Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι Κορεάτες έχουν κάνει άλματα όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και στην τεχνολογία. Ο συνδυασμός αυτών των δύο βάζει νέες βάσεις στο χώρο της κίνησης με καθαρότερους κινητήρες και κερδίζει πόντους στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας. Γι’ αυτό ότι ξέρατε για το απλό Tucson ξεχάστε το.
- Του Πέρη Χαλάτση
Ένα από τα πιο αξιόλογα SUV που μπήκαν στην κυκλοφορία είναι το Hyundai Tucson 1.6 D 48V Hybrid 136 Hp ,4X2,7-DCT. Πολλά σύμβολα αλλά μην σας μπερδεύουν. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση Distinctive είναι υβριδικό και αρκετά φορτωμένο με διάφορα «καλούδια».
Σχεδιάστηκε για να καλύπτει τα πιο υψηλά στάνταρ του σύγχρονου και απαιτητικού οδηγού. Εκτός των άλλων διαφέρει με το νέο ηλεκτρικό σύστημα που έχει αναπτυχθεί στο Ευρωπαϊκό Τεχνολογικό Κέντρο της Hyundai στη Γερμανία και στο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης της Hyundai στο Namyang της Κορέας. Το σύστημα αυτό στο μέλλον θα είναι διαθέσιμο για τους περισσότερους κινητήρες της Hyundai.
Η νέα τεχνολογία περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, μία υβριδική μίζα/γεννήτρια και έναν μετατροπέα LDC (χαμηλής τάσης DC/ DC). Εκτός από το 48 Volt ηλεκτρικό σύστημα, το όχημα είναι εξοπλισμένο και με το συμβατικό 12V ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο είναι συνδεδεμένο μέσω του μετατροπέα DC/DC στο 48V σύστημα. Tα μέρη της ενέργειας που αποθηκεύονται στο 48V σύστημα μπαταρίας μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη σταθεροποίηση της 12V τροφοδοσίας ισχύος του οχήματος.
Υπάρχει ένας συσσωρευτής ιόντων λιθίου 0,44 KWh, με χωρητικότητα 9,7 Ah και μέγιστη ένταση 400 Α καθώς επίσης και ένας ηλεκτροκινητήρας 16 PS, που λειτουργεί ταυτόχρονα ως γεννήτρια και μίζα.
Όταν δείτε από κοντά το Tuscon με την υβριδική τεχνολογία θα παρατηρήσετε ότι στα πλάγια υπάρχουν οι ενδείξεις « 48V». Είναι η υβριδική έκδοση.
Η νέα τεχνολογική γενιά κινητήρων Diesel Smart StreamTM, που συνδυάζει μειωμένη κατανάλωση, αξιοπιστία και δυναμικότερες επιδόσεις. Και με αυτό το μοντέλο οι Κορεάτες μας στέλνουν το μήνυμα ότι το επόμενο Tuscon θα είναι 100% ηλεκτρικό.
Το Tucson Ηybrid 48 Volt μπορείτε να το βρείτε με τον κινητήρα Diesel 1.6l που αποδίδει 115hp/136 hp και συνδυάζεται με μηχανικό 6-ταχυτο ή αυτόματο 7-DCT κιβώτιο είτε με κίνηση 2WD είτε με την προηγμένη τετρακίνηση (H–TRAC) αλλά και με τον κινητήρα Diesel 2.0lt CRDi 48-Volt με επιδόσεις 185 hp με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και 4WD.
Στην Ελλάδα η προσφιλής έκδοση είναι αυτή που οδηγούμε. Δηλαδή με τον 1.6 D κινητήρα 48V Hybrid που αποδίδει 136 Hp.
Το Tucson Ηybrid 48 Volt «φοράει» ένα 4κύλινδρο αλουμινένιο ντίζελ κινητήρα τεχνολογίας Euro6. Έχει 1.598 cc και αποδίδει 136 ίππους . Η ροπή του είναι 32.6 Nm στις 2.000-2.500 rpm. Πιο απλά έχει άφθονη ροπή από χαμηλά.
Λειτουργεί ως εξής: Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ρεύμα από την 48V μπαταρία προσομοιώνοντας ισχύ 16 ίππων (12 kW) και ροπή 55 Nm. Τόσο στις εκκινήσεις όσο και στις χαμηλές ταχύτητες τον πρώτο λόγο στην κίνηση τον έχει ο ηλεκτροκινητήρας που ταυτόχρονα φορτίζει την μπαταρία του από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Δηλαδή παρέχει πρόσθετη ισχύ, καλύτερες επιταχύνσεις και ταυτόχρονα μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Ας δούμε τώρα το νέο Tuscon στο δρόμο. Το εσωτερικό του είναι άνετο και προσεγμένο. Κάθονται αρχοντικά τέσσερις επιβάτες αλλά και πέντε μπορούν να ταξιδέψουν άνετα.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα καταλαβαίνεις ότι το SUV πατάει καλά στην άσφαλτο και δεν τρομάζει τον οδηγό. Η ανάρτηση του αποτελείται μπροστά από γόνατα τύπου Mc Pherson με ψαλίδι βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδο, αμορτισέρ αερίου και ξεχωριστό υποπλαίσιο στήριξης. Η πίσω ανάρτηση είναι τύπου πολλαπλών συνδέσμων (2 άνω και ένα κάτω εγκάρσια μπράτσα) με ελικοειδή ελατήρια και αμορτισέρ αερίου.
Το πλαίσιο του είναι άκαμπτο και τα κρατήματα του ικανοποιητικά ακόμη και όταν κινείσαι σε καμπές με υψηλές ταχύτητες.
Τα φρένα του αποτελεσματικά. Μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους και πίσω δίσκους.
Δεν θα έλεγα ότι έχει μαλακή ανάρτηση. Μου άρεσε όμως έτσι γιατί το μεγάλο SUV δεν παίρνει έντονες κλίσεις στις στροφές. Παρά το γεγονός ότι η ανάρτηση δεν είναι μαλακή οι επιβάτες δεν θα διαμαρτυρηθούν. Το Hyundai Tucson 1.6 D 48V Hybrid είναι άνετο και ιδανικό για μεγάλα ταξίδια.
Το τιμόνι με τις σωστές αναλογίες είναι αρκετά σωστό στην πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό από την ποιότητα του οδοστρώματος.
Το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Αρκεί να ακουμπήσεις ελαφρά το πεντάλ του γκαζιού για να ξεκινήσει χωρίς δισταγμό το Hybrid Tucson.
Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χιλιόμετρα, η ισχύς είναι 136/ 4000 σ.α.λ και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ είναι 11.8’’.
Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι εντός πόλης από 5.0-4.8 λίτρα / 100km, εκτός πόλης 4.5-5.00 / 100km και η μικτή 4.7 – 4.9 /100 km.
Τι σημαίνει ήπιο υβριδικό σύστημα
Για να μην μπερδεύεστε εξηγώ τι σημαίνει ήπιο υβριδικό σύστημα. Το αναφέρω γιατί μου έγινε αρκετές φορές η σχετική ερώτηση. Το σύστημα που έχει το νέο Tucson είναι ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που με την υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα κινείται το αυτοκίνητο πιο «σπιρτόζικα» έχοντας μειωμένη κατανάλωση και μειωμένους ρύπους. Και για να το διευκρινίσω δεν έχει σύστημα φόρτισης μπαταριών με ηλεκτρική ενέργεια. Είναι ένα υβριδικό και όχι ένα plug in υβριδικό αυτοκίνητο.
Το υβριδικό σύστημα έχει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα στην κίνηση μέσα στην πόλη, με την υβριδική μίζα/γεννήτρια να υποστηρίζει τον κινητήρα στην επανεκκίνηση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται ταχύτερα και ομαλότερα με πρόσθετη ροπή, αντλώντας ενέργεια από την 48V μπαταρία. Ως αποτέλεσμα της πιο σύντομης και ταχύτερης απόδοσης ροπής, η εκκίνηση του κινητήρα μπορεί να βελτιωθεί κατά 0,2 δευτερόλεπτα.
Η μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V, 0.44 kWh, η οποία τροφοδοτεί το Hybrid σύστημα με ηλεκτρική ενέργεια, βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ η υβριδική μίζα/γεννήτρια είναι τοποθετημένη στον κινητήρα. Ένας ιμάντας συνδέει την υβριδική μίζα/γεννήτρια με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα εσωτερικής καύσης. H υβριδική μίζα/γεννήτρια δημιουργεί κινητική ενέργεια μέσω ανάκτησης (ενέργειας) έως 12 kW και ροπή 55Nm στον άξονα της υβριδικής μίζας/γεννήτριας.
Η τιμή του Hyundai Tucson 1.6 D 48V Hybrid 136 ξεκινάει από 23.990 ευρώ ενώ η έκδοση που είχα είναι η Distinctive και κοστίζει 32.490 ευρώ.
Η τακτική επίσκεψη στο συνεργείο είναι κάθε δύο χρόνια η κάθε 30.000 χιλιόμετρα ενώ η επίσημη εργοστασιακή εγγύηση είναι πέντε χρόνια.