Μια ωραία κουβέντα σαν να τα πίνω με έναν καλό φίλο που είχαμε καιρό να τα πούμε σε ένα μπαράκι. Έχει σκηνοθετήσει μεγάλες επιτυχίες. Την «Πολυκατοικία» , «Βέρα στο δεξί» μερικές από αυτές. Φαίνεται τόσο γεμάτος από ζωή και ήρεμος. Ένας από τους τρεις σκηνοθέτες μια σειράς που σπάει ταμεία. «Άγριες Μέλισσες» στον ΑΝΤ1.
- του Δημήτρη Γιαγτζόγλου
Δεν του παίρνεις λέξη για την συνέχεια. το μόνο που μας ξεκαθάρισε είναι ότι ο Στάνκογλου λέει τη αλήθεια σε όλες. Περίμενε επιτυχία, αλλά όχι τόσο μεγάλη.
Στο usay.gr ο σκηνοθέτης Σπύρος Μιχαλόπουλος.
Πως αποφασίστηκε να γίνει το σήριαλ; «Ήταν ένα κείμενο που το διάβασα πέρσι τέτοιο καιρό. Είχαμε σκοπό να το κάνουμε πέρσι με άλλη σύνθεση, σκηνοθετική. Δεν έγινε, όμως, δεν έγινε γιατί αυτή η ίδια ομάδα, κάναμε την «Επιστροφή» και τον Ιανουάριο δόθηκε το project στον Λευτέρη Χαρίτο, έναν από τους βασικούς σκηνοθέτες της σειράς, να το ξεκινήσει να το τρέξει. Το ξεκίνησε, έκανε το κάστινγκ , με την βοήθεια όλων μας, τα ντεκόρ, ταλαιπωρήθηκε πολύ ο άνθρωπος, γραφτήκανε τα σενάρια. Μπήκαμε οι άλλοι δύο, εγώ και ο Σταμάτης Πατρώνης, τον Ιούνιο, όταν τελειώσαμε τις άλλες δουλειές μας. Και μπήκαμε γερά. Αναλάβαμε ο καθένας μας ένα συνεργείο. Ο Λευτέρης είναι στο μοντάζ κι έχει και την γενική επιμέλεια της σειράς και εμείς είμαστε στα γυρίσματα.
Με το κείμενο έπαθα πλάκα. Όταν ει διάβασα είπα ότι αν γίνει όπως ακριβώς το σκέφτομαι θα είναι κάτι πάρα πολύ καλό. Και γίνεται έτσι. Με τις συνθήκες τις τηλεοπτικές πάντα. Αλλά γίνεται κάτι πάρα πολύ καλό. Δεν ήταν κάτι δύσκολο από την στιγμή που το ζητήσαμε συγκεκριμένα πράγματα. Μετά είναι στο χέρι του παραγωγού και του καναλιού αν θα στο δώσει. Ξέρει βεβαίως ότι αν δεν στο δώσει δεν θα έχει το αποτέλεσμα που θέλει. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι καλό χωρίς να έχει αυτά που πρέπει στα χέρια σου, όσο καλό και αν είσαι. Κουβεντιάσαμε, λοιπόν, τα πάντα, δόθηκαν αυτά που θέλαμε, υπήρχε η διάθεση και η πρόθεση κι έτσι έγινε αυτή η σειρά. Και το καλό είναι ότι αυτή η σειρά στήθηκε στην ουσία δύο μήνες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Μπήκαν όλα στο τραπέζι. Φαντάσου ότι κλείσαμε τους ηθοποιούς, έπρεπε να έρθουν να βρούμε το στιλ, τα ρούχα τα κουρέματά τους, το μακιγιάζ, να βρούμε πως θα ήταν οι χώροι που θα έπαιζαν».
Δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αρνητικά σχόλια. «Δεν μπορείς να μεταφέρεις κάτι που έγινε τότε στο σήμερα. Πήγαμε με την γραφή στο πως ήταν τότε. Πως θα ήταν τότε. Υπάρχουν κάποια σχόλια αρνητικά. Παράδειγμα ότι δεν μιλάνε όπως μιλούσαν ή μιλάνε στον θεσσαλικό κάμπο. Αν μιλούσαν, όμως, όπως μιλάνε στον θεσσαλικό κάμπο θα ήταν κάτι που θα αφορούσε μόνο τους κατοίκους του θεσσαλικού κάμπου και όχι τους υπόλοιπους. Δεν κάνεις μια σειρά στην Κρήτη για παράδειγμα και μιλάνε κρητικά. Τι θα δουν οι υπόλοιποι. Θα αλλάξουν κανάλι».
Ποιο στοιχείο ή σημείο από το κείμενο τον συγκλόνισε και είπε..εδώ είμαστε; «Η αρχή ήταν αυτό που με συγκλόνισε και είπα εδώ είμαστε. Το ότι είναι τρεις αδελφές που αναγκάζονται να κάνουν έναν φόνο. Γιατί κάποιος το βράδυ που παντρεύτηκε η μία από τις τρεις πήγε να βιάσει την μικρότερη. Αυτό το στοιχείο ότι έκαναν αυτόν το φόνο και μετά το κρύψανε και το κρύβουν τόσο καλά ότι και να γίνεται γύρω τους. Έχει αρχίσει και γίνεται ένας πανικός γύρω τους αλλά αυτό κρύβεται. Είναι εξαιρετικό. Και μετά είναι και όλα τα άλλα μπαίνουν. Οι άλλες ιστορίες. Οι χαρακτήρες. Δεν μπορείς να ξεχωρίσεις κάποιους χαρακτήρες γιατί είναι μια δουλειά συνόλου. Αλλά νομίζω ότι οι τρεις αδελφές είναι εξαιρετικές. Και όχι μόνο. Υπάρχουν και πολύ καλοί ηθοποιοί με φοβερή εμπειρία. Όλα αυτά δένουν σε ένα σύνολο παλιοί και νέοι ηθοποιοί, μια ωραία συνταγή».
Πως έγινε η επιλογή των ηθοποιών;»Έχεις κάτι στο μυαλό σου όταν διαβάζει τον ρόλο. Ζητάς να δεις διάφορους. Βλέπεις, έχεις και κάποιους στο μυαλό σου ίσως και κάνεις συνεχώς οντισιόν. Για πολλούς από τους ηθοποιούς της σειράς έγιναν 7-8 οντισιόν. Έχεις κάτι στο μυαλό σου και θες να το δεις κάπου αυτό. Με πολλές οντισιόν και δουλειά αρκετή βρίσκεις. Πρέπει να είσαι, όμως, και πολύ ανοιχτός. Είδαμε πάρα πολλά άτομα. Εκατοντάδες. Ιδιαιτέρως από νέους. Από όλες τις θεατρικές σκηνές που υπήρχαν πέρσι τους είδαμε όλους».
Περίμενε αυτή την επιτυχία; «Ήμουν σίγουρος για την επιτυχία από τη αρχή. Είναι μια ιδιαιτέρως δυνατή ιστορία. Δεν περίμενα ότι θα κάνει τόσο μεγάλη επιτυχία. Περίμενα επιτυχία και να πω όλη την αλήθεια περίμενα ένα ποσοστό τηλεθέασης κοντά στο 20%. Είναι μόνιμα στα 30 με 35%. Είναι αλήθεια ότι είχε λείψει η μυθοπλασία τα τελευταία χρόνια. Αλλά από την στιγμή που αποφάσισαν οι καναλάρχες, οι επιχειρήσεις να φτιάξουν ένα καλό προϊόν και να το πουλήσουν ως τέτοιο, αυτό το θεωρώ μεγάλη εξυπνάδα. Γιατί μέχρι τώρα πουλάγαμε ένα προϊόν που αμφιβόλου προέλευσης. Είτε τα τούρκικα, είτε τα reality, πουλάγαμε ένα προϊόν που λέγαμε στον κόσμο, θα το δείτε θέλετε δεν θέλετε, γιατί τι άλλο θα δείτε, και το προϊόν δεν ήταν καλό. Πρωτοπόρος ο ΑΝΤ1 σε αυτό είπε θα ρισκάρω. Θέλω να πουλήσω και θα πουλήσω κάτι καλό. Η επιστροφή στην μυθοπλασία ήταν ανάγκη γιατί ο κόσμος έχει βαρεθεί να βλέπει τα ίδια και τα ίδια».
Κουβέντα, όμως δεν μας είπε. Όλοι τον ρωτάνε για την συνέχεια αλλά δεν…. «Το έχουν καταλάβει ότι δεν έχω να τους πω τίποτα. Έχω υπογράψει συμβόλαιο εχεμύθειας (γέλια). Με ρωτάνε πολλοί και συνέχεια. Και μου αρέσει που λένε τόσο καλά λόγια. Και τελικά ο Στάνκογλου λέει την αλήθεια σε όλες. Μέχρι εκεί. (γέλια)».
Αυτόν το καιρό πέρα από τις » Άγριες Μέλισσες» σκηνοθετεί και την εξαιρετική παράσταση » Tango Bar» σε κείμενο του Περικλή Κοροβέση στο θέατρο Άβατον Ευπατριδών 3 στο Γκάζι, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.00. Παίζουν: Χρήστος Αυλωνίτης και Κώστας Κονταράτος.