Στις 17 και στις 18 Φεβρουαρίου πάλι, εργαζόμουν στο σιδηροδρομικό σταθμό Καλαμπάκας, στις 21 Φεβρουαρίου 2023 έκανα μαθητεία στον σιδηροδρομικό σταθμό Νέων Πόρων από την σταθμάρχη Νέων Πόρων Πιερίας κυρία Ζαρκάδη Ελένη, ενώ στις 22 και 23 του μήνα Φεβρουαρίου, έκανα κανονικά βάρδια στο σιδηροδρομικό σταθμό Νέων Πόρων ως μοναδικός σταθμάρχης.
Στις 24 Φεβρουαρίου 2023 έκανα μαθητεία στο σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας με την σταθμάρχη Λάρισας κυρία Τζοβάρα Ελένη και από τις 25 του ίδιου μήνα μέχρι και το τροχαίο συμβάν, εκτελούσα βάρδια στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας κατά το ωράριο 22:00 με 06:00 ώρα πρωινή όπως και τον μήνα Γενάρη από 22:00 ώρα βραδινή έως 06:00 ώρα πρωινή.
Στις 28 Φεβρουαρίου 2023 εκτελούσα όπως σας προανέφερα υπηρεσία κατά τις ώρες 22:00 με 06:00. Πήγα νωρίτερα στο σταθμαρχείο της Λάρισας να ενημερωθώ από τον απογευματινό σταθμάρχη Παυλόπουλο Κώστα, λόγω ενός συμβάντος που υπήρχε στο σιδηροδρομικό σταθμό Παλαιοφαρσάλων, ώστε να ενημερωθώ επακριβώς από τον απογευματινό σταθμάρχη για το πώς θα διεξήγαγα την κυκλοφορία.
Αφού με ενημέρωσε ο απογευματινός σταθμάρχης, ανέλαβα κανονικά υπηρεσία. Η αμαξοστοιχία ΙC 62 με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, έφτασε στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας περί ώρα 23:02 βραδινή. Αποβίβασε επιβάτες στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας και επιβίβασε από αυτόν. Αναχώρησε περί ώρα 23:04 βραδινή με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη, αφού θα πραγματοποιούσε προηγουμένως ενδιάμεσες στάσεις στην Κατερίνη και στο Πλατύ.
Διώχνοντας εγώ την αμαξοστοιχία από το σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, δεν έδωσα γραπτή ειδοποίηση, υποδείγματος 1001. Δηλαδή γραπτό τηλεγράφημα κυκλοφορίας στον μηχανοδηγό και στον προϊστάμενο της υπαριθμόν IC 62 αμαξοστοιχίας, με το οποίο να τον πληροφορώ για την διπλή γραμμή ανόδου στην οποία θα κυκλοφορούσε έως τον σταθμό Νέων Πόρων που ήταν σε λειτουργία, καθώς το φωτόσημο εξόδου σε σχέση με την πορεία της αμαξοστοιχίας, δεν λειτουργούσε και ήταν κόκκινο.
Του έδωσα τηλεγράφημα προφορικό μέσω ασυρμάτου με το οποίο τον ενημέρωνα να περάσει φωτόσημο εξόδου Λάρισας έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων χωρίς να του αναφέρω οτι κυκλοφορεί σε διπλή γραμμή ανόδου. Ο μηχανοδηγός αρχικά μου είπε “εντάξει” στο νούμερο που του διαβίβασα με τον φορητό ασύρματο, δηλαδή το νούμερο 47, το οποίο αφορούσε στο προφορικό τηλεγράφημα μου, όπως αυτό είναι καταχωρημένο στο βιβλίο κυκλοφορίας, αλλά δεν μου διαβίβασε ο ίδιος, δηλαδή ο μηχανοδηγός του νούμερο του δικού μου τηλεγραφήματος επιβεβαιώσεις όπως όφειλε προς επιβεβαίωση.
Το δικό μου προφορικό τηλεγράφημα προς τον Μηχανοδηγό της υπαριθμόν IC 62 αμαξοστοιχίας, ήτανε το εξής: “περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων”. Όπως αναγράφεται στο βιβλίο κυκλοφορίας, παραλείποντας να του αναφέρω ότι θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου.
Μετά την έλευση της υπαριθμόν 2597 αμαξοστοιχίας στο σταθμό της Λάρισας, δηλαδή του προαστιακού από τη Θεσσαλονίκη προς την Λάρισα, από τη γραμμή καθόδου και μέσω διαγωνίων στην 3η γραμμή και μέσω διαγωνίου στη γραμμή προαστιακού, γυρίσατε ηλεκτρονικά κλειδιά από παρακαμπτήριος ε κυρία γραμμή, επειδή θα έφευγε υπαριθμόν 62 αμαξοστοιχία. Εδώ θέλω να επισημάνω ότι τα υπαριθμόν 115 και 116 ηλεκτρονικά κλειδιά, ενώ μου έδειχναν στον πίνακα πως ήταν κανονικά, κατάλαβα πως ήταν αντίθετα.
Ο μηχανοδηγός του προαστιακού μου το επεσήμανε και τότε εγώ του είπα να κάνει πίσω την αμαξοστοιχία, ώστε να επαναφέρω τα κλειδιά στην κυρία γραμμή και αν συνέχεια να μπει στη θέση του. Μετά την στάθμευση της υπαριθμόν 2597 αμαξοστοιχίας, επανέφερα τα κλειδιά στην κυρία γραμμή άνοδου και καθόδου έτσι ώστε από την ανόδο να φύγει υπαριθμόν 62 αμαξοστοιχία και από την κάθοδο να περάσει εμπορική αμαξοστοιχία 63503.
Όταν έβαζα το σινιάλο αναχώρησης στον μηχανοδηγό της υπαριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, ενημέρωσα το σιδηροδρομικό σταθμό Νέων Πόρων και συγκεκριμένα την σταθμάρχη Ζαρκάδη Ελένη, ότι αναχώρησε η υπαριθμόν 62 αμαξοστοιχία. Δεν ξέρω πως έγινε και μπήκε στη γραμμή καθόδου, ούτε με ενημέρωσε σχετικά ο μηχανοδηγός της υπαριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, ότι δηλαδή κινούνταν στη γραμμή καθόδου και όχι άνοδου προς Θεσσαλονίκη, ενώ στον πίνακα έβλεπα ότι οι λυχνίες ήταν στις κύριες γραμμές χωρίς να αναβοσβήνουν, γεγονός που υποδηλώνει ότι η κίνηση του τρένου γίνεται κανονικά στην άνοδο, διότι είναι κλειδωμένες οι γραμμές από το ηλεκτρονικό σύστημα.
Θεωρώ ότι είναι πιθανόν να μην κούμπωσε κανονικά το κλειδί, ενώ αντίθετώς η ένδειξη έδειχνε πως ήταν κανονικά στην κυρία γραμμή, γεγονός που κατά το παρελθόν έχει συμβεί λόγω βλάβης του παλαιωμένου ηλεκτρονικού συστήματος και σε άλλα κλειδιά. Δεν θεωρώ πιθανό από λάθος χειρισμό δικό μου να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο.
Ο μηχανοδηγός δεν μου ανέφερε ότι από την άνοδο πήγε στην κάθοδο και έγινε ό,τι έγινε. Κάποια στιγμή ο μηχανοδηγός της υπαριθμόν 2597 αμαξοστοιχίας προαστιακού, μου ανέφερε πως δεν είχε ρεύμα η αμαξοστοιχία του, η οποία εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας. Έπειτα με πήρε τηλέφωνο ο ρυθμιστής έλξης από τη Θεσσαλονίκη και μου είπε ότι στον πίνακα ελέγχου της ηλεκτροκίνησης, είδε ένα κόκκινο κύκλωμα που σημαίνει ότι κάποια γραμμή δεν είχε ρεύμα και με ρώτησε τι είχε συμβεί χωρίς να φανταστώ ότι είχε γίνει.
Μετά από λίγο με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν είχαμε κάποια εκτροχίαση κάποιο συμβάν. Ακολούθως με πήρε τηλέφωνο η πυροσβεστική και μου ανέφερε πως είχε γίνει σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών και πως έπρεπε να κόψουμε το ρεύμα. Ενημερώσαμε το ρυθμιστή έλξης και το ρυθμιστή κυκλοφορίας για το συμβάν. Δε γνωρίζω εκεί τι ακριβώς συνέβη. Ζητώ συγγνώμη αν το λάθος είναι δικό μου».