Με την υπογραφή του Γιάννη Πλακιωτάκη ξεκινάει η διαδικασία για την αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Λιμενικού Σώματος.
Τα νέα σκάφη θα εξυπηρετήσουν τις πολλές καθημερινές και διαρκείς ανάγκες που υπάρχουν στο Αιγαίο, αλλά κύρια θα ριχτούν στην μάχη για την ανάσχεση των μεταναστευτικών ροών.
- Γράφει ο Κώστας Αττίας
Το νέο σκάφος του ναυπηγείου Fabio Buzzi FB 56’ σύμφωνα με τους κατασκευαστές του έχει πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα στην ανοικτή θάλασσα σε κατάσταση θαλάσσης 5 και επιβιωσιμότητα σε κατάσταση τουλάχιστον 7.
Μέγιστη ταχύτητά που φτάνει τους 50 κόμβους, ακτίνα δράσης τα 450 ν.μ, μήκος 16,10 μ. πλάτος 3,74 μ.,δύο σταθμούς διάσωσης ναυαγών και η γέφυρα του σκάφους φέρει προστατευτική αντιβαλλιστική προστασία προτύπου STANAG 4569.
Ακόμα οι κατασκευαστές έχουν εξοπλίσει το σκάφος με σύστημα οπτικής και θερμικής απεικόνισης, που δύναται οπτικά να εντοπίσει στόχους 5×5 μ. στα 23χλμ και άνθρωπο σε απόσταση 7,5 χλμ, ενώ φέρει ενσωματωμένο αποστασιόμετρο Laser Class-1 (EYESAFE), εμβέλειας πλέον των 10 χλμ. Διαθέτει οπλισμό καθώς και ναυτιλιακό Radar ‘X’ Band (ARPA), δυνάμενο να υποτυπώνει 100 στόχους συγχρόνως.
Οι παραδόσεις θα αρχίσουν σε 10 μήνες και το κόστος για τα σκάφη (δεκατρία + δύο με δικαίωμα προαίρεσης) είναι στα 33.000.000 ευρώ.
Το τραγικό τέλος του Fabio Buzzi
O Fabio Buzzi, επονομαζόμενος και ο «βασιλιάς» των ταχύπλοων την 17η Σεπτεμβρίου 2019, αμέσως μετά την κατάρριψη ενός ακόμη ρεκόρ ταχύτητας κατά τον πλου Μόντε Κάρλο – Βενετία σε 18ω 33λ 30δλ, (περίπου 61.48 κόμβους μέση ωριαία ταχύτητα), προσέκρουσε με το θρυλικό του σκάφος Gran Argentina σε ημιβυθισμένο αντιπλημμυρικό φράγμα, στα κανάλια της Βενετίας. Από την σφοδρότατη σύγκρουση, το σκάφος συνετρίβη και ο διάσημος Ιταλός πιλότος και σχεδιαστής σκαφών, μαζί με δύο από τους τρεις άλλους πιλότους της ομάδας του, σκοτώθηκε ακαριαία.