Σε ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 παρουσιάζονται τα σοβαρά ευρήματα από την πρόσφατη ευρωπαϊκή επιθεώρηση για την σιδηροδρομική ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα στην Ελλάδα.
Το έγγραφο με τίτλο “Το πλαίσιο της εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στην σιδηροδρομική ασφάλεια και την διαλειτουργικότητα στην Ελλάδα” είχε ως αποτέλεσμα μια επίσκεψη μίας εβδομάδας τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου στην Ελλάδα.
Στα ευρήματα περιλαμβάνονται:
- Η διαπίστωση ότι ο ελληνικός νόμος δεν διαχωρίζει σαφώς τις αρμοδιότητες της ΡΑΣ από το υπουργείο στον τομέα της ασφάλειας. Η ΡΑΣ είναι υποχρηματοδοτημένη και στην πραγματικότητα ΟΥΔΕΙΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
- Η Ελληνική κυβέρνηση απορρίπτει την μομφή και επισημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι είχαν κάνει τις εντελώς αντίθετες διαπιστώσεις στην αντίστοιχη επιθεώρηση του 2021.
- Δεν υπάρχει μηχανισμός διερεύνησης ατυχημάτων και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι χωρίς προσωπικό και χρήματα. Η Ελληνική πλευρά το αναγνωρίζει και δεσμεύεται ότι θα το διορθώσει, πράγμα που εν μέρει – με τη βοήθεια της Ευρώπης – έκανε.
- Δεν υπάρχουν σχέδια ασφάλειας εξαιτίας της αδυναμίας σε προσωπικό και μέσα της ΕΑΣ. Η Ελληνική πλευρά αναγνωρίζει αυτή την κριτική.
- Υποχρηματοδοτείται η συντήρηση, κάτι που υπονομεύει την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η Ελληνική πλευρά απαντά ότι αυξήθηκε κατά 77% η χρηματοδότηση της συντήρησης, ενώ έχουν αρχίσει οι διαδικασίες για προσλήψεις που θα ολοκληρωθούν στο πρώτο εξάμηνο του 2025.
Πάντως, η αύξηση των χρημάτων για τη συντήρηση είχε υπογραφεί από τον κ. Καραμανλή και εφαρμόστηκε από τον κ. Σταϊκούρα, καθώς η προηγούμενη διοίκηση του ΟΣΕ είχε ενημερώσει σχετικά την ΕΕ.
Δείτε το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1