Στο Χέλσινμποργκ της Σουηδίας θα βρείτε μια συλλογή από προϊόντα που μάλλον ντρόπιασαν τους εμπνευστές τους.
Το Μουσείο Αποτυχίας δίνει σε κάθε ιδέα μια θέση στην ιστορία. Σας ακούγεται καταθλιπτικό και αξιολύπητο; Έχετε πάντως στο νου ότι όλοι κάνουν λάθη!
Τα πράγματα που φιλοξενούνται στο εσωτερικό του Μουσείου Αποτυχίας, το οποίο άνοιξε τον Ιούνιο του 2017, δεν είναι εκκεντρικά. Είναι μια συλλογή από προϊόντα που δημιουργήθηκαν από μερικά από τα πιο αναγνωρισμένα σήματα στον κόσμο, αλλά «πάτωσαν».
Έτσι οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν, μεταξύ άλλων, την πράσινη κέτσαπ Heinz, τη μάσκα χαλάρωσης που θυμίζει κάτι από την ταινία τρόμου «Παρασκευή και 13», τη διαφανή Πέπσι, την Κόκα Κόλα με καφέ, τα πατατάκια Πρινγκλς χωρίς λιπαρά, την Colgate που είχε λανσάρει κατεψυγμένα λαζάνια και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι όπου -σε μια προσπάθεια μίμησης της Μονόπολι- προσπαθείς να γίνεις πλούσιος σαν τον Τραμπ.
Στην ιστοσελίδα του μουσείου υπάρχει η εξής φράση «Η μάθηση είναι ο μόνος τρόπος να μετατραπεί η αποτυχία σε επιτυχία».
Ο δημιουργός του μουσείου, Samuel West, ήθελε να παρουσιάσει σφάλματα επιχειρήσεων ως ένα τρόπο να αναγνωρίσει και να τιμήσει τον συχνά ανώμαλο δρόμο προς τη δημιουργική επιτυχία. Αν και η αποτυχία είναι στο όνομα του ιδρύματος, το κυρίαρχο θέμα του μουσείου είναι να συνεχίσει και να καινοτομεί.
«Ακόμα και οι μεγαλύτερες εταιρείες αποτυγχάνουν» λέει ο West. «Το κόλπο είναι να δημιουργήσετε μια οργανωτική κουλτούρα που να δέχεται την αποτυχία, ώστε να αποτύχετε στα μικρά … αντί να αποτύχετε στο μεγάλο».
Ελάτε, όπως λέει, στο μουσείο για να διασκεδάσετε αλλά να πάρετε ένα μάθημα για το ρίσκο της καινοτομίας.