GOOGLE NEWS, ΠΑΡΑΞΕΝΑ

Το ξέρετε ότι τόσο καιρό χρησιμοποιείτε λάθος τα online reviews;

Ταξιδεύετε οδικώς, νοιώθετε το στομάχι σας να γουργουρίζει και γι ‘αυτό αποφασίζετε να ελέγξετε τα σχόλια για τα εστιατόρια στην επόμενη πόλη που θα περάσετε. Βρίσκετε μόνο δύο αξιόλογες προτάσεις. Η μια έχει δύο αστέρια με 500 κριτικές και η άλλη επίσης δύο αστέρια, αλλά με μόνο 25 κριτικές.

Που λέτε πως θα είναι καλύτερα; Ε, λοιπόν το πιο πιθανό είναι να διαλέξετε λάθος.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι περισσότεροι αυτό κάνουν!

Για να εξετάσουν πώς χρησιμοποιούν οι χρήστες διαδικτυακές κριτικές, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Bloomington της Ιντιάνα και το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, έπρεπε πρώτα να αποδείξουν ποιος ήταν ο καλύτερος τρόπος να χρησιμοποιηθούν πραγματικά. Χρησιμοποίησαν ένα στατιστικό μοντέλο για εκατομμύρια κριτικές σε προϊόντα στο Amazon. Διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε σχέση μεταξύ του αριθμού των reviews και της μέσης βαθμολογίας, αφού ένα προϊόν με 5.000 κριτικές ήταν εξίσου πιθανό να έχει δύο αστέρια και ένα προϊόν με πέντε αστέρια ήταν εξίσου πιθανό να έχει 5.000 κριτικές.

Στη συνέχεια, προσλήφθηκαν 132 άτομα που παρουσίασαν τον τρόπο που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σε ένα πραγματικό ηλεκτρονικό κατάστημα. Μετά την εξακρίβωση της μέσης βαθμολογίας χρήστη και του συνολικού αριθμού των reviews, τους ζητήθηκε να επιλέξουν τι θα αγοράσουν.

Οι συμμετέχοντες επέλεξαν το προϊόν με τις περισσότερες κριτικές.

Ποιο είναι το λάθος σ’ αυτό; Ο αριθμός των reviews δεν αποτελεί ένδειξη για το πόσο καλό είναι ένα προϊόν. Είναι απλά ένας δείκτης για το πόσο ακριβής είναι η μέση βαθμολογία.

Στατιστικά, ένα προϊόν δύο αστέρων με 5.000 κριτικές είναι πιο πιθανό να είναι ποιότητας δύο αστέρων από ένα δύο αστέρων με πέντε κριτικές.

Αυτό σημαίνει ότι όταν αντιμετωπίζετε δύο προϊόντα με χαμηλή βαθμολογία, θα πρέπει να επιλέξετε εκείνο με λιγότερες κριτικές, επειδή αυτή η βαθμολογία είναι πιθανότερο να είναι λάθος. Δεν είναι εγγύηση, αλλά οι πιθανότητες είναι προς όφελός σας.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι είναι ότι κρίνουν ένα προϊόν, ένα  εστιατόριο ή ξενοδοχείο με τη δημοτικότητά του και όχι με την αξιολόγησή του. Αλλά πολλά πράγματα που είναι δημοφιλή δεν είναι απαραιτήτως καλά. Έχουμε την τάση να ακολουθούμε τους άλλους εξαιτίας μιας έννοιας που ονομάζεται κοινωνική απόδειξη. Αν δούμε όλους τους φίλους μας να οδηγούν μια συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτου αισθανόμαστε ότι θα χάναμε εάν δεν αγοράζαμε το ίδιο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτή η μελέτη δείχνει ότι όλοι έχουμε πολλά ακόμη να μάθουμε.

«Οι καταναλωτές προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν πληροφορίες για τις εμπειρίες άλλων ανθρώπων για να κάνουν καλές επιλογές και οι έμποροι λιανικής πώλησης έχουν κίνητρο να κατευθύνουν τους καταναλωτές προς τα προϊόντα με τα οποία θα ικανοποιηθούν» λέει ο επικεφαλής συγγραφέας Derek Powell του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ.

«Τα δεδομένα μας υποδεικνύουν ότι οι έμποροι λιανικής πώλησης ενδέχεται να πρέπει να ξανασκεφτούν πώς παρουσιάζονται οι κριτικές και ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για να εκπαιδεύσουν τους εαυτούς τους στο πώς να χρησιμοποιούν τα reviews για να καθοδηγήσουν τις επιλογές τους» σημειώνει.