«Δεν θα αφήσουμε εταιρείες, όπως η Aegean, χωρίς στήριξη», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Αδ. Γεωργιάδης, νωρίτερα το μεσημέρι της Πέμπτης κατά τη διάρκεια συνέντευξης όπου παρουσιάσθηκε ο σχεδιασμός και τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη της οικονομίας και των επιχειρήσεων.
Ο υπουργός ανέφερε πως η «κυβέρνηση ετοιμάζει σχέδιο για την Aegean”, το οποίο όπως διευκρίνισε δεν είναι ακόμη έτοιμο ενώ σημείωσε «στόχος μας είναι να μην βρεθεί, (σ.σ. η Aegean), σε θέση αδυναμίας».
Ο κ. Γεωργιάδης, επικαλούμενος το γεγονός ότι το σχέδιο δεν έχει ακόμη εκπονηθεί απέφυγε να απαντήσει στην ερώτηση αν θα υπάρξει συμμετοχή του κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο της Aegean. Περιορίστηκε να αναφέρει: «το πρόβλημα δεν είναι αν θα μπει το δημόσιο ως μέτοχος στην εταιρεία, αλλά να παρουσιάσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο».
Ο υπουργός Ανάπτυξης χαρακτήρισε στρατηγικού χαρακτήρα την Aegean και φλέγον το θέμα που αντιμετωπίζει. Ανέφερε πως «οι ανταγωνιστές της Aegean, η μια μετά την άλλη, λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις και αυτό δημιουργεί στον κλάδο νόθευση των κανόνων ανταγωνισμού, οπότε και είναι λογικό η εταιρεία να έχει αγωνία για το μέλλον της.
Νωρίτερα και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τόνισε ότι δεν τίθεται ζήτημα κρατικοποίησης της Aegean, επισημαίνοντας ότι έχει δοθεί σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες αναστολή των τελών τους και διευκόλυνση για μετάθεση ορισμένων πληρωμών στο μέλλον, και το ίδιο ισχύει και για τα αεροδρόμια, ενώ με το υπουργείο Οικονομικών εξετάζονται και άλλα μέτρα.
Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης, είχε προειδοποιήσει για συρρίκνωση δίχως προηγούμενο σε περίπτωση που η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη.
Μιλώντας πριν λίγες ημέρες σε αναλυτές, ο κ. Βασιλάκης έκανε λόγο για τη χειρότερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή πορεία του στις αερομεταφορές.
Προειδοποίησε ότι αν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, τότε το μέγεθός της -ο στόλος και το δίκτυο προορισμών της- θα συρρικνωθεί δίχως προηγούμενο.
Πάντως, ο πρόεδρος της Aegean, σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, είχε αποκλείσει κάθε σενάριο κρατικοποίησης, ενώ είχε πει πως τα μέτρα στήριξης θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, τη δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια, την παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού.
Ο κ. Βασιλάκης είχε αναφέρει πως η κρατική ενίσχυση της αεροπορικής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους, κυρίως όμως, επειδή η Aegean ανήκει, όπως είχε πει, στους λιγοστούς αερομεταφορείς στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.
Ο κ. Βασιλάκης είχε παραπέμψει στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που προβλέπει συγκεκριμένα εργαλεία και κανόνες, ώστε τα κράτη να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις εταιρείες είτε κάθετα είτε οριζόντια.