Την αλλαγή του καθορισμένου χρόνου των ενδιάμεσων εκπτώσεων ζητά η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και προτείνει να δοθεί στους τοπικούς εμπορικούς συλλόγους το δικαίωμα να διαχειριστούν ελεύθερα δύο ή τρείς εκπτωτικές περιόδους σε συνεργασία με τις περιφέρειες τους.
«Οι διαπιστώσεις, ύστερα από τρία χρόνια εφαρμογής του μέτρου δείχνουν αναποτελεσματικότητα. Η γενικότερη εικόνα που προκύπτει είναι ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν φαίνεται να βοηθούν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αναφορικά με τα επίπεδα των πωλήσεων. Τα αποτελέσματα των περιοδικών ερευνών της συνομοσπονδίας αμφισβητούν πλέον την παραδοσιακή αντίληψη ότι οι εκπτώσεις λειτουργούν ενισχυτικά στον τζίρο των επιχειρήσεων. Λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσχέρειας και της έλλειψης ρευστότητας, οι εκπτώσεις φαίνεται ότι πλέον παύουν να αποτελούν από μόνες τους κινητήριο δύναμη της αγοραστικής κίνησης» αναφέρει ανακοίνωση της ΕΣΕΕ.
Επίσης, από την έρευνα της ΕΣΕΕ προκύπτει ότι ο μικρός τζίρος της Κυριακής φαίνεται ότι «απορροφά» εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών, αφού τα διαθέσιμα χρήματα των καταναλωτών είναι περιορισμένα
Συμπερασματικά για την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου προκύπτει ότι το ποσοστό εκείνων που οι πωλήσεις τους κινήθηκαν σε «καλύτερα» επίπεδα μειώνονται μεταξύ των δύο περιόδων, ενώ αντίστοιχα ενισχύεται κατά πολύ το ποσοστό εκείνων που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε «χειρότερα» επίπεδα.
«Η πλειονότητα του εμπορικού κόσμου δεν συμφωνεί με το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων και αυτό είναι ένα εύρημα που επαναλαμβάνεται με σταθερό περίπου ποσοστό της τάξεως του 60%, σε όλες τις περιοδικές έρευνες που έχει διεξάγει η ΕΣΕΕ τα τελευταία 2 χρόνια», όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση.