκολλήσεις. Εκεί όπου η οροφή συναντά το πίσω μέρος στις κολόνες D, μια άλλη ομάδα ειδικών επεξεργάζεται σε υψηλή θερμοκρασία την ένωση των δύο επιφανειών, πάντα στο χέρι, μέχρις ότου να είναι εντελώς ανεπαίσθητη. Μόλις το αυτοκίνητο δεχθεί τα στρώματα βαφής, η ένωση είναι πρακτικά αόρατη και η εντύπωση που δημιουργείται είναι ότι η Mulsanne έχει προκύψει από ένα μονοκόμματο κομμάτι μετάλλου.
Το αμάξωμα της Mulsanne δε διαφέρει από ένα γλυπτό, που σημαίνει ότι η βαφή πρέπει να εφαρμοστεί σε διαφορετικά βάθη για να εμφανιστεί ομοιόμορφα, γι’ αυτό και κάθε στρώμα βαφής ψεκάζεται με το χέρι. Μετά τη λάκα, κάθε αυτοκίνητο λειαίνεται με λεπτό τρίψιμο στο χέρι πριν γυαλιστεί με αγνό παρθένο μαλλί για 12 ώρες για να επιτευχθεί μια εμφάνιση τόσο γυαλιστερή, που αποτελεί σημείο αναφοράς στην αυτοκινητοβιομηχανία και αποδίδεται με τον όρο “Bentley Mirror Finish”.
Ανοίγοντας την πόρτα της ναυαρχίδας της Bentley αποκαλύπτεται ένας κόσμος από μονοκόμματη καρυδιά, κερασιά ή βελανιδιά, σε μια ποικιλία διαφορετικών καπλαμάδων. Η τελική διαδικασία επιλογής των «νερών» του ξύλου πραγματοποιείται στο Crewe, όπου ο καπλαμάς επιλέγεται από τον ίδιο τεχνίτη που τελικά θα του δώσει ζωή. Επιλέγονται μόνο τα τμήματα με τις περισσότερο συναρπαστικές μορφές, κομμάτια με φυσικά διακοσμητικά μοτίβα – προτού ταιριάξουν σε ζεύγη, έτσι ώστε τα νερά στην αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου να αποτελούν καθρέφτισμα αυτών της δεξιάς!
Από τις 400 ώρες που χρειάζεται για την κατασκευή μιας Mulsanne, περίπου 150 αφιερώνονται στη δημιουργία του πολυτελούς δερμάτινου εσωτερικού – προτού καν τοποθετηθούν προαιρετικές επιλογές. Και το εσωτερικό είναι φυσικά ραμμένο και διαμορφωμένο εξ ολοκλήρου στο χέρι. Μόνο για το γαζί αντίθεσης, απαιτούνται 37 ώρες για την ολοκλήρωσή του!
Απ’ όλες τις Bentley Mulsanne άξιες ιδιαίτερης αναφοράς είναι δύο, και οι δύο από τον οίκο Mulliner: η έκδοση Mulsanne W.O., φόρος τιμής στον ιδρυτή της εταιρείας και η Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner, το κύκνειο άσμα του μοντέλου.
Η Mulsanne W.O., σε κάθε ένα από τα 100 περιορισμένης έκδοσης αυτοκίνητα, διέθετε ένα κομμάτι του αρχικού στροφαλοφόρου άξονα που ελήφθη από το προσωπικό, 8 λίτρων αυτοκίνητο του W.O. Bentley – το τελευταίο μοντέλο που είχε σχεδιάσει ο ίδιος για τη Bentley Motors, το 1930. Και οι 100 πωλήθηκαν εντυπωσιακά γρήγορα.
Η Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner περιορίζεται σε μόλις 30 μοναδικά κομμάτια και αντιπροσωπεύει αυτό ακριβώς το οποίο οραματίστηκαν μηχανικοί και τεχνίτες της Bentley: το κορυφαίο χειροποίητο αριστούργημα της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το αυτοκίνητο είναι εμπνευσμένο – και παίρνει το όνομά του – από τη θρυλική μηχανή 6¾-λίτρων, η οποία ολοκληρώνει τον κύκλο της στο 60ο έτος συνεχούς παραγωγής της. Οι σχετικές αναφορές στο V8 κινητήρα είναι εμφανείς παντού, συμπεριλαμβανομένων των χειριστηρίων αερισμού που καλύπτονται από μια μικροσκοπική έκδοση του καλύμματος λαδιού του κινητήρα. Ένα μοναδικό μοτίβο 6.75 Edition είναι ραμμένο στα καθίσματα, το ίδιο λογότυπο προβάλλεται από τους λαμπτήρες LED υποδοχής ενώ και η όψη του ρολογιού κοσμείται από σχέδια εμπνευσμένα από τον κινητήρα.
Από τον Απρίλιο και μετά οι προβολείς στρέφονται στην ολοκαίνουργια Flying Spur. Μην κάνετε όνειρα. Για λίγους θα είναι και αυτό το στολίδι που όταν το σανιδώσεις «σκάβει» την άσφαλτο.