Λίγες ώρες μετά την αναχώρηση της Αμάλ Κλούνεϊ-Αλαμουντίν από την Αθήνα και τη σειρά δημοσιεύματων που αυτή προκάλεσε, δύο βουλευτές, ο Άντριου Τζορτζ από τους Φιλελεύθερους Δημοκρατίκούς και ο Τζέρεμι Κόρμπιν από το κόμμα των Εργατικών έφεραν το θέμα των Μαρμάρων του Παρθενώνα στη βουλή των κοινοτήτων αναγκάζοντας μέλος της βρετανικής κυβέρνησης να παραδεχθεί ότι υπάρχει εποικοδομητική συζήτηση για την επιστροφή τους στην Ελλάδα.
Τον ακριβή διάλογο που διημείφθη στο βρετανικό κοινοβούλιο την Πέμπτη για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα φέρνει στη δημοσιότητα το protothema.gr
Καθώς τα φώτα των προβολέων που προσέλκυσε η βρετανολιβανέζα δικηγόρος με την επίσκεψή της στην Ελλάδα προκειμένου να δώσει τις νομικές της συμβουλές, επανήλθαν στα Μάρμαρα του Παρθενώνα και το εκκρεμές από το 1984 αίτημα της Ελλάδας στην UNESCO, ο κ. Τζορτζ ερωτά την βρετανική κυβέρνηση: «Ποια είναι η πολιτική για την πρόταση της UNESCO για τη διαμεσολάβηση με την Ελλάδα για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο».
Την πρώτη απάντηση δίνει η κυρία Έλενα Γκραντ, υφυπουργός Πολιτισμού, Μέσων και Αθλητισμού: «Η κυβέρνηση γνωρίζει ότι η UNESCO είναι έτοιμη να συνεισφέρει στις συζητήσεις της διαμεσολάβησης για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Θα εξετάσουμε την πρόταση και θα απαντήσουμε εν καιρώ. Ξεκαθαρίζουμε ότι τα γλυπτά ανήκουν νόμιμα στο Βρετανικό Μουσείο που συνεχίζει να προσφέρει πρόσβαση σε όλα».
«Αν το Ηνωμένο Βασίλειο είναι σίγουρο για τη θέση του, τότε προθύμως θα δεχθεί τη μεσολάβηση της UNESCO. Αν και ορισμένοι αυταπατώνται για το θέμα αυτό, το γεγονός είναι ότι η παρέλαση κλεμένων καλλιτεχνημάτων στο κατά τα άλλα εξαίρετο Βρετανικό Μουσείο είναι ντροπή για τη χώρα. Ασφαλώς το Ηνωμένο Βασίλειο χρειάζεται τώρα να συμμετέχει εποικοδομητικά, να ενεργήσει γενναιόδωρα και να αναγνωρίσει ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στην Αθήνα» επιμένει ο βουλευτής.
Συζητάμε εποικοδομητικά. Θα απαντήσουμε εν καιρώ, αναφέρει και στη δεύτερη απάντηση η βρετανίδα υφυπουργός. «Η καταλληλότητα των στόχων και τα οφέλη της διαμεσολάβησης πρέπει να εξεταστούν πριν από αυτό το σημείο, αλλά επαναλαμβάνω ότι τα γλυπτά είναι περιουσία του Βρετανικού Μουσείου που προφέρει πρόσβαση σε όλους χωρίς εισιτήριο» προσθέτει η κυρία Γκραντ από τη μια επιμένοντας στη βρετανική θέση περί «κυριότητας» των Μαρμάρων του Παρθενώνα και από την άλλη προσθέτοντας στα επιχειρήματα το γεγονός ότι το μουσείο στο Λονδίνο δεν έχει εισιτήριο σε αντίθεση με το Μουσείο της Ακρόπολης.
Τη σκυτάλη από τον κύριο Τζορτζ παίρνει στη συνέχεια ο Τζέρεμι Κόρμπιν, ο οποίος ζητά περισσότερες και πιο συγκεκριμένες λεπτομέρειες από την υφυπουργό για το χρονοδιάγραμμα κατάληξης της διαμεσολάβησης. «Το επιχείρημα που έθεσε ο συνάδελφος είναι ότι αυτά τα αντικείμενα εκλάπησαν από τον ελληνικό λαό και υπάρχουν έντονα συναισθήματα για αυτό στην Ελλάδα. Ίσως οι σχέσεις με την Ελλάδα θα μπορούσαν να βελτιωθούν αν εμπλεκόμασταν εποικοδομητικά με μια οπτική επιστροφής στο «σπίτι» αν όχι όλων, αυτών των αντικειμένων» αναφέρει ο βουλευτής των Εργατικών.
«Δεν δέχομαι ότι τα αντικείμενα αυτά εκλάπησαν» ξεκίνα την τελευταία τοποθέτησή της η κυρία Γκραντ πιστή στο βρετανικό δόγμα για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. «Αλλά διαβεβαιώνω τον κύριο συνάδελφο ότι υπάρχει εποικοδομητική συζήτηση ανάμεσα στην βρετανική και την ελληνική κυβέρνηση και το θέμα συζητήθηκε στις αρχές Οκτωβρίου στα κεντρικά γραφεία της UNESCO στο Παρίσι» καταλήγει η κυρία Γκραντ αποκαλύπτοντας έτσι την πίεση που φαίνεται να έχει δημιουργηθεί και μετά την παρουσία στην Αθήνα της Αμάλ Κλούνεϊ-Αλαμουντίν και των συνεργατών της.