Η φράση «το κράνος σώζει», ακούγεται κοινότοπο αλλά είναι η πραγματικότητα.
Οι μοτοσικλετιστές βρίσκονται εκτεθειμένοι ανά πάσα στιγμή στον κίνδυνο να χάσουν ακόμη και τη ζωή τους, ιδίως στην Ελλάδα, όπου το ποσοστό των αναβατών που πέφτουν νεκροί στην άσφαλτο είναι διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
«Είπα να μην πάρω το κράνος γιατί ένα τετράγωνο είπα να κάνω δεν χρειαζότανε, έτσι σκέφτηκα αλλά έκανα λάθος», λέει θύμα τροχαίου. Επίσης, πατέρας που έχασε τον γιο του από δυστύχημα με μηχανή στέλνει το δικό του μήνυμα για τη σπουδαιότητα του εξοπλισμού των μοτοσικλετιστών.
Ο 33χρονος σήμερα Άρης, ήταν μόλις 17 χρονών. Ανέβηκε στη μηχανή του χωρίς να φορέσει κράνος. Αυτό ήταν το πρώτο λάθος, το δεύτερο ήταν ότι παραβίασε κόκκινο σηματοδότη και ο διερχόμενος οδηγός ΙΧ έπεσε πάνω του. Ο Άρης έμεινε σε κώμα για 10 ημέρες, ακολούθησαν χειρουργεία, αποκατάσταση. Από τότε παραμένει καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο, παράλυτος από τη μέση και κάτω.
«Πρέπει να πάθεις για να μάθεις, και εγώ τώρα που έπαθα έμαθα αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι από εδώ και πέρα» τονίζει ο Άρης.
Όσοι δεν είναι δικυκλιστές ίσως να μην μπορούν να καταλάβουν τα συναισθήματα που κατακλύζουν κάποιον κάθε φορά που ανεβαίνει στη μηχανή του. Είναι όμως ένα οδυνηρό δεδομένο πως οι μοτοσικλετιστές αποτελούν την πιο ευάλωτη ομάδα χρηστών του οδικού δικτύου.
Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση οι χρήστες μηχανοκίνητων δίκυκλων – μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα – αποτελούν το 19% του συνόλου των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των αναβατών που χάνονται στην άσφαλτο είναι διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, φτάνοντας το 36% επί του συνόλου. Οι δικικλιστές διατρέχουν 16 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο εμπλοκής σε θανατηφόρο τροχαίο σε σχέση με τους οδηγούς αυτοκινήτου, σύμφωνα με τη Eurostat και το European Road Safety Observatory.
Το 2020 η Ελλάδα είχε το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσικλετιστών στην Ε.Ε. σε ποσοστό 32.2%. Το 37% των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις, είναι νέοι αναβάτες μοτοσυκλέτας.
Δείτε το ρεπορτάζ της ΕΡΤ