Για τους αεροπόρους είναι ο πρωτοπόρος της αεροπορικής ιδέας, για το Πυροβολικό ο Υπολοχαγός Δημήτρης Καμπέρος είναι ένας από τους πιο επιφανείς Πυροβολητές.
Για πολύ κόσμο είναι ο άνθρωπος που υπήρξε παράτολμος και για αυτό πήρε το παρατσούκλι «τρελοκαμπέρος». Ο ίδιος όμως, σαν σήμερα, το 1912 με την απόφαση του να σταματήσει τις πτήσεις απέδειξε πως πάνω από όλα ήταν παράδειγμα υπευθυνότητας.
- Γράφει ο Κώστας Αττίας
Ο Υπολοχαγός (ΠΒ) Δημήτριος Καμπέρος υπήρξε ένας από τους έξι πρωτοπόρους Έλληνες αξιωματικούς που πήγαν στη Γαλλία για να γίνουν οι Ιπτάμενοι για τα πρώτα ελληνικά αεροσκάφη.
Γεννημένος το 1880 ακολούθησε στρατιωτική καριέρα, απέδειξε πως ήταν πνεύμα ανήσυχο, αναζητούσε την τελειότητα και επιδίωκε να βρίσκει λύσεις που θα έφερναν το πλεονέκτημα στο πεδίο της μάχης. Η επιλογή του να γίνει ένας από τους πρώτους αξιωματικούς που θα έδιναν ζωή στην μετέπειτα Πολεμική Αεροπορία το 1911 ήταν μονόδρομος.
Λίγους μήνες μετά την αποστολή της ομάδας των αξιωματικών στο Παρίσι, τον Μάιο του 1912 θα πραγματοποιήσει την πρώτη στρατιωτική πτήση και θα δώσει το παρών στους Βαλκανικούς πολέμους. Η πτήση πάνω από την Πρέβεζα έχει γράψει την δική της ιστορία.
Αναφορές της εποχής περιγράφουν πως αυτός ο πρωτοπόρος αεροπόρος μαζί με τον Μουτούση πετούσαν με τα χέρια χειροβομβίδες στον εχθρό! Ο Μιχαήλ Μουτούσης και ο Χρήστος Αδαμίδης μαζί με τον Καμπέρο αποτελούσαν τους πρώτους τρεις αεροπόρους που είχαν πάει στη Γαλλία και πετούσαν με τα Henry Farman ΙΙΙ και αυτοί άνοιξαν τον δρόμο για να τους ακολουθήσουν λίγο αργότερα οι Λουκάς Παπαλουκάς, Μάρκος Δράκος και Πανούτσος Νοταράς.
Ο Καμπέρος δεν ήταν όμως μόνο ένας άριστος χειριστής. Υπήρξε και εφευρέτης, Μάλιστα μετέτρεψε ένα από τα πρώτα Henry Farman ΙΙΙ σε υδροπλάνο το οποίο και πέταξε επιτυχώς ως την Ύδρα από το Φάληρο και στην συνέχεια πραγματοποίησε και την πτήση της επιστροφής!
Το 1942 ο Καμπέρος «πέταξε» προς την αθανασία. Πίσω του έμεινε τεράστια παρακαταθήκη το έργο του. Αυτό που είναι άγνωστό όμως σε πολύ κόσμο αν και θα έπρεπε ίσως να διδάσκεται ως παράδειγμα είναι πως με απόφαση του είχε σταματήσει να πετάει σαν σήμερα, 30 Νοεμβρίου του 1912.
Ο λόγος; Ο σοβαρός τραυματισμός του παρατηρητή του αεροσκάφους του μετά από αναγκαστική προσγείωση που πραγματοποίησε εξαιτίας βλάβης του αεροσκάφους του.
Χωρίς δεύτερη σκέψη ο Καμπέρος, ο παράτολμος αεροπόρος που δεν υπολόγιζε την ζωή του μπροστά στο χρέος προς την πατρίδα, και που χαρακτηριζόταν από το υψηλό αίσθημα ευθύνης παραιτείται, και επιστρέφει στο Πυροβολικό όπου και ολοκλήρωσε την Υπηρεσία του στις Ένοπλες Δυνάμεις.