ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προσποιήθηκε το λογιστή και απέσπασε από ηλικιωμένο 1.100 ευρώ

Η ανάλυση του τρόπου δράσης και η συστηματική έρευνα αστυνομικών του Αστυνομικού Τμήματος Αριδαίας, οδήγησε στην εξιχνίαση απάτης σε βάρος ηλικιωμένου στην Πέλλα και στον σχηματισμό δικογραφίας σε βάρος 43χρονου ημεδαπού.

 

 

 

Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την έρευνα, ο 43χρονος χθες (09-08-2016) το πρωί , πήγε στο σπίτι 81χρονου ημεδαπού σε χωριό της Πέλλας, προσποιούμενος τον λογιστή του εγγονού του και με το πρόσχημα υποτιθέμενης υποτροφίας που θα παραλάμβανε από τραπεζικό κατάστημα για λογαριασμό του εγγονού του , τον έπεισε και του παρέδωσε το χρηματικό ποσό τον 1.100 ευρώ για την ολοκλήρωση της διαδικασίας που δήθεν απαιτούνταν.

Ακολούθως διέφυγε με όχημα που ήταν σταθμευμένο πλησίον της οικίας, ό που τον ανέμενε ο συνεργός του.

Οι έρευνες συνεχίζονται για τον εντοπισμό τυχόν άλλων παθόντων.

Η σχηματισθείσα δικογραφία, θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Έδεσσας.

Στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας , προτρέπει τους πολίτες:

  • να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο) . Τ ο ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)
  • σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι
  • σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους
  • να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών
  • να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού
  • να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει
  • επισημαίνεται ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική υπάλληλοί τους να πηγαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν
  • να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)
  • να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών Αρχών
  • να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.