GOOGLE NEWS, ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με πλοία του 1960 πάει το Πολεμικό Ναυτικό νερό στα νησιά!

Υδροφόρα (Υ/Φ) πλοία του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία μετράνε πολλές δεκαετίες ζωής επιστρατεύονται κάθε χρόνο για να εξασφαλιστεί η υδροδότηση των νησιών της χώρας μας.

Είναι χαρακτηριστικό της ανάγκης που υπάρχει για μεταφορά νερού στα νησιά πως μόνο το πρώτο εξάμηνο έγιναν 40 παραδόσεις συνολικά 28.070 κυβικών νερού.

  • Γράφει ο Κώστας Αττίας

Αυτές τις ημέρες μάλιστα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ενέκρινε τη δαπάνη ποσού διακοσίων ογδόντα χιλιάδων επτακοσίων Ευρώ  (280.700,00€) για την απευθείας ανάθεση της επείγουσας μεταφοράς και παράδοσης νερού στα νησιά Αμοργό, Κίμωλο, Λειψοί, Ι.Μ. Πανορμίτη Σύμης, Πάτμο και Μαράθι με υδροφόρα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, το χρονικό διάστημα από 18-1-2019 έως 1-6-2019.

Σήμερα το πιο νέο υδροφόρο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού είναι το Υ/Φ ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ Α-469 το οποίο  ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Αυλίδος για το Πολεμικό Ναυτικό και παραδόθηκε στις 2 Αυγούστου 1991. Το Υ/Φ ΠΡΕΣΠΑ Α-434 ναυπηγήθηκε στις 17 Ιουλίου 1976 και είναι ένα από τα πιο γνωστά υδροφόρα πλοία του Π.Ν. στους νησιώτες καθώς τακτικά κάνει παραδόσεις νερού.

Τα Υ/Φ ΚΕΡΚΙΝΗ Α-433 και Υ/Φ ΔΟΪΡΑΝΗ Α-467 έγιναν επίσης γνωστά σε όλη την χώρα με την άμεση μεταφορά νερού πέρυσι το καλοκαίρι στο Αγκίστρι. Το Υ/Φ ΚΕΡΚΙΝΗ  μετράει 56 χρόνια ζωής αφού ναυπηγήθηκε στις 14 Ιουνίου 1963 στο JAPERWERFT WILHEMSHAVEN (όπως και το Υ/Φ ΤΡΙΧΩΝΙΣ) για λογαριασμό του Γερμανικού πολεμικού ναυτικού και στην συνέχεια παρελήφθη μεταχειρισμένο την 22 Απριλίου 1976 για το ελληνικό Πολεμικό
Ναυτικό και εντάχθηκε στην κατηγορία των υδροφόρων βάσεων.

Το Υ/Φ ΔΟΪΡΑΝΗ από την άλλη είναι σημαντικά νεώτερο αφού κατασκευάστηκε στα Ελληνικά Ναυπηγία Περάματος και παραδόθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό στις 05-10-1980, οπότε έγινε η έπαρση της Ελληνικής Σημαίας. Σε ότι αφορά το Υ/Φ ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ (Α-468) υπηρετεί στο Πολεμικό Ναυτικό από το 1972 οπότε έγινε η έπαρση της Ελληνικής Σημαίας  και από το 1991 βρίσκεται στον Ναύσταθμο Κρήτης και από τότε εκτελεί υδροδοτήσεις εντός όρμου. Επίσης συμμετέχει σε Εθνικές και διασυμμαχικές ασκήσεις, υδροδοτήσεις βάσεων Π.Ν. και Στρατιωτικών οχυρών των νήσων του Αιγαίου.

Όπως είναι φανερό το καμπανάκι για την ανανέωση των πλοίων έχει
χτυπήσει το θέμα είναι ποιος σχεδιασμός υπάρχει για τα επόμενα χρόνια
με δεδομένο πως η ναυπήγηση υδροφόρων πλοίων θα έδινε δουλειά σε
ελληνικά χέρια αφού τα πλοία μπορούν να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα.