ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτά είναι τα 36 μοντέλα αυτοκινήτων που γλιτώνουν τα τέλη κυκλοφορίας

Συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων, έως 1600 κυβικά, γλιτώνουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2016

 

 

Από τις αυξήσεις που φέρνει η τροπολογία για τέλη κυκλοφορίας εξαιρούνται 36 μοντέλα αυτοκινήτων για τα οποία δεν θα ισχύσουν οι επιβαρύνσεις που αφορούν οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, υβριδικά και όσα ταξινομήθηκαν από το 2006 και μετά.

Αναλυτικά τη λίστα με τα μοντέλα αυτοκινήτων ης ελληνικής αγοράς χωρίς τέλη κυκλοφορίας:

Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 90 g/km
Audi A1 1.4 TDI ultra 89 g/km
Audi A3 1.6 TDI ultra 89 g/km
Audi A3 g-tron 1.4 TFSI 89 g/km
Citroen C1 e-VTI Airdeam 88 g/km
Citroen C3 1.4 e-HDi 87 g/km
Citroen C3 1.6 e-HDi 90 g/km
Citroen C4 1.6 BlueHDi 86 g/km
Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 87 g/km
DS 3 1.6 BlueHDi 87 g/km
Fiat Panda 0.9 TwinAir Natural Power 86 g/km
Fiat Punto 1.3 MultiJet 90 g/km
Ford Fiesta 1.5 diesel ECOnetic 82 g/km
Ford Fiesta 1.6 diesel ECOnetic 87 g/km
Lexus CT 200h 82 g/km
Mercedes A 180d BlueEFFICIENCY 89 g/km
Mercedes C 350e 48-54 g/km
MINI One D 89 g/km
Opel Corsa 1.3 CDTi 82 g/km
Peugeot 208 e-HDi 87 g/km
Renault Clio 1.5 dCi 85 g/km
Renault Megane 1.5 Energy dCi 90 g/km
Seat Ibiza 1.4 TDI 75 PS Ecomotive 88 g/km
Seat Leon 1.6 TDI 110 PS Ecomotive 89 g/km
Skoda Fabia 1.4 TDI 90 PS 88 g/km
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 75 g/km
Toyota Auris 1.8 Hybrid 79 g/km
Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid 81 g/km
Toyota Corolla 1.4 diesel 89 g/km
Toyota Prius 89 g/km
Volkswagen eco up! 1.0 68 PS 79 g/km
Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 PS 88 g/km
Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion 82 g/km
Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion 89 g/km
Volvo V40 1.6 D2 88 g/km
Volvo V60 Hybrid 48 g/km

Πόσα θα πληρώσετε για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016

Οσα έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως το 2000, όσα έχουν ταξινομηθεί από το 2001-2005 και  όσα ταξινομήθηκαν από το 2006 και μετά, ενώ διατηρείται ο διαχωρισμός για επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010.

Στις τρεις πρώτες κατηγορίες τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και είναι ενιαία για ΙΧ έως 1.357 κ.ε., ενώ στη συνέχεια τα ΙΧ τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν έως το 2000 έχουν μικρότερα τέλη.

Για αυτοκίνητα για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η πρώτη κλίμακα στην οποία επιβάλλονται μηδενικά τέλη (0-100 γρ. διοξειδίου) περιορίζεται στα 90 γρ. διοξειδίου και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ. Ουσιαστικά μειώνεται το όριο για την ατέλεια, δηλαδή τα μηδενικά τέλη θα ισχύουν μόνο για τα Ι.Χ. από 90 γραμμάρια και κάτω.

Αναλυτικά οι αλλαγές έχουν ως εξής:

Για επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά τα ετησίως επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας βάση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τροποποιούνται ως εξής:

Δείτε εδώ ολόκληρη την τροπολογία