Η αντισυμβατική κωμωδία «Τα πάντα όλα» θρίαμβευσε στην 95η τελετή των Όσκαρ όπου εκτός από το βραβείο καλύτερης ταινίας εξασφάλισε και τα πιο περίβλεπτα αγαλματίδια.
Ανάμιξη δράσης, χιούμορ και επιστημονικής φαντασίας, η ταινία για τις τρελές περιπέτειες κινέζας μετανάστριας, μεσόκοπης ιδιοκτήτριας πλυντηρίου, που ξάφνου μεταπηδά από το ένα παράλληλο σύμπαν στο άλλο δικαίωσε τους συντελεστές της.
Οι Ντάνιελ Σάινερτ και Ντάνιελ Κουάν εξασφάλισαν το περιπόθητο βραβείο Όσκαρ σκηνοθεσίας. Οι «δυο Ντάνιελ» ευχαρίστησαν τις μητέρες τους και τους συντελεστές της ταινίας παραλαμβάνοντας το βραβείο τους.
Η Μισέλ Γιο, 60 ετών, από τη Μαλαισία, έλαβε Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία«Τα πάντα όλα» κι έγινε η πρώτη ηθοποιός από την Ασία που εξασφαλίζει το αγαλματίδιο αυτό σε 95 χρόνια. «Για όλα τα μικρά αγόρια και τα μικρά κορίτσια που μοιάζουν σαν εμένα και μας βλέπουν απόψε, αυτός είναι φάρος ελπίδας και πιθανοτήτων. Είναι απόδειξη πως μπορείς να κάνεις μεγάλα όνειρα και πως τα όνειρα μπορεί να γίνουν πραγματικότητα», είπε παραλαμβάνοντας το βραβείο. «Και, κυρίες, μην αφήσετε κανέναν να σας πει ποτέ πως έχετε αφήσει πίσω τα καλύτερά σας χρόνια», πρόσθεσε. Η Γιο άρχισε την καριέρα της με ρόλους σε ταινίες δράσης που παράγονταν στο Χονγκ Κονγκ. Γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία αφού πρωταγωνίστησε σε φιλμ της σειράς ταινιών κατασκοπείας 007 — το «Tomorrow Never Dies» (1997), με τον Πιρς Μπρόσναν στον ρόλο του Τζέιμς Μποντ.
Η αμερικανίδα ηθοποιός Τζέιμι Λι Κέρτις έλαβε βραβείο Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου για την ενσάρκωση στυφής εφοριακού στην αντισυμβατική κωμωδία «Τα πάντα όλα». Η ελεύθερη ερμηνεία της Ντέιρντρε, μοναχικής και ψυχαναγκαστικής υπαλλήλου του IRS, που μεταμορφώνεται σε παθιασμένη ερωμένη σε εναλλακτικό σύμπαν όπου οι άνθρωποι έχουν… χοτ-ντογκ για δάχτυλα, της χάρισε το αγαλματίδιο.
Ο Κε Χούι Κουάν, αμερικανός ηθοποιός με καταγωγή από το Βιετνάμ, έλαβε βραβείο Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου για την ενσάρκωση του λιγάκι αδέξιου συζύγου με απρόσμενες δυνατότητες στην αντισυμβατική κωμωδία «Τα πάντα όλα». «Η μητέρα μου είναι 84 ετών. Βλέπει την τελετή στο σπίτι. Μαμά, κέρδισα Όσκαρ!», είπε δακρυσμένος ο ηθοποιός που έκανε ντεμπούτο στα 12 του, στην ταινία «Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο ναός του χαμένου θησαυρού» (1984). Πήρε θριαμβευτική εκδίκηση από μια βιομηχανία που τον είχε ξεχάσει — αν δεν τον είχε παραμερίσει. Ως αυτό το φιλμ, είχε ούτε λίγο ούτε πολύ εγκαταλείψει το επάγγελμα ως τα χρόνια του 1990, ελλείψει ρόλων στο Χόλιγουντ για ασιάτες άνδρες ηθοποιούς.
Ο καναδοαμερικανός ηθοποιός Μπρένταν Φρέιζερ, 54 ετών, έλαβε το βραβείο Α΄ ανδρικού ρόλου για την ενσάρκωση του Τσάρλι, του παχύσαρκου, απομονωμένου καθηγητή αγγλικών στο φιλμ «Η φάλαινα». Ο πάλαι ποτέ σταρ φιλμ δράσης τα χρόνια του 1990, γνωστός ιδίως για τη σειρά ταινιών «Η μούμια», που βίωσε πολλά προβλήματα υγείας, απώλειες, ενώ κατηγορήθηκε για σεξουαλική επίθεση, κατάφερε θεαματική επιστροφή, αποσπώντας ένα από τα πιο περίβλεπτα βραβεία της Ακαδημίας.
Μεγάλη βραδιά και για την αντιπολεμική ταινία «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» που έλαβε 4 Όσκαρ.
Η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη στα γερμανικά του αντιπολεμικού μυθιστορήματος του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο», συγκλονιστική αναπαράσταση της φρίκης του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, έλαβε βραβείο Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας. Παραγωγή του Netflix, η ταινία μεγάλου μήκους είναι η τρίτη μεταφορά του αριστουργήματος της παγκόσμιας λογοτεχνίας στη μεγάλη οθόνη, όμως η πρώτη στη γλώσσα του Γκέτε, αυτή στην οποία το έγραψε ο δημιουργός του.
Όλα τα βραβεία
- Όσκαρ καλύτερης ταινίας: «Τα πάντα όλα»
- Όσκαρ σκηνοθεσίας: Ντάνιελ Κουάν, Ντάνιελ Σάινερτ («Τα πάντα όλα»)
- Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου: Μισέλ Γιο («Τα πάντα όλα»)
- Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου: Μπρένταν Φρέιζερ («Η φάλαινα»)
- Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου: Τζέιμι Λι Κέρτις («Τα πάντα όλα»)
- Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου: Κε Χούι Κουάν («Τα πάντα όλα»)
- Όσκαρ ξένης ταινίας: «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» (Γερμανία)
- Όσκαρ καλύτερης ταινίας animation: «Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο»
- Όσκαρ ντοκιμαντέρ: «Ναβάλνι»
- Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου: «Τα πάντα όλα»
- Όσκαρ καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου: «Women Talking» (Σάρα Πόλι)
- Όσκαρ καλύτερης μουσικής: «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
- Όσκαρ καλύτερης φωτογραφίας: «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
- Όσκαρ οπτικών εφέ: «Avatar: The Way of Water»
- Όσκαρ ήχου: «Top Gun: Maverick»
- Όσκαρ καλύτερου μοντάζ: «Τα πάντα όλα»
- Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής: «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
- Όσκαρ καλύτερων κοστουμιών: «Black Panther: Wakanda Forever»
- Όσκαρ καλύτερου μακιγιάζ: «Η φάλαινα»