Στα 45 εκατ. ευρώ υπολογίζονται τα κρατικά έσοδα από τη δραστηριότητα των υδροπλάνων, με το νομοσχέδιο για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, που κατατέθηκε προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Το σχέδιο νόμου δίνει τη δυνατότητα και σε ιδιώτες να προχωρήσουν στην αδειοδότηση ενός υδατοδρομίου, ενώ είναι δυνατή η χορήγηση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου σε παραχωρησιούχους λιμένων και μαρίνων. Το ζητούμενο, όμως, είναι να ξεκινήσουν οι πτήσεις με υδροπλάνο, καθώς πρόκειται για μία δραστηριότητα που θα μπορούσε να αποφέρει σημαντικά έσοδα στο Δημόσιο.
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου 100 υδατοδρομίων, πανελλαδικά.
Εάν ληφθεί υπόψη ότι σε ένα κεντρικό υδατοδρόμιο αντιστοιχούν περίπου 3.000 πτήσεις, ενώ ένα υδροπλάνο διαθέτει χωρητικότητα 19 επιβατών, γίνεται αντιληπτό ότι, όταν αναπτυχθεί το δίκτυο των 100 υδατοδρομίων, σε ετήσια βάση, ο αριθμός πτήσεων και επιβατών υπολογίζεται σε 300.000 και σε 4,5 εκατομμύρια επιβάτες, αντίστοιχα.
Συνεπώς, τα εκτιμώμενα-πάντοτε- έσοδα τοποθετούνται, ετησίως, σε 45 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, με τα σημερινά δεδομένα, με ορίζοντα το επόμενο καλοκαίρι θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα πιλοτικό, μόνο, δίκτυο υδατοδρομίων.
Σήμερα, έχουν αδειοδοτηθεί μόνο τα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Για να υπάρχει ένα δίκτυο οκτώ υδατοδρομίων, απαιτείται η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την τοποθέτηση οικίσκων στα υδατοδρόμια Κεφαλονιάς, Ιθάκης, Λευκάδας, Μεγανησίου και Ζακύνθου, σε συνέχεια προγραμματικής συμφωνίας που έχει πραγματοποιήσει με την προηγούμενη περιφερειακή αρχή.
Ως εκ τούτου, το καλοκαίρι μόνο πιλοτικές πτήσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν.