Τα στοιχεία που έχει στα χέρια του, ο 6ος τακτικός ανακριτής, Αθανάσιος Μαρνέρης, για την υπόθεση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι με τους 102 νεκρούς, που δείχνουν εγκληματικά λάθη και ολιγωρία, εμπλουτίζονται συνεχώς και όπως όλα δείχνουν θα οδηγήσουν σε τρίτο αίτημα για αναβάθμιση της κατηγορίας από κακούργημα σε πλημμέλημα αλλά και σε διεύρυνση του κύκλου των κατηγορουμένων με νέα πρόσωπα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στα χέρια του ο ανακριτής εάν από την αρχή και συγκεκριμένα από τις 16.50 έως τις 17.30 επιχειρούσαν στην περιοχή τρία εναέρια μέσα και στη συνέχεια, έως τις 18: 30 άλλα τρία, τότε, θα είχε αποφευχθεί ο κίνδυνος.
Με βάση, τα νέα στοιχεία, ο ανακριτής καταλογίζει, ενδεχόμενο δόλο σε συγκεκριμένα πρόσωπα τα οποία εξέθεσαν σε κίνδυνο τους κατοίκους και τους άφησαν αβοήθητους και επισημαίνει την ανέλιξη που είχαν στην καριέρα τους.
Υπενθυμίζεται πως ο 6ος τακτικός ανακριτής δύο φορές στο παρελθόν έχει ζητήσει την άσκηση συμπληρωματικής ποινικής δίωξης για θανατηφόρα έκθεση κατά συρροή και έκθεση από την οποία προκλήθηκαν βαριές σωματικές βλάβες στους παθόντες.
Στο «κάδρο» των ποινικών ευθυνών-ωστόσο-αυτή τη φορά εκτιμάται ότι μπαίνουν, εκτός από ήδη κατηγορούμενους για την τραγωδία στο Μάτι και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής που μέχρι τώρα, ήταν στο απυρόβλητο.
Ο κ. Μαρνέρης έχει αρχίσει ένα νέο κύκλο συμπληρωματικών καταθέσεων για την υπόθεση, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες ενώ σημαντικά στοιχεία έχουν προκύψει και από τις εφόδους του ανακριτή στις αρμόδιες υπηρεσίες. Πρόκειται για απόρρητα σχεδιαγράμματα και ημερολόγια που καταγράφουν τον ακριβή χρόνο που πέταξαν τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα.
Τι κατέθεσαν οι χειριστές των εναέριων μέσων
Σημαντικά στοιχεία για την στοιχειοθέτηση του αιτήματος του ανακριτή για αναβάθμιση του κατηγορητηρίου εισφέρεραν οι χειριστές των εναέριων πυροσβεστικών μέσων. Οι καταθέσεις τους καταδεικνύουν τη μεγάλη καθυστέρηση στην έγκαιρη κινητοποίηση και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς και αυτό καθώς ” η γνώση της κατάστασης υπήρχε από τις 16:41 και εκ νέου ενημέρωση από τον αρμόδιο για την περιοχή του Νταού Πεντέλης Διοικητή του Πυροσβεστικού Σταθμού στις 16:54″.
Ειδικότερα, νέα δεδομένα προκύπτουν από τις καταθέσεις του κυβερνήτη και συγκυβερνήτη ενός εκ των πέντε Σινούκ. Ερωτώμενοι, με βάση νέα έγγραφα, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του ενός εκ των πέντε σινούκ που πήρε εντολή να επιχειρήσει στην περιοχή της Πεντέλης, κατέθεσαν ότι η απογείωση του από το αεροδρόμιο των Μεγάρων έγινε στις 18:10 και όχι στις 17.00, όπως αρχικά είχε ενημερωθεί από το ημερολόγιο πτήσεων.
Συγκεκριμένα από τα νέα στοιχεία που έχει στα χέρια του ο ανακριτής προκύπτει πως :
*Υπήρξε πλήρης απουσία εναέριας επιτήρησης στην περιοχή η οποία θεωρείτο μάλιστα υψηλής επικινδυνότητας, από τις 11:00 έως τις 19:00, πουέχει σκοπό την γρήγορη κατάσβεση της φωτιάς με όλη τη διαθέσιμη δύναμη.
*Αν και οι αρμόδιοι γνώριζαν ότι είχαν διαθέσιμα επίγεια και εναέρια μέσαείτε δεν τα αξιοποίησαν καθόλου για την κατάσβεση της πυρκαγιάς στο Μάτι , είτε τα χρησιμοποίησαν για την κατάσβεση φωτιάς σε περιοχές, που δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές .
* Δεν κινητοποιήθηκαν οι δυνάμεις που διαθέτει το ΓΕΕΘΑ
*Ενώ υπήρχαν διαθέσιμα 10 σινούκ δεν αξιοποιήθηκαν . Απογειώθηκε μόνο ένα σινούκ από το αεροδρόμιο των Μεγάρων για να επιχειρήσει στο Μάτι και αυτό είναι το μόνο εναέριο μέσο καταγεγραμμένο στο χειρόγραφο και ηλεκτρονικό ημερολόγιο.
* Με τις ιδιότητές τους μπορούσαν να προβλέψουν το βαρύτερο αποτέλεσμα, που τελικά επήλθε αποδεχόμενοι αυτό, καθώς δεν αξιοποίησαν έγκαιρα σχέδιο εκκένωσης από τις 17.30 εώς τις 17.45 ξεκινώντας από τον Ν. Βουτζά και εν συνεχεία στο Μάτι και στο Κόκκινο Λιμανάκι.
* Παρότι υπήρχαν διαθέσιμες σωστικές λέμβοι που ανήκαν στην Πρώτη ΕΜΑΚ που ήταν στην Ελευσίνα, ουδέποτε δόθηκε εντολή στα πληρώματα της να μεταβούν στην περιοχή.
Επιπλέον, σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν από το γεγονός πως δε χρησιμοποιήθηκαν τα μισθωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη αλλά και δόθηκε εντολή για μεσοστάθμευση των εναέριων μέσων στο αεροδρόμιο Ελευσίνας το οποίο από τις 14:27 την ημέρα τηςφονικής πυρκαγιάς, είχε κλείσει λόγω ισχυρών ανέμων και όχι σε άλλα αεροδρόμια (όπως στο Τατόι, την Πάχη Μεγάρων, στο ελικοδρόμιο Νέας Μάκρης ή στο Ελευθέριος Βενιζέλοςπου ήταν ανοικτά).