GOOGLE NEWS, ΠΑΡΑΞΕΝΑ

Γιατί όταν πιάνουμε το τιμόνι «γράφουμε» τους νόμους

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δημιουργήθηκε για την δική μας ασφάλεια και προκειμένου να μην επικρατεί απόλυτο χάος στους δρόμους.

Γιατί όμως οι περισσότεροι από εμάς δεν τον υπακούμε ακόμη και ξέροντας πως θέτει σε κίνδυνο τη ζωή μας;

Ας δούμε κάποιες από τις πιο συχνές παραβάσεις.

Τέρμα… αριστερά

Τα οχήματα πρέπει να κινούνται στη δεξιά πλευρά ενός αυτοκινητοδρόμου με πολλές λωρίδες και να χρησιμοποιούν την αριστερή μόνο για προσπέραση.

Πόσες φορές δεν έχετε πει σιγά μην κολλήσω δεξιά ας πάω αριστερά που είναι εξάλλου και η λωρίδα υψηλής ταχύτητας και έχοντας ήδη υπερβεί το όριο ταχύτητας βλέπετε στο καθρέπτη σας ένα αυτοκίνητο να τρέχει ακόμη πιο γρήγορα και να κολλάει πίσω σας;

Η… πολυτέλεια του φλας

Όπως όλοι γνωρίζουμε τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με φώτα που ειδοποιούν τους άλλους οδηγούς τι πρόκειται να κάνουμε. Τα φώτα φρένων  και οπισθοπορείας ενεργοποιούνται αυτόματα αλλά όχι και τα φλας που παρότι απαιτούν μια μικρή κίνηση του δαχτύλου δεν την κάνουμε.

Σε μια έρευνα του 2006 από την Response Insurance, από το 57% των οδηγών που παραδέχτηκαν ότι δεν άναψαν φλας (ποσοστό 71% στην ηλικιακή ομάδα 18-24 ετών), το 23% δήλωσαν ότι ήταν απλά πολύ τεμπέληδες για να σηκώσουν ένα δάχτυλο, μια δικαιολογία πραγματικά τραγικά ειλικρινής.

Επιπλέον, σε ένα πνεύμα …ακροβατικής λογικής, 42% δήλωσαν ότι δεν είχαν χρόνο. Είχαν το χρόνο να ρυθμίσουν το ραδιόφωνο, τον κλιματισμό ή να μιλήσουν στο κινητό αλλά δεν βρίσκουν το χρόνο να σηκώσουν ένα δάκτυλο λίγα δευτερόλεπτα πριν γυρίσουν το τιμόνι.

Γκάζι αντί για φρένο στους πεζούς!

Ο Κώδικας ορίζει πως ο πεζός έχει πάντα προτεραιότητα. Αν ο δρόμος είναι στενός και τον δούμε μπροστά μας τότε «κόβουμε» τι γίνεται όμως όταν είναι μεγάλος ο δρόμος και παρότι υπάρχει διάβαση εμείς συνεχίζουμε απτόητοι;

Μελέτη που έγινε στο Σικάγο διαπίστωσε ότι, εκτός από τις διαγραμμισμένες διαβάσεις μόνο το 18% των οδηγών σταμάτησε όταν ένας πεζός προσπαθούσε να διασχίσει το δρόμο.

Το… διακοσμητικό STOP

Αν και γραμμένο με μεγάλα γράμματα πολλές φόρες το STOP το… έχουμε γραμμένο.

Αντί να σταματήσει κανείς, πολλές φορές απλώς κόβει ταχύτητα χωρίς φυσικά να μπορεί να ελέγξει πλήρως αν έρχεται αυτοκίνητο από την άλλη κατεύθυνση.

Μια μελέτη του 2010 στη Μινεσότα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, από τις 2.400 διελεύσεις οχημάτων σε διασταυρώσεις, το 52% απλά πάτησε λίγο φρένο ενώ το 13% καθόλου!

«Γράφουμε» τα όρια ταχύτητας

Και ερχόμαστε στα όρια ταχύτητας, που παρότι έχουν σαφή λόγο ύπαρξης με βάση τον δρόμο ή το γύρω περιβάλλον , οι αριθμοί που αναγράφουν  δεν εμποδίζουν τους περισσότερους από εμάς να τους αγνοούμε κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο.

Πολλές φορές αυτός που τηρεί το όριο ταχύτητας διαπιστώνουμε πως είναι το πιο αργό αυτοκίνητο μπροστά μας. Σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας, το 2014 οι ΗΠΑ έκοβαν κατά μέσο όρο 112.000 κλήσεις για παραβάσεις ταχύτητας και τα πρόστιμα που καταβλήθηκαν κατά το εν λόγω έτος ανήλθαν σε 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια, πολλά μάλιστα για κάποιους που παραβίασαν το όριο ταχύτητας για να πάνε στο σουπερ μάρκετ ή το παιδί στο σχολείο.

Δείτε ένα βίντεο με ατυχήματα που μπορεί να μας συνετίσει!