Η υπομονή του Υπουργείου Άμυνας στέρεψε μετά από χρόνια αναμονής με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο να λέει πως το Πολεμικό Ναυτικό αποτελεί τον πελάτη που αξιώνει την εξυπηρέτησή του.
Γράφει ο Κώστας Αττίας
Δεν φαίνεται να υπάρχει φως στο τούνελ της υπόθεσης των δύο Πυραυλακάτων (ΤΠΚ) του Πολεμικού Ναυτικού με την κυβέρνηση να «ποντάρει» στο να βρεθεί, εν μέσω κρίσης κορωνοϊού, επενδυτής για τα Ναυπηγεία, τον οποίο επενδυτή σύμφωνα με τα όσα είχε πει πρόσφατα στην Βουλή ο Νίκος Παναγιωτόπουλος αναζητεί το Υπουργείο Ανάπτυξης.
Το θέμα πήγε πρόσφατα στην Βουλή ο Β. Κεγκέρογλου ο οποίος ανέφερε πως «συνολικά προσεγγίζουμε τα 12 χρόνια του προγράμματος ναυπήγησης των δύο ΤΠΚ,αλλά μόνο η Νο 6 έχει πέσει στη θάλασσα, ενώ άγνωστο είναι τι μέλλει γενέσθαι με τη Νο 7. Επίσης, βρισκόμαστε εν αναμονή των πυραυλικών συστημάτων και των δύο πλοίων, τα οποία δεν γνωρίζουμε μετά βεβαιότητας πόσο ακόμη θα καθυστερήσει η παράδοσή τους και ποιο θα είναι το τελικό κόστος τους» δείχνοντας το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται το Πολεμικό Ναυτικό.
Αδιέξοδο το οποίο επιβεβαίωσε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος που με την σειρά του τόνισε πως «έχουμε δύο πλοία, τα οποία καθυστερούν πάρα, μα πάρα πολύ, αδικαιολόγητα πολύ».
Σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας η μία πυραυλάκατος είναι κατά 95% έτοιμη και η άλλη κατά 75%. Η πυραυλάκατος 6 είναι στο νερό και γίνονται δοκιμές, όσο για την 7 είναι άγνωστο το μέλλον της παρότι η υποτιθέμενη τελική παράταση έληξε στις 31 Μαρτίου.
Τα πλοία έχουν κοστίσει μέχρι τώρα περισσότερο από 400.000.000 ευρώ ενώ είναι άγνωστο το που θα φτάσει το τελικό ποσό.
Τα ορόσημα του σίριαλ των Πυραυλακάτων
Στις 7/1/2000 μπαίνουν οι υπογραφές για 3 ΤΠΚ με option για την αγορά ακόμα 4 ΤΠΚ
Στις 22/8/2003 αποφασίζεται η αγορά ακόμα δύο ΤΠΚ
Στις 25/9/2008 αποφασίζεται η αγορά των ΤΠΚ 6 και 7 (ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ και ΒΛΑΧΑΚΟΣ αντίστοιχα).
Τα αρχικά κόστη είχαν ως εξής:
ΤΠΚ 1,2 και 3: 425.000.000 ευρώ
ΤΠΚ 4 και 5 : 280.000.000 ευρώ
ΤΠΚ 6 και 7 : 299.000.000 ευρώ