Μετά από πολλά χρόνια απουσίας από τη χώρα μας η Mazda επέστρεψε και τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα άρχισαν να κυκλοφορούν και πάλι με νέες γραμμές και νέες αντιλήψεις.
- Του Πέρη Χαλάτση
Η πρώτη οδηγική μας εμπειρία από το νέο γιαπωνέζικο στόλο που έφθασε στις εγκαταστάσεις της Autoone ήταν τον Νοέμβριο. Ήταν το Mazda 2 με κινητήρα βενζίνης 1.5 cc.
Το 5θυρο σουπερμίνι μπορείτε να το βρείτε με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων αλλά με τρεις διαφορετικές αποδόσεις. Η μία αποδίδει 75 PS, η 2η 90 και η 3η 115 PS.
Σήμερα θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από το Mazda 2 με τους 90 ίππους. Πριν ανοίξεις την πόρτα του κόκκινου Mazda 2 τα μάτια σου πέφτουν στις μαύρες ζάντες 16’’ της έκδοσης Takumi. Όσο αδιάφορος και αν είσαι δεν υπάρχει περίπτωση να μην δεις αυτές τις πανέμορφες ζάντες.
Ήταν λογικό όταν το οδηγούσαμε να μας σταματούν οι ιδιοκτήτες των Mazda της περασμένης γενιάς και να μας ρωτούν τι ξέρουμε για την επιστροφή της γιαπωνέζικης φίρμας αλλά και για τα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν.
Το οικογενειακό αυτοκίνητο με τις πέντε πόρτες έχει διαστάσεις 4.060 mm μήκος, 1.695 mm πλάτος και 1.495 mm ύψος. Τέσσερα άτομα βολεύονται άνετα ενώ ένας πιο αδύνατος μπορεί να χωρέσει στο μεσαίο κάθισμα. Για να μην παρεξηγηθώ οι χώροι στην καμπίνα επιβατών είναι ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα ακόμη και αν όλοι είναι ψηλοί.
Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών που είναι 250 λίτρα ενώ μπορεί να φθάσει τα 882 λίτρα αν πέσουν τα πίσω καθίσματα.
Δεν μπορώ να πω ότι παρατήρησα υπερβολές στο εσωτερικό. Μάλλον λιτό θα το χαρακτήριζα. Έτσι άλλωστε είναι και η φιλοσοφία των γιαπωνέζων κατασκευαστών στο εργοστάσιο της Χιροσίμα. Το Mazda 2 έχει στο εσωτερικό αρκετά «σκληρά» υλικά ωστόσο από πλευράς εργονομίας παίρνει άριστα. Έχει μοντέρνα σχεδίαση, χωρίς περιττά στοιχεία. Μπορεί να μην έχει αρκετά «καλούδια» του ανταγωνισμού όμως όλα είναι ποιοτικά και προσεγμένα.
Είναι ιδιαίτερα φιλικό το εσωτερικό αλλά και πρακτικό. Λιτός είναι ο πίνακας οργάνων. Όμως έχει την απαραίτητη πληροφόρηση.
Στην κεντρική κονσόλα με το σύστημα πολυμέσων και την οθόνη αφής γίνεται σωστή ενημέρωση στον οδηγό ο οποίος μπροστά του έχει ακόμη ένα ταχύμετρο και ένα ψηφιακό στροφόμετρο. Υπάρχει σύστημα συνδεσιμότητας MZD Connect τόσο για την ενημέρωση, συμπεριλαμβανομένης και της πλοήγησης όσο και της ψυχαγωγίας.
Στο δρόμο
Ο οδηγός βολεύεται εύκολα και βρίσκει την ιδανική θέση οδήγησης για να έχει τον πλήρη έλεγχο. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα διαπιστώνεις ότι ο κινητήρας των 90 ίππων δεν σε αφήνει αδιάφορο. Χωρίς να έχει εντυπωσιακές αποδόσεις είναι ότι χρειάζεται ο σωστός οικογενειάρχης. Οι επιδόσεις του καλές είναι. Όταν όμως μπει όλη η οικογένεια και γεμίσει βαλίτσες το πορτμπαγκάζ στην ανηφόρα ο οδηγός πρέπει να κάνει το ανάλογο κατέβασμα και να κινηθεί με τη σωστή σχέση.
Και μια που αναφερόμαστε στις σχέσεις να επισημάνουμε ότι το σασμάν είναι πέντε σχέσεων με εξαιρετική αίσθηση στις αλλαγές. Η οδήγηση είναι ευχάριστη και δεν κουράζει αφού έχει σωστή ανάρτηση για ξεκούραστα ταξίδια. Αν ο οδηγός αντιλαμβάνεται πότε πρέπει να κάνει την αλλαγή τότε ο Mazda 2 κινείται άνετα και γρήγορα.
Τα επίσημα νούμερα που δίνει το εργοστάσιο της Mazdaγια το «2» και τον ατμοσφαιρικό 1.500αρη Skyactiv-G με τους 90 ίππους είναι 148 Nm ροπής, με επιτάχυνση από 0-100 km/h μόλις 9,7’’ και τελική ταχύτητα 183 km/h.. Οι Εκπομπές CO2 είναι 111 gr/km.
Οι γιαπωνέζοι σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν κατανάλωση 4.9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στην Αθήνα , με οδήγηση σε μποτιλιαρισμένους δρόμους η κατανάλωση έφτανε τα 7 λίτρα.
Σε δρόμους γεμάτους στροφές το Mazda 2 είναι ιδιαίτερα σταθερό. Σημαντική είναι η βοήθεια του συστήματος G-Vectoring. Αυτό διαχειρίζεται τη ροπή στις στροφές και περιορίζει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού. Με δύο λόγια οι κινήσεις του οδηγού είναι πιο απλές αφού το σύστημα βελτιώνοντας την πρόσφυση τοποθετεί το αυτοκίνητο στη σωστή του κατεύθυνση. Σε συνδυασμό με το i-ACTIVSENSE όλα γίνονται πιο εύκολα. Το i-ACTIVSENSE που είναι εφοδιασμένο στο Mazda2 επεμβαίνει όταν χρειασθεί στην πέδηση έκτακτης ανάγκης η «βάζει» το αυτοκίνητο στις γραμμές του όταν ο οδηγός αφαιρεθεί.
Πολύ καλή είναι η ανάρτηση. Παρά το γεγονός ότι είναι σφιχτή για να έχει ακόμη καλύτερα κρατήματα στις στροφές δεν μεταφέρει τις ανωμαλίες του δρόμο στο εσωτερικό κάνοντας δύσκολη τη ζωή των επιβατών.
Τι έχει η έκδοση της δοκιμής μας:
Ζάντες ελαφρού κράματος 16», Ασημί, μαύρα δερμάτινα καθίσματα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, HeadUpDisplay–έγχρωμο, Smart Keyless Entry,Smart City Brake Support (SCBS),High Beam Control (HBC),Driver Attention Alert (DAA).
Το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και τα παράθυρα ηλεκτρικά . Έχει ακόμη μπουτόν εκκίνησης κινητήρα,κλιματισμό, υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα (HLA), δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινο μοχλό ταχυτήτων, κάθισμα συνοδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος,Cruise Control,Bluetooth, ζάντες ελαφρού κράματος 15’’’ η 16’’ ιντσών ανάλογα με την έκδοση, HMI Commander, Lane Depature Warning System (LDWS),Blind Spot Monitoring System (BSM), Φιμέ πίσω τζάμια, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω,θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, LED προβολείς ομίχλης,φώτα ημέρας LED.
Κλείνοντας θα πρέπει να επισημάνω ότι πρόκειται για ένα «τίμιο» σε σχέση με την τιμή του αυτοκίνητο. Η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από 13.719 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας,στην έκδοση Tacumi,κοστίζει 16.506 ευρώ ενώ η πλουσιότερη έκδοση Revolution έχει 17.228 ευρώ.
Οι νέοι αγοραστές Mazdaθα πρέπει να ξέρουν ότι η εγγύηση του κατασκευαστή περιλαμβάνει βασική εγγύηση οχήματος για τρία χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα, εγγύηση Χρώματος και Επιφανειακής Διάβρωσης για 3 χρόνια, ανεξάρτητα χιλιομέτρων, εγγύηση Διάτρησης Μεταλλικών επιφανειών που καλύπτει το αυτοκίνητο έναντι διάτρησης λόγω διάβρωσης για 12 χρόνια, ανεξάρτητα χιλιομέτρων. Η εγγύηση του κατασκευαστή μεταφέρεται στους επόμενους κατόχους.