Εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους είχαν κρούσει και στο παρελθόν, αρκετές φορές τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας και το επίπεδο ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι λιγότερο από έναν χρόνο πριν, και συγκεκριμένα στις 27 Απριλίου του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Στην επιστολή παραίτησης καταγγέλλει μεταξύ άλλων τη μην τήρηση των φυσικών αντικειμένων των συμβάσεων, γεγονός το οποίο επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα.
Επιπλέον, μίλησε για τη δυνατότητα κίνησης αμαξοστοιχιών με ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα σε συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, το Οινόη – Τιθορέα, «χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής’ με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
Ο ίδιος σημειώνει ότι στο παρελθόν είχε ενημερώσει τη διοίκηση της εταιρίας «για όλα τα τεχνικά θέματα που προκάλεσαν και προκαλούν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συμβάσεων ανάταξης της σηματοδότησης 717/14 και ETCS επί γραμμής 10005/07», ενώ σε έγγραφό του προς τον Διευθυντή Έργων είχε εκφράσει τη διαφωνία του με τα αναγραφόμενα στα πορίσματα του εμπειρογνώμονα «και τις αμφιβολίες μου για το πόσο ο ίδιος είναι γνώστης της λειτουργίας των καλωδιακών συστημάτων αλληλεξάρτησης σηματοδότησης (R.R.i.)».