Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα για εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού στους εκπαιδευτικούς τονίζει η Unicef, επισημαίνοντας πως «η πανδημία είχε ολέθριες συνέπειες για την εκπαίδευση των παιδιών σε όλο τον κόσμο» και «ο εμβολιασμός των δασκάλων είναι ένα κρίσιμο βήμα για να ξαναμπεί σε στέρεες ράγες».
Όπως σημειώνει η Χενριέτα Φορ, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν «προτεραιότητα στον εμβολιασμό», αφού ολοκληρωθεί η ανοσοποίηση «του υγειονομικού προσωπικού και των ομάδων υψηλού κινδύνου του πληθυσμού». «Αυτό θα επιτρέψει να προστατευτούν οι δάσκαλοι από τον ιό, βοηθώντας τους να διδάσκουν διά ζώσης και άρα να μείνουν τα σχολεία ανοικτά» τονίζει.
Σύμφωνα με τη UNICEF, όταν το πρώτο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού έφθανε στην κορύφωσή του, στα τέλη Απριλίου, «το κλείσιμο των σχολείων εμπόδιζε τη μαθησιακή διαδικασία σχεδόν του 90% των μαθητών σε ολόκληρο τον κόσμο». Υποστηρίζοντας ότι τα σχολεία δεν αποτελούν κύριες εστίες μετάδοσης στην κοινότητα, η διευθύντριά της στηλιτεύει στην ανακοίνωση ότι σήμερα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα παραμένουν κλειστά «για σχεδόν τον έναν μαθητή στους πέντε σε παγκόσμιο επίπεδο — δηλαδή για 320 εκατομμύρια παιδιά».
Πρέπει να «κάνουμε το παν εντός των δυνάμεών μας για να διασφαλίσουμε το μέλλον της νέας γενιάς», κι αυτό «ξεκινά από την ασφάλεια εκείνων που αναλαμβάνουν την ευθύνη να τους ανοίξουν τον δρόμο προς αυτό το μέλλον», επιμένει η Χενριέτα Φορ. «Οι συνέπειες της παρατεταμένης απουσίας ή παρακώλυσης της εκπαίδευσης είναι βαριές, ειδικά για τα πιο περιθωριοποιημένα παιδιά», συνεχίζει η διευθύντρια της UNICEF. «Όσο περισσότερο τα παιδιά μένουν εκτός σχολείου, τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να επιστρέψουν και τόσο πιο δύσκολο είναι οι γονείς τους να ξαναπιάσουν δουλειά», προειδοποιεί η αξιωματούχος του ΟΗΕ.