Αλλαγές στις τιμές των εισιτηρίων για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ανατροπές στο μέτρο της δωρεάν μετακίνησης και βαριές «καμπάνες» για τους διακινητές πλαστών εισιτηρίων και αυξήσεις-σοκ προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με την πρώτη δέσμη προαπαιτούμενων.
Για επιβάρυνση 10% στην αξία των εισιτηρίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έκανε λόγο σε σημερινές του δηλώσεις ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. «Δεν γλιτώνουμε τις αυξήσεις αλλά εξετάζουμε το ενδεχόμενο να γλιτώσουμε τις κάρτες απεριορίστων μετακινήσεων» ανέφερε στο Βήμα FM. Και συμπλήρωσε:
Αυτό που προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές και τις μετακινήσεις τους με τα Μέσα Μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιούν περιστασιακά τουρίστες ή άλλοι.
Σήμερα η τιμή του εισιτηρίου είναι 1,20 ευρώ και με την εφαρμογή του ΦΠΑ 23% η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου θα αυξηθεί στο 1,30 ευρώ και του μειωμένου εισιτηρίου στο 0,65 ευρώ από 0,60 ευρώ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με «TA NEA», στον «αέρα» είναι το μέτρο των δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο μετακινήσεων των ευαίσθητων ομάδων πληθυσμού (ΑΜΕΑ, πολύτεκνοι κ.λ.π) με τα μέσα μαζικής μεταφοράς του ΟΑΣΑ. Βάσει του πολυνομοσχεδίου, οι ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού κινδυνεύουν να μην μπορούν να μετακινηθούν δωρεάν ή με μειωμένο κόμιστρο, εάν τα αρμόδια υπουργεία στο εξής δεν θα είναι συνεπή ως προς την εξόφληση των οφειλών τους προς τον ΟΑΣΑ.
Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα των ανεξόφλητων οφειλών των υπουργείων για τα δωρεάν ή μειωμένης τιμής εισιτήρια που δικαιολογούν σε δικαιούχους. Σημειώνεται, ότι μόνο οι οφειλές του υπουργείου Εργασίας προς τον ΟΑΣΑ για τα προηγούμενα χρόνια ανέρχονται σε 186 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εφημερίδα, με το πολυνομοσχέδιο ορίζεται ρητά πως «η εκτέλεση του μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΑ αναστέλλεται αυτοδικαίως για όσο χρονικό διάστημα, δεν καταβάλλει το αντισυμβαλλόμενο υπουργείο το, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, αντίτιμο ή τη διαφορά του κομίστρου, από την πίστωση αυτή». Την ίδια στιγμή, με το πολυνομοσχέδιο γίνονται πιο αυστηρές και οι ποινές για εκείνους που διοχετεύουν στο επιβατικό κοινό πλαστά εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών.
Συγκεκριμένα, για τους διακινητές πλαστών εισιτηρίων προβλέπεται πλέον ποινή κάθειρξης έως 10 χρόνων, καθώς θα ισχύει και εδώ το άρθρο 218 του Ποινικού Κώδικα, στο οποίο προστίθεται εδάφιο που αναφέρει: «Με την ίδια ποινή τιμωρείται όποιος κατ΄επάγγελμα καταρτίζει πλαστά ή νοθεύει γνήσια προϊόντα κομίστρου των δημοσίων συγκοινωνιών (ισχύοντα εισιτήρια ή κάρτες-κουπόνια απεριορίστων διαδρομών) με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει ή τα προσφέρει στην αγορά ή να τα εισάγει σε κυκλοφορία».
Ακόμα, ορίζεται Επιχειρησιακή Συντονιστική Επιτροπή για την παρακολούθηση και το συντονισμό της αναδιοργάνωσης και της αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, η οποία οφείλει ανά δίμηνο να υποβάλει έκθεση με τις αποκλίσεις από το πρόγραμμα ή τις αναγκαίες παρεμβάσεις.