Τις ευθύνες στον σταθμάρχη, για την τραγωδία στα Τέμπη που έχει στοιχίσει μέχρι στιγμής 57 «χαμένες» ζωές, έριξε εμμέσως ο Σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης.
Απαντώντας στο ερώτημα της ΕΡΤ, γιατί φτάσαμε εδώ ο κ. Τερεζάκης, εκπροσωπώντας τον ΟΣΕ, υποστήριξε ότι «η απάντηση που μπορεί να δώσει επίσημα ο Οργανισμός είναι ότι «οφείλεται από κάποιους χειρισμούς που έγιναν στον σταθμό της Λάρισας, ο οποίος έχει τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ελέγχεται και λειτουργεί».
Ερωτηθείς αν στο σημείο της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων λειτουργεί σύστημα σηματοδότησης ο κ. Τερεζάκης απάντησε αρνητικά λέγοντας ότι «στο συγκεκριμένο σημείο το τρένο είχε 3 με 4 χλμ. που είχε βγει από το σύστημα σηματοδότησης».
«Ο σταθμός της Λαρίσης έχει σύστημα σηματοδότησης το οποίο τελειώνει 5,5 χλμ. βόρεια της Λάρισας» ανέφερε, προσθέτοντας ότι το τρένο «είχε βγει από αυτό το σύστημα και τον έλεγχο και λίγα χιλιόμετρα παρακάτω συνέβη το μοιραίο».
«Το τρένο είχε παρακολούθηση 5,5 ακόμη χιλιόμετρα είπε επίσης ο κ. Τερεζάκης. Υπήρχαν οι κανονισμοί. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν το είδε και δεν μπόρεσε να διορθώσει το λάθος, αν είναι λάθος, αυτό θα το βρουν στην ανακριτική διαδικασία.»
Για το σύστημα τηλεδιοίκησης
Επιχειρώντας να εξηγήσει πώς έγινε το αδιανόητο να συγκρουστούν μετωπικά δύο τρένα την ώρα που η γραμμή για Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, υποστήριξε: «Μέχρι το 2010 -’11 ο Οργανισμός είχε οργανωμένες τηλεδιοικήσεις από το Κιάτο μέχρι τη Θεσσαλονίκη και την Ειδομένη. Μετά το ’11 […] τα συστήματα αυτά άρχισαν και καταρρέουν. Δεν συντηρούντο με αποτέλεσμα να φτάσουμε να καταρρεύσει το σύστημα της τηλεδιοίκησης σχεδόν στο μεγαλύτερο του σύνολο. Με κάποιες συμβάσεις, που ακολούθησαν από το 2017- ’18 και μετά, γίνεται προσπάθεια να αναταχθεί και να εκσυγχρονιστεί η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση, ώστε προφανώς να αποφευχθούν στο μέλλον τα οποιαδήποτε τέτοια λάθη. Ήδη κάποια κομμάτια λειτουργούν. Το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών λειτουργεί».
Για τις προειδοποιήσεις
Απαντώντας στις σοβαρές καταγγελίες που έγιναν από μηχανοδηγούς και εργαζομένους στους σιδηροδρόμους για τα λάθη και τις παραλλείψεις της διοίκησης του ΟΣΕ αλλά και της Hellenic Train στις επανειλλημένες εκκλήσεις τους για λήψη μέτρων ασφαλείας τις χαρακτήρισε ως αντιδράσεις συνδικαλιστών.
«Το τι απόψεις έχουν οι κύριοι συνδικαλιστές και άλλοι συνάδελφοι, με τους οποίους δουλεύουμε μαζί, είναι απόψεις σεβαστές. Δεν μπορώ να γνωρίζω όλους τους λόγους για τους οποίους κατέρρευσε η διοίκηση σταδιακά. Κατά την άποψη των περισσοτέρων, μειώθηκαν οι βαθμοί συντήρησης, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει μια μεγάλη πληγή σε αυτά τα συστήματα, οι κλοπές καλωδίων και εξοπλισμού. Ο σιδηρόδρομος υποφέρει καθημερινά από αυτά τα προβλήματα και τα οποία, δυστυχώς, δεν μπορούν να λυθούν. Όταν, λοιπόν, μου κόβει εμένα και μου απαξιώνει ένα κομμάτι τηλεδιοίκησης, αν δεν έχω το προσωπικό να το φτιάξω αμέσως, τότε αρχίζει και πέφτει και το επόμενο επόμενο κομμάτι και έτσι μεγάλα τμήματα βγαίνουν εκτός».
Επιχειρώντας να αιτιολογήσει την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του συστηματος της τηλεδιοίκησης ο Σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ υποστήριξε ότι «τα συστήματα, οι εγκαταστάσεις τους, η λειτουργία τους και η πιστοποίηση τους δεν γίνεται δυστυχώς από τον ένα χρόνο στον άλλο. Πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια και μία διαχρονικότητα, κάτι το οποίο, δυστυχώς, στο παρελθόν δεν είχε συμβεί για διάφορες αιτίες. Δεν είμαι εγώ αυτός που θα το κρίνει. Σαν τεχνικός έβλεπα ότι το σύστημα αυτό της εφαρμογής και της υλοποίησης είχε και ένα αποτέλεσμα… Φτάσαμε να παλεύουμε χρόνια και χρόνια και χρόνια για να χτίσουμε αυτό το πράγμα».