Στις 27 Νοεμβρίου πέφτει φέτος η «Black Friday», η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων και τα καταστήματα φαίνεται πως έχουν ξεκινήσει τις προετοιμασίες.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις προσφορές της ημέρας εκείνης προκειμένου να μην πέσουν θύματα.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που δείχνει το πώς κινήθηκε η αγορά κατά την «Black Friday» του 2019 και το τι ψώνισαν περισσότερο οι Έλληνες. Όπως έδειξε η έρευνα οι Έλληνες κινήθηκαν στην αγορά με όπλο τον προσεκτικό προγραμματισμό των αγορών τους.
«Λίγες ημέρες πριν από τη «Black Friday» (του 2019) είχαμε ζητήσει από τους ερωτώμενους να προβλέψουν πόσα χρήματα θα ξοδέψουν και τι θα αγοράσουν τη συγκεκριμένη ημέρα. Στην περίπτωση των ανδρών είχαν προβλέψει να αγοράσουν (σ.σ κατά μέσο όρο) πράγματα αξίας 287 ευρώ και στην απολογιστική έρευνα ξόδεψαν 289 ο καθένας, ενώ οι γυναίκες είχαν προβλέψει 173 και ξόδεψαν 172», εξηγούσε η ερευνήτρια Δρ. Μαρίνα Ψιλούτσικου.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες αγοραστές κινήθηκαν πολύ στοχευμένα, είχαν συγκεντρώσει το μπάτζετ που χρειάζονταν και έμειναν πιστοί στον προγραμματισμό τους. Μάλιστα 63 στους 100 καταναλωτές είχαν, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, την πρόθεση να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή, περίπου οι μισοί περίμεναν να αναζητήσουν ευκαιρίες, ενώ μόλις το 19,4% δεν είχαν καμία προγραμματισμένη αγορά. Ένας στους δύο (ποσοστό 46,8%) ξόδεψαν τελικά περίπου όσα είχαν προϋπολογίσει. Όμως, οι Έλληνες αγοραστές σύμφωνα με την έρευνα δεν ικανοποίησαν τελικά τις καταναλωτικές τους ορέξεις.