ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΥΠΕΣ: Τέλος στα προνόμια των «αδιάφθορων» -Τι αλλάζει με σχέδιο νόμου

Φρένο στα προνόμια των αστυνομικών που υπηρετούν στους «αδιάφθορους» της Ελληνικής Αστυνομίας επιχειρεί να θέσει με νομοσχέδιο που κατέθεσε προς ψήφιση στη Βουλή, το υπουργείο Εσωτερικών.

 

 

 

 

Αυτό που αλλάζει ουσιαστικά είναι η θητεία των υπηρετούντων στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων που εως τώρα είναι 4 χρόνια με τη δυνατότητα ανανέωσης για 3 επιπλέον χρόνια, που πλέον μετατρέπεται στα 3 έτη με παράταση μέχρι και τρεις φορές για ένα έτος κάθε φορά, ενώ καταργείται η δυνατότητα που είχαν να μετατίθενται σε υπηρεσίες του τόπου συμφερόντων τους μετά τη λήξη της θητείας τους ακόμη και αν δεν υπήρχε κενή οργανική θέση.

Παράλληλα καταργείται η δυνατότητα να υπηρετήσουν στους «αδιάφθορους» νεοεξερχόμενοι υπαστυνόμοι και αστυφύλακες ενώ καθιερώνεται ως απαιτούμενο προσόν η εξαετής προϋπηρεσία από την έξοδό τους από τις σχολές.

Ακόμη, τροποποιείται η διαδικασία επιλογής του διοικητή της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων, καθώς προστίθεται ως προϋπόθεση για τον ορισμό του η πρόταση από το Ανώτατο Συμβούλιο Κρίσεων της ΕΛ.ΑΣ., ενώ η θητεία του δεν θα μπορέι να υπερβαίνει τα δύο έτη στη θέση. Παράλληλα ρυθμίζονται τα σχετικά με την μετάθεση/αποχώρηση του διοικητή, η οποία μπορεί να γίνει είτε μετά από αίτησή του, είτε με απόφαση του αρμόδιου υπουργού.

Τα παραπάνω μαζί με μερικά ακόμη περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο: «Συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής του κανονισμού (Ε.Ε. ΕΥΡΑΤΟΜ) 1141/2014 περί ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και ιδρυμάτων, μέτρα επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου αρμοδιότητας υπουργείου εσωτερικών και άλλες διατάξεις». Οι τροποποιήσεις περιλαμβάνονται στο άρθρο 14 του σχετικού σχεδίου, με τις οποίες επιχειρείται η αντιμετώπιση θεμάτων ανακύπτουν κατά τη λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συνέχιση της αποστολής της.

Παράλληλα αυστηροποιούνται τα κριτήρια επιλογής τόσο του διοικητή της, όσο και του υπόλοιπου προσωπικού, προς εμπέδωση της αξιοκρατίας και εξασφάλισης του κύρους της υπηρεσίας, όπως αναφέρεται στο σχετικό άρθρο. Θεσπίζεται ως κριτήριο για τη μετάθεση του αστυνομικού προσωπικού στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων ή την Υποδιεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων Βόρειας Ελλάδας, η γεωγραφική έδρα της υπηρεσίας από την οποία προέρχεται ο ενδιαφερόμενος στον τομέα νοτίου ή βορείου Ελλάδας, αντίστοιχα, έτσι ώστε να εξαλειφθούν φαινόμενα αιτήσεων μετάθεσης στις συγκεκριμένες υπηρεσίες με αποκλειστικό σκοπό τη μετακίνηση τους σε τόπο επιλογής τους.

Καταργείται το κώλυμα της συμπλήρωσης 35ετίας μέσα στην επόμενη πενταετία από την ημερομηνία επιλογής του ενδιαφερόμενου, δεδομένου ότι με τις διατάξεις του π.δ. 24/1997, όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει, παρέχεται πλέον η δυνατότητα περαιτέρω παραμονής στο Σώμα των αξιωματικών που συμπληρώνουν 35 έτη υπηρεσίας.

Καθιερώνεται ως κώλυμα για την μετάθεση/παραμονή στην υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, η συμμετοχή σε δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο της χώρας, προκειμένου να διασφαλιστεί το άμεμπτο του προσωπικού που υπηρετεί σε αυτή.
ο σημαντικότερο, σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, είναι ο περιορισμός της προνομιακής μεταχείρισης που επιφύλασσαν οι ισχύουσες διατάξεις για τους υπηρετούντες στο Εσωτερικών Υποθέσεων, οι οποίοι μετά τη λήξη της θητείας τους, να μετατίθενται όπου εκείνοι επιθυμούσαν. Αυτή η διάταξη, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, λειτούργησε ως εφαλτήριο, με απώτερο σκοπό τη μετάθεση του αστυνομικού στον τόπο συμφερόντων του, αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα της υπηρεσίας. Πλέον οι αστυνομικοί μετά τη λήξη της θητείας τους θα μετατίθενται σε υπηρεσίες της περιοχής μετάθεσης από την οποία προήλθαν, ενώ μετά και τη λήξη της τριετούς ανανέωσης μπορούν να πάρουν μετάθεση σε υπηρεσίες της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής ή Θεσσαλονίκης.
Όλα τα παραπάνω είχαν προαναγγελθεί από τον αρμόδιο υπουργό κ. Νίκο Τόσκα και τον γενικό γραμματέα Δημόσιας Τάξης κ. Δημήτρη Αναγνωστάκη, το περασμένο Φθινόπωρο, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου για την αναδιάρθρωση υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ.

Και οι δυο τους έκαναν λόγο για δύο στρεβλώσεις, που αφορούσαν το προνόμιο της μετάθεση στον τόπο επιλογής του αστυνομικού και η στελέχωση από μη μάχιμους αστυνομικούς χωρίς στοιχειώδη εμπειρία και παραστάσεις.