Μια ακόμη επίθεση αδέσποτων σκύλων σε μαθητές σημειώθηκε στο 11ο Γυμνάσιο-Λύκειο Θεσσαλονίκης, στο Θέατρο Γης. Δυο αγοράκια βρέθηκαν αντιμέτωπα με τα σκυλιά, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Ένα αγοράκι 12 ετών, πρώτης γυμνασίου, την Πέμπτη και ένα αγοράκι τρίτης Γυμνασίου την Τρίτη (26.11.2019) φέρουν μελανιές και σημάδια από δόντια, παρά το γεγονός ότι παρέμειναν ψύχραιμα και ακίνητα μπροστά στην εικόνα της αγέλης.
Η Ευαγγελία Γαλούπη, μητέρα του 12χρονου Ευθύμη που έζησε την δυσάρεστη εμπειρία την Πέμπτη για τρίτη συνεχόμενη φορά, δήλωσε στο Gr Times, ότι ο γιος της δεν είναι από τα παιδιά που δεν αγαπούν τα ζώα και δεν ξέρουν πως να συμπεριφερθούν. Η ίδια είναι κτηνίατρος στην Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, στο τμήμα υγείας ζώων και είναι γνώστης του ευρύτερου προβλήματος που έχει η πόλη με τα αδέσποτα.
«Είναι η τρίτη φορά που του συμβαίνει από τον ίδιο κιόλας σκύλο. Ευτυχώς δεν είχε ανοιχτό τραύματα, μόνο τραβήγματα από το στόμα του σκύλου. Την πρώτη φορά το διαχειρίστηκε πολύ καλά, δεν έδειξε τον φόβο και δεν έτρεξε, ωστόσο του επιτέθηκε ο σκύλος. Τη δεύτερη φορά τρομοκρατήθηκε και έτρεξε… και λίγο πριν απομακρυνθεί τον άρπαξε στο πόδι», αναφέρει.
«Σήμερα πήγαινε με τα πόδια στο σχολείο και όχι από το μονοπάτι όπου συνήθως βγαίνουν τα σκυλιά, αλλά τα σκυλιά βγαίνουν πλέον και στον κεντρικό. Είναι σαν παιχνίδι, όπου πάνε τα παιδιά, πάνε και τα σκυλιά. Μόνο που κάποια στιγμή αυτό το παιχνίδι θα έχει άσχημη κατάληξη. Θα πρέπει να απομακρυνθούν τα σκυλιά άμεσα από εκεί. Άλλωστε η νομοθεσία απαγορεύει την επανένταξη των αδέσποτων ζώων κοντά σε σχολεία, νοσοκομεία, ιδρύματα και δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας», εξηγεί η κυρία Γαλούπη, και απευθύνει έκκληση στον δήμο Θεσσαλονίκης, καθώς οι δήμοι έχουν την πλήρη αρμοδιότητα σε θέματα περισυλλογής ζώων, ώστε να γίνει κάτι το συντομότερο δυνατό.
«Έχουμε καθημερινά κρούσματα. Πρέπει τουλάχιστον να σπάσει η αγέλη. Οι γονείς έχουν εξαγριωθεί. Τα παιδιά φοβούνται. Δεν μπορούν οι γονείς και οι καθηγητές να γίνουν οι σωματοφύλακες των παιδιών στο σχολείο. Ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι από τους λίγους δήμους που έχουν δύο κτηνιάτρους και τμήμα στελεχωμένο για τέτοια θέματα» καταλήγει η κυρία Γαλούπη, υπογραμμίζοντας πως υπάρχουν πολλά κενά στη νομοθεσία σε σχέση με τα αδέσποτα, αλλά δεν υπάρχουν συχνά οι υποδομές και οι άνθρωποι για να εφαρμόσουν τη νομοθεσία.
Δήμος Θεσσαλονίκης
Κι ενώ γονείς και καθηγητές ανησυχούν, ο δήμος Θεσσαλονίκης επιμένει πως περισσότερο κινδυνεύουν τα σκυλιά παρά οι άνθρωποι. Σύμφωνα με εντεταλμένη σύμβουλο του δήμου Θεσσαλονίκης για τα αδέσποτα, Μαρία Αρβανιτίδου, στις περισσότερες περιπτώσεις επιθέσεων τα παιδιά προκαλούν πετώντας πέτρες τα σκυλιά.
«Περισσότερο κινδυνεύουν τα ζώα παρά οι άνθρωποι. Τα σκυλιά αυτά δεν πιάνονται, γιατί δεν εντοπίζονται. «Υπάρχει πρόβλημα με τη νομοθεσία. Δεν μπορούμε να τα ναρκώσουμε. Προσπαθούμε με λάσο να τα πιάσουμε όταν τα βρούμε. Είμαστε κάθε μέρα εκεί για κάποια ώρα με το βανάκι του τμήματος για τα αδέσποτα και τον μοναδικό υπάλληλο περισυλλογής μαζί με εθελοντή εκπαιδευτή. Δυστυχώς το τμήμα είναι υποστελεχωμένο. Κάνουμε ενέργειες για να στελεχώσουμε με περισσότερα άτομα και να εντάξουμε όχι μόνο σκυλιά, αλλά και γάτες και άλλα αδέσποτα. Ήταν προγραμματισμένη επιχείρηση για να τα πιάσουμε το περασμένο Σάββατο, αλλά λόγω καιρικών συνθηκών δεν τα καταφέραμε, θα ξαναπάμε αυτό το Σάββατο», αναφέρει στο Gr Times η κυρία Αρβανιτίδου.
Μάλιστα επισημαίνει πως είχε μπει εδώ και πολύ καιρό κορδέλα, ώστε να μην πηγαίνουν τα παιδιά στο μονοπάτι, αλλά τα παιδιά την έβγαλαν. Μόνο που η επίθεση της Πέμπτης έγινε στο δρόμο. «Έχω μιλήσει με κατοίκους και υπάρχει φυσικά πρόβλημα και με τα δεσποζόμενα σκυλιά από τα αδέσποτα όταν τα βγάζουν βόλτα. Βέβαια όσες φορές μαζέψαμε εκπαιδευτές μας είπαν ότι απλά ήταν θυμωμένα και όχι άγρια, λόγω των συνθηκών διαβίωσης στους δρόμους», καταλήγει η κυρία Αρβανιτίδου.
Το σίγουρο είναι πως την ερχόμενη Δευτέρα, καθηγητές, γονείς και μαθητές θα πραγματοποιήσουν διαμαρτυρία στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την Τρίτη μια αντίστοιχη στο Δημαρχείο.
Πηγή: grtimes.gr