ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παγκόσμια αγωνία για την Αμφίπολη – Γιατί περιμένουν και δεύτερο ψηφιδωτό;

perimenoume-neo-psifidoto

Αγωνία σε όλο τον κόσμο επικρατεί για το τι μας επιφυλάσσει ο τάφος της Αμφίπολης καθώς ξεκινούν σήμερα οι ανασκαφές στον τρίτο θάλαμο που ενδεχομένως να κρύβουν το μυστικό. Να βρίσκεται δηλαδή εκεί ο νεκρικός θάλαμος ή να υπάρχει κάποια σκάλα που πάει σε υπόγειους χώρους.

Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους δεν αποκλείεται να εντοπιστεί και εκεί ένα δεύτερο ψηφιδωτό το οποίο θα δώσει στοιχεία και θα βοηθήσει τους ερευνητές να ανακαλύψουν την ταυτότητα του νεκρού που βρίσκεται μέσα στον τάφο.

Όπως ισχυρίζονται οι αρχαιολόγοι, είναι αρκετά πιθανό να υπάρχει κάπου γραμμένο το όνομα του «ενοίκου» του τάφου. Διαφορετικά πιστεύουν ότι θα υπάρχει τουλάχιστον κάποια αναπαράστασή του, με την οποία θα γίνει γνωστή η ιδιότητα (πχ. στρατιωτικός) του προσώπου που βρίσκεται στο μνημείο.

Το εκπληκτικό ψηφιδωτό που ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι και το οποίο απεικονίζει την Περσεφόνη μαγεύει όλον τον πλανήτη προκαλώντας παγκόσμιο θαυμασμό. Οι ειδικοί μετά και την αποκάλυψη του προσώπου της Περσεφόνης στο ψηφιδωτό θεωρούν ότι ενισχύεται η εκδοχή ότι πρόκειται για Μακεδονικό βασιλικό τάφο.

Ο ένοικος του τύμβου δεν έχει αποκαλυφθεί, τα έως τώρα ευρήματα όμως επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις ότι το μνημείο χρονολογείται στα τέλη του 4 αιώνα π.Χ. και πως είναι θαμμένο ένα πρόσωπο πιθανότατα από το περιβάλλον του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Ερωτηματικά πάντως προκαλεί το κατεστραμμένο τμήμα στο κέντρο της παράστασης με την Κατερίνα Περιστέρη να απαντά: «Δεν υπάρχει λογική. Φαίνεται όμως ότι δεν είναι φυσική φθορά».

Αισιόδοξη πως οι αρχαιολόγοι και οι συντηρητές στην Αμφίπολη θα μπορέσουν να αποκαταστήσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το εντυπωσιακό ψηφιδωτό που αποκαλύφθηκε στο δεύτερο θάλαμο του Τύμβου Καστά δήλωσε στον ΣΚΑΪ η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

Τόνισε πως από τις ως τώρα έρευνες έχουν βρεθεί αρκετά τμήματα που έχουν αποκοπεί από το ψηφιδωτό, ορισμένα εκ των οποίων έχουν μήκος ως και 20 εκατοστά, αλλά και μεμονωμένες ψηφίδες.

Συμπλήρωσε πάντως, σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύει η imerisia.gr, πως το έργο αποκατάστασης θα απαιτήσει αρκετό χρόνο, χωρίς να προσδιορίσει τη διάρκεια των έργων.

Η κ. Μενδώνη σημείωσε πως η παράσταση του ψηφιδωτού, που απεικονίζει την αρπαγή της Περσεφόνης, δεν είναι σπάνια στην τέχνη των αρχαίων χρόνων, καθώς έχει βρεθεί σε πολλές αγγειογραφίες.

«Τώρα την έχουμε και σε ψηφιδωτή μορφή», συμπλήρωσε.

Παράλληλα, προσέθεσε πως τα ως τώρα ευρήματα επιβεβαιώνουν τις αρχικές εκτιμήσεις των ερευνητών πως ο τάφος χρονολογείται από το τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ.