ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε ποσοστό 85% έχει αντικαταστήσει η Περιφέρεια τα παλιά ενεργοβόρα φωτιστικά σε όλους τους δρόμους της Αττικής

Στο στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται το έργο για την αναβάθμιση του φωτισμού στους κύριους οδικούς άξονες της Αττικής, που ανήκουν στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής, με την αντικατάσταση των παλαιών ενεργοβόρων φωτιστικών με σύγχρονους χαμηλής κατανάλωσης και υψηλής απόδοσης λαμπτήρες led.

Ήδη έχει αντικατασταθεί το 85% του παλαιού φωτισμού σε κεντρικούς οδικούς άξονες, ενώ σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η αντικατάσταση σε όλους τους δρόμους ευθύνης της Περιφέρειας Αττικής, όσο και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο των εθνικών οδών Αθηνών Κορίνθου, Αθηνών Λαμίας και Αττικής οδού.

Το έργο, εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Αττικής για την αισθητική, περιβαλλοντική και οδική αναβάθμιση των μητροπολιτικών υποδομών της Αττικής και αφορά την τοποθέτηση 23.790 φωτιστικών LED, συνολικού προϋπολογισμού 36.9 εκ. ευρώ, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας, μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττική 2014-2021.

Τα νέα φωτιστικά, υπολογίζεται ότι θα πετύχουν εξοικονόμηση ενέργειας σε ποσοστό 70% σε σχέση με τα παλαιότερα, καθώς είναι τηλεδιαχειριζόμενα και μάλιστα με δυνατότητα προσαρμογής της ενέργειας που καταναλώνεται (dimming).

Παράλληλα, στο πλαίσιο των 7 αξόνων που περιλαμβάνει το στρατηγικό σχέδιο που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και των συνθηκών κυκλοφορίας, ολοκληρώνονται και οι εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις, ενώ αυτή τη στιγμή εκτελούνται εργασίες κατά τις νυκτερινές ώρες στον Κηφισό στο ρεύμα προς Πειραιά.

Αναφερόμενος στην εξέλιξη του έργου, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης επισημαίνει: «Ολοκληρώνεται ένας στρατηγικός στόχος που θα αποδώσει στους πολίτες ένα ασφαλές αλλά και ένα ενεργειακά και περιβαλλοντικά αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο. Η αντικατάσταση των παλαιού τύπου φωτιστικών, είναι μια παρέμβαση, η οποία, σε συνδυασμό με τις νέες ασφαλτοστρώσεις, την αναβάθμιση των στηθαίων, τις διαβάσεις πεζών και την χρήση καινοτόμων εφαρμογών για τον περιορισμό της ταχύτητας, αυξάνει τα επίπεδα ασφάλειας στους δρόμους, κάτι που σύντομα θα είναι μετρήσιμο και στους σχετικούς δείκτες για τα τροχαία ατυχήματα. Παράλληλα, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στον καθολικό σχεδιασμό για εξοικονόμηση ενέργειας.».