GOOGLE NEWS, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μύθος που κοστίζει το ότι πρέπει να ζεσταίνουμε το αυτοκίνητο όταν έχει παγετό!

Έχετε δανειστεί ποτέ το αυτοκίνητο του αδελφού σας σε μια κρύα χειμωνιάτικη μέρα, επειδή βιάζεστε και δεν έχετε ούτε πέντε λεπτά να περιμένετε να ζεσταθεί η μηχανή πριν φύγετε;

Είναι σωστή αυτή η συμβουλή; Όχι, όχι πια, δηλαδή.

Σε μια μελέτη του 2009 σχετικά με δαπανηρούς μύθους, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι Αμερικανοί πιστεύουν ότι πρέπει να πατάνε το γκάζι με ακινητοποιημένο το αυτοκίνητο για τουλάχιστον πέντε λεπτά πριν οδηγήσουν όταν οι θερμοκρασίες ήταν κάτω από το μηδέν. Λάθος! Παρόλο που είναι αλήθεια ότι τα αυτοκίνητα έχουν τουλάχιστον 12% περισσότερη κατανάλωση καυσίμου το χειμώνα και παίρνει περισσότερο χρόνο για να ζεσταθεί ο κινητήρας σε αυτές τις συνθήκες, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσετε το αυτοκίνητό σας.

Η τελευταία φορά που ήταν απαραίτητο ήταν κατά τη δεκαετία του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν τα παλαιότερα αυτοκίνητα βασίζονταν σε καρμπυρατέρ. Η δουλειά του καρμπυρατέρ είναι να αναμίξει τη σωστή ποσότητα βενζίνης με αέρα για να λειτουργήσει σωστά ο κινητήρας και πρέπει να ζεσταθεί για να το κάνει σωστά. Διαφορετικά, το αυτοκίνητο θα σταματήσει.

Τα καρμπυρατέρ δεν είχαν αντικείμενο μετά την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων έγχυσης καυσίμου. Αυτά τα σύγχρονα συστήματα βασίζονται σε αισθητήρες, οι οποίοι παρακολουθούν και προσαρμόζονται στις τρέχουσες συνθήκες θερμοκρασίας για να πάρουν το σωστό μίγμα αέρα και καυσίμου στον κινητήρα. Δεν απαιτείται ρελαντί.

Έτσι, βασικά, αν οδηγείτε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, το ρελαντί σας προσφέρει μηδενικά οφέλη. Το Τμήμα Προστασίας Περιβάλλοντος και Ενέργειας στις ΗΠΑ επισημαίνει ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνιστούν μόνο λειτουργία του κινητήρα για 30 δευτερόλεπτα πριν ξεκινήσουν. Η οδήγηση θα θερμαίνει τον κινητήρα ταχύτερα από το ρελαντί, ούτως ή άλλως.

Επιπλέον, κάθε λεπτό που μαρσάρετε το αυτοκίνητό σας, απλά σπαταλάτε καύσιμα και συμβάλλετε στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Σε ένα πείραμα που πραγματοποίησε η Natural Resources Canada, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η συνολική κατανάλωση καυσίμων αυξήθηκε κατά 7 έως 14% με 5λεπτη προθέρμανση και κατά 12-19% με 10λεπτη προθέρμανση.

Αυτό μας φέρνει σε έναν άλλο δημοφιλή μύθο του αυτοκινήτου: Η ιδέα ότι η εκκίνηση του αυτοκινήτου σας σπαταλά περισσότερη βενζίνη από ό, τι το ρελαντί. Λάθος! Το ρελαντί για περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα χρησιμοποιεί περισσότερο καύσιμο από ό, τι χρειάζεται για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.

Όχι μόνο το ρελαντί επιβαρύνει το περιβάλλον αλλά αποδεικνύεται ότι, ανάλογα με το που ζείτε, θα μπορούσε επίσης να είναι παράνομο. Στο Οχάιο, για παράδειγμα, απαγορεύεται αυστηρά να μαρσάρετε το αυτοκίνητό σας ανά πάσα στιγμή. Ο νόμος στην Ουάσινγκτον αναφέρει ότι: «Τα οχήματα με βενζίνη ή ντίζελ δεν επιτρέπεται να λειτουργούν σε αδράνεια για περισσότερο από τρία λεπτά ενώ το όχημα είναι σταθμευμένο, σταματημένο ή στάσιμο». Όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν κάτω από το μηδέν, η περίοδος χάριτος εκτείνεται σε πέντε λεπτά.

Μήπως λοιπόν την επόμενη φορά που κάνει κρύο να μην πατάτε το γκάζι χωρίς να κουνιέστε ούτε εκατοστό;