ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πέταξαν φρούτα σε αξιολογητές στο ΕΚΠΑ

Με φρούτα και απειλές έγιναν δεκτοί οι πέντε διακεκριμένοι εξωτερικοί αξιολογητές στη Νομική Σχολή και στη Σχολή Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών και αποχώρησαν, ενώ αρνήθηκαν να υποστούν νέο εξευτελισμό στη Φιλοσοφική Σχολή. 

 

 

Ειδικότερα, στην ομάδα εξωτερικής αξιολόγησης του ΕΚΠΑ μετέχουν Ελληνες καθηγητές ξένων ΑΕΙ: ο Δημήτρης Αργυρόπουλος από το North Carolina State University των ΗΠΑ, ο Πέτρος Γουγουλάκης από το Παν. Στοκχόλμης, ο Γεώργιος Γουναλάκης από το Phillips Universität Marburg στη Γερμανία, ο Ντάνιελ Χιμάριος από το University of Texas at Arlington των ΗΠΑ και ο Ελευθέριος Μυλωνάκης από το Brown των ΗΠΑ. 

Η αξιολόγηση άρχισε τη Δευτέρα όταν οι αξιολογητές συνομίλησαν με τον πρύτανη, με τους αναπληρωτές του και με τα μέλη του Συμβουλίου, καθώς και με τους καθηγητές της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Χθες η είδηση περί αξιολόγησης έγινε γνωστή στους φοιτητές, και κάποιοι εξ αυτών αντέδρασαν. 

Στη Νομική, οι αξιολογητές αποχώρησαν αφού συζήτησαν για περίπου μία ώρα με τους φοιτητές προσπαθώντας να κατανοήσουν τη στάση τους. Στη Σχολή Θετικών Επιστημών απειλήθηκαν και αποχώρησαν, και στη Φιλοσοφική δεν πήγαν καν, αφού το «έργο» ήταν βέβαιο ότι θα επαναληφθεί. 

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τη Δευτέρα μία από τις ερωτήσεις των αξιολογητών που δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους καθηγητές του ΕΚΠΑ είναι γιατί το ίδρυμα διατηρεί τμήματα που θα μπορούσαν να αποτελούν απλώς κατευθύνσεις, την ίδια στιγμή που το προσωπικό του συρρικνώνεται (το 30% των πανεπιστημιακών έχει συνταξιοδοτηθεί τα τελευταία χρόνια). 

Οι «5» ρώτησαν σχετικά με τον στρατηγικό σχεδιασμό του ΕΚΠΑ, τους τρόπους βελτίωσης του επιπέδου σπουδών, το προσωπικό, τις υλικοτεχνικές υποδομές. Επίσης, οι αξιολογητές έθεσαν και το θέμα των «αιώνιων» φοιτητών. Το θέμα των «αιωνίων» μετράει αρνητικά στις διεθνείς αξιολογήσεις των ΑΕΙ. 

Βέβαια, όπως έλεγε χθες στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του ιδρύματος, η θέση κάθε ΑΕΙ εξαρτάται από τα κριτήρια που χρησιμοποιεί η εκάστοτε αξιολόγηση. Για παράδειγμα, η μεθοδολογία της κατάταξης TIMES Higher Education λαμβάνει υπόψη της διάφορα κριτήρια, όπως τα βραβεία Νομπέλ, την ποιότητα σπουδών, τη διεξαγωγή έρευνας, την προσέλκυση φοιτητών και καθηγητών από άλλες χώρες και τις αναφορές από τρίτους στις δημοσιεύσεις των καθηγητών του.

ΠΗΓΗ: Καθημερινή