Ένα νέο έγγραφο, με ημερομηνία 10 Δεκεμβρίου 2010, αποδεικνύει ότι οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν για κίνδυνο εκδήλωσης δυστυχήματος λόγω έλλειψης του συστήματος τηλεδιοίκησης, όμως η τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδινε οδηγίες αύξησης του ορίου ταχύτητας όπως στο τυφλό τμήμα Λιόσια – Κιάτο.
Οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν για την αύξηση από στα 160 χλμ, όπως ίσχυε για το τμήμα Λιόσια – Αεροδρόμιο, χωρίς το σύστημα τηλεδιοίκησης.
Στο εξώδικο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι μηχανοδηγοί επεσήμαναν ότι «για λόγους ασφαλείας να συστήσουμε στα μέλη μας να μην την εφαρμόσουν», καταλήγοντας «Σας καθιστούμε άμεσα υπεύθυνους για όποιο πρόβλημα προκύψει στην ασφαλή κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών».
«Υπάρχει και ένα monitor on board που δίνει στοιχεία στον μηχανοδηγό κι αν αυτός αποφασίσει να κινηθεί ταχύτερα, μειώνει την ταχύτητά του αλλιώς μπορεί ακόμη και ακινητοποιήσει τον συρμό αν περάσει κάποιο κόκκινο σήμα» ανέφερε ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας.
Το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS έπρεπε θεωρητικά να λειτουργεί σε όλη τη χώρα. Από το 2016 μέχρι σήμερα υπογράφονται απανωτές συμβάσεις με τις εταιρείες ΤΟΜΗ και ALSTROM όμως ακόμη δεν έχει τεθεί σε λειτουργία. Στην ουσία, το σύστημα ETCS αποτελείται από έναν πομπό στο τρένο, που δίνει δεδομένα στην γραμμή. Αυτά μεταφέρονται σε κέντρο εκπομπής κι από εκεί στα κεντρικά όπου έχουν πλήρη εικόνα για την κατάσταση της κυκλοφορίας.
Δείτε το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1