H δύσκολη έως ανύπαρκτη επικοινωνία μεταξύ δημοτικής αστυνομίας, Τροχαίας και υπουργείου
Μεταφορών όσον αφορά τον έλεγχο της παράνομης στάθμευσης αποτελεί εύφορο έδαφος για ευτράπελα. Παράλληλα, είναι εξαιρετικά πιθανό αυτοκίνητα με παράνομες πινακίδες να κυκλοφορούν για χρόνια πριν εντοπιστούν.
Στα ράφια της δημοτικής αστυνομίας της Αθήνας «αραχνιάζουν» 348 πινακίδες που αφαιρέθηκαν για παράνομη στάθμευση το 2016 και το 2017 και δεν αναζητήθηκαν ποτέ από τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων. «Ο Δήμος Αθηναίων δεν έχει πρόσβαση στο αρχείο πινακίδων του υπουργείου, οπότε για να πραγματοποιηθεί διασταύρωση στοιχείων απαιτείται μεγάλη γραφειοκρατική διαδικασία. Στο μεταξύ, το αυτοκίνητο μπορεί να κυκλοφορεί με πλαστές πινακίδες», τονίζει στην «Κ» ο αντιδήμαρχος Κέντρου Πόλης και Δημοτικής Αστυνομίας, Ανδρέας Βαρελάς.
Το αλαλούμ
Μία άκρως δυσάρεστη έκπληξη περίμενε την Κ.Γ
. όταν αναζήτησε το αυτοκίνητό της στο σημείο όπου είχε παρκάρει: Η θέση ήταν άδεια και το όχημα άφαντο. Λίγη ώρα αργότερα στην Τροχαία, οι υποψίες της επιβεβαιώθηκαν. Η αστυνομία δεν γνώριζε τίποτα, οπότε το αυτοκίνητο καταγράφηκε ως κλεμμένο. Η Κ.Γ. έκανε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και έπειτα από κάποιους μήνες έλαβε αποζημίωση από την ασφαλιστική της εταιρεία για κλοπή οχήματος.
Εξι μήνες αργότερα, η Κ.Γ. δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από σταθμό του Δήμου Αθηναίων: Ενας υπάλληλος την καλούσε να έρθει να παραλάβει το όχημά της και να πληρώσει και τα έξοδα στάθμευσης έξι μηνών. Οπως αποδείχθηκε, το όχημα δεν είχε κλαπεί αλλά το είχε σηκώσει ο γερανός της δημοτικής αστυνομίας της Αθήνας εφόσον ήταν παράνομα σταθμευμένο. Οταν, όμως, την ημέρα της εξαφάνισης η Κ.Γ. κατέφυγε στην Τροχαία, εκείνοι κοίταξαν τα αρχεία τους και δεν εντόπισαν κλήση για παράνομη στάθμευση για το συγκεκριμένο όχημα. Ετσι προέκυψε… η κλοπή, την οποία η Τροχαία αποδέχθηκε ως εκδοχή εφόσον το θύμα υπογράφει σχετική υπεύθυνη δήλωση και άρα έχει και την ευθύνη.
Το συγκεκριμένο παράδειγμα δείχνει τα παράθυρα στην παραβατικότητα που αφήνει ανοιχτά η μη επικοινωνία μεταξύ δημόσιων υπηρεσιών οι οποίες έχουν κοινό αντικείμενο αρμοδιοτήτων. Στην πράξη είναι απλό κάποιος αντί να πάρει πίσω τις πινακίδες του να βγάλει πλαστές και να κυκλοφορεί με αυτές για χρόνια. «Μέσα στις επόμενες ημέρες θα στείλουμε τις εγκαταλελειμμένες πινακίδες αυτοκινήτων των ετών 2016 και 2017 στο υπουργείο Μεταφορών για να αναζητηθούν τα οχήματα και οι ιδιοκτήτες τους», προσθέτει ο κ. Βαρελάς.
Το θέμα της παράνομης στάθμευσης ειδικά στο κέντρο της Αθήνας δεν έχει βελτιωθεί, τονίζει ο αντιδήμαρχος. «Σε κάποια σημεία μειώνεται πρόσκαιρα αλλά το πρόβλημα μεταφέρεται σε άλλη περιοχή. Η δύναμη της δημοτικής αστυνομίας και της Τροχαίας δεν επαρκεί για να υπάρχει 24ωρος έλεγχος και ολοκληρωμένη επιτήρηση όπως απαιτείται».
Εξωφρενικές παραβάσεις
Ο έλεγχος και ο φόβος του προστίμου λειτουργούν αποτρεπτικά, διαφορετικά ο καθένας παρκάρει όπου θέλει. Οι πεζόδρομοι, οι πλατείες –ακόμα και η πλατεία Κολωνακίου αλλά και η Ομόνοια– και βέβαια τα πεζοδρόμια πολλές φορές χρησιμοποιούνται ως πάρκινγκ. Το πιο εξωφρενικό παράνομο παρκάρισμα; «Μια φορά ένας είχε παρκάρει δίπλα ακριβώς στα εκδοτήρια εισιτηρίων της Ακρόπολης. Ως δικαιολογία είπε ότι ήθελε να πάρει πολλά εισιτήρια για λογαριασμό πρακτορείου ταξιδίων, οπότε είχε πολλά χρήματα και φοβόταν να πάει περπατώντας», καταλήγει ο κ. Βαρελάς.
kathimerini.gr