Σήμερα υπεγράφη η Σύμβαση για το έργο «Υπολειπόμενες Εργασίες για την ολοκλήρωση της Οδικής Σύνδεσης της Περιοχής του Άκτιου με το Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου» προϋπολογισμού 150.000.000 €, μετά την ανακήρυξη της εταιρείας Μυτιληναίος Α.Ε. ως Οριστικού Αναδόχου του έργου.
Πλέον, υπό το σχεδιασμό του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, ανοίγει ο δρόμος ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή ενός πολύπαθου έργου, του οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία», μετά από μακροχρόνιο πάγωμα και πολλές καθυστερήσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης» και περιλαμβάνει:
· Την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους περίπου 32.2 χλμ., με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
· Την κατασκευή τεσσάρων Ανισόπεδων Κόμβων (Κ6, Κ6Α, Κ8, Κ11), ενός Ισόπεδου Κόμβου (Κ1) καθώς και την κατασκευή παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
· Τη δυνατότητα κατασκευής συνδετήριου τετράιχνου κλάδου μήκους 0.50 χλμ. για την απ’ ευθείας σύνδεση του άξονα «Άκτιο – Αμβρακία» με την Ιόνια Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου.
Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 μήνες. Με τη συμπλήρωση των 15 μηνών, υπάρχει πρόβλεψη να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 18 χλμ. του οδικού άξονα, που θα παρακάμπτουν την πόλη της Αμφιλοχίας, καθώς και να έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις, ώστε να γίνει ασφαλές το πιο επικίνδυνο τμήμα του υφιστάμενου οδικού δικτύου.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, δήλωσε σχετικά:
«Δεσμευτήκαμε πως ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία» που περιμένουν οι πολίτες τόσα χρόνια, επιτέλους μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023. Εργαστήκαμε εντατικά και με συνέπεια, κινηθήκαμε πολύ γρήγορα και σήμερα μπορούμε να πούμε πως το έργο επιτέλους παίρνει πάλι μπρος και θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος. Έτσι δεν θα κινδυνεύσουν και οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.
Από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε βασική προτεραιότητά μας, να ολοκληρώσουμε ένα έργο που βρισκόταν σε τέλμα πολλά χρόνια και που αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή, για το πού οδηγεί η ‘‘σαλαμοποίηση’’ και ο κακός σχεδιασμός των έργων».