3 top δεξιά, ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ δεν έχει κληθεί να καταθέσει για το δυστύχημα στα Τέμπη! (ΒΙΝΤΕΟ)

Μια σημαντική αποκάλυψη για το βράδυ του δυστυχήματος των Τεμπών έκανε ο ΑΝΤ1, καθώς όπως επισημάνθηκε ακόμη δεν έχει κληθεί για να καταθέσει ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ.

Όπως αναφέρεται στο πόρισμα για το δυστύχημα  «Την ημέρα του δυστυχήματος λειτουργούσε στην Αθήνα ο αποκαλούμενος “ρυθμιστής” κυκλοφορίας , ο οποίος δεν είναι κατά κυριολεξία ρυθμιστής , αλλά αποτελεί απλώς κέντρο αναφοράς και καταγραφής κυκλοφορίας Ειδικότερα ο “ρυθμιστής” ενημερώθηκε μετά το δυστύχημα ότι υπήρξε διακοπή παροχής ισχύος και ηλεκτροτροφοδοσίας στο σημείο του δυστυχήματος χωρίς όμως τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πορεία των δύο συρμών πριν από το δυστύχημα …Αν λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο όργανο όπως μέχρι το 2020 …θα έδινε πιθανόν τη δυνατότητα της δυνατότητα παρακολούθησης των δύο συρμών.»

Σύμφωνα με το τεύχος 2623 της ΕΦΚ στις 30 Μαΐου 2022 ορίζεται ότι «Ο ρυθμιστής Κυκλοφορίας έχει αρμοδιότητα να συντονίζει και να ρυθμίζει την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τους κανονισμούς, της κίνησης, της ασφαλείας της κυκλοφορίας, να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία (ατυχήματα, συμβάντα, καθυστερήσεις) και τη χρήση του δικτύου -Να παρακολουθεί τη διαχείριση θεμάτων σχετικά με αλλαγές και προβλήματα δρομολογίων και κυκλοφορίας σε συνεργασία με εμπλεκόμενα μέρη».

Όσο δεν υπάρχει σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και αυτόματης πέδησης είναι αναγκαίο να λειτουργεί η ρύθμιση κυκλοφορίας.

«Από τους υπεύθυνους της κυκλοφορίας εκείνης της βραδιάς ουδείς έχει κληθεί να καταθέσει στην υπόθεση. Αλλά πάνω από τον σταθμάρχη και τον επιθεωρητή που τον τοποθέτησε στην βάρδια, υπάρχουν στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train αλλά δυο επίπεδα ιεραρχίας ρύθμισης της κυκλοφορίας.

Από ότι φαίνεται από το «πόρισμα Γεραπετρίτη» αντελήφθη τι συνέβη μετά από το δυστύχημα, ενώ θα έπρεπε να γνωρίζει άμεσα, λόγω της τηλεδιοίκησης. Σήμερα ακόμα δεν λειτουργεί πλήρως το σύστημα αυτό, όπως και δεν λειτουργεί κανένα σύστημα ως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, αλλά και στη Θεσσαλία λόγω της κακοκαιρίας Ντάνιελ. Έχουν αποκατασταθεί οι κάμερες παρακολούθησης μέσα στα τούνελ του Λιανοκλαδίου και των Τεμπών που δεν λειτουργούσαν στο δυστύχημα, ενώ το σύστημα επικοινωνίας GSMR σε αλλά τρένα έχει τοποθετηθεί και σε αλλά όχι» υποστηρίζει το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1

Δείτε το ρεπορτάζ