Πρεμιέρα κάνουν την Τετάρτη, 2 Μάϊου οι εαρινές εκπτώσεις οι οποίες θα διαρκέσουν έως την Τρίτη 15 Μάϊου. Τα καταστήματα στο διάστημα αυτό, θα λειτουργήσουν την Κυριακή 6 Μαΐου από τις 11:00 π.μ. έως τις 18:00 μ.μ. ή τις 20:00 για τα πολυκαταστήματα.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) δίνει χρήσιμες συμβουλές προς του καταναλωτές για τις εκπτώσεις.
• Κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στα καταστήματα, αναρτημένες σχετικές αναγγελίες.
• Θα πρέπει να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι εύκολη και γρήγορη.
• Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης.
• Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να είναι ακριβής και να ανταποκρίνεται στην αλήθεια.
• Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και να γνωστοποιείται σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
• Εάν η μειωμένη τιμή ισχύει για συγκεκριμένο τύπο προϊόντος ως προς το μέγεθος ή το χρώμα κ.λπ., θα πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά ότι «είναι διαθέσιμο σε άλλα χρώματα χωρίς έκπτωση», «είναι διαθέσιμο σε αυξημένη τιμή» κ.λπ.
• Εάν διαφημίζεται ότι όλα τα αγαθά είναι σε έκπτωση (π.χ. στην μισή τιμή), αλλά μεμονωμένα αντικείμενα που παρατίθενται σε πώληση για ειδικό σκοπό φέρουν διαφορετικές τιμές, τότε τα αντικείμενα αυτά πρέπει να εξαιρούνται σαφώς στην διαφήμιση
Οι περίοδοι των εκπτώσεων, προσφέρονται για οικονομικές αγορές και εκμετάλλευση ευκαιριών, προς όφελος του προϋπολογισμού μας. Δε θα πρέπει να ξεχνούμε όμως, ότι είναι και περίοδοι που ευνοούν τους εμπόρους να αυξήσουν τα κέρδη τους, ιδιαίτερα στις μέρες μας, που οι τζίροι των καταστημάτων δείχνουν να μειώνονται.
Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να κάνουμε συνειδητές αγορές, μετά από την αντίστοιχη έρευνα και σύγκριση τιμών και να μην παρασυρόμαστε από δελεαστικές τιμές και από πιθανές παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.