Από τον προσεχή Ιούνιο αναμένεται να εφαρμοστεί σε πιλοτικό στάδιο η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας η ποία θα παρέχεται στους εργαζομένους.
Η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας αναμένεται να θεσμοθετηθεί και να μπει σε εφαρμογή από τον προσεχή Ιούνιο για τους υπαλλήλους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, με στόχο να αξιολογηθεί και να αξιοποιηθεί και σε άλλους κλάδους.
Η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας θα είναι μια κάρτα εισόδου – εξόδου και στο κάθε κατάστημα θα υπάρχει ειδικό «τερματικό» το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο online με το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας «Εργάνη ΙΙ».
Τα στοιχεία ωραρίου του μισθωτού θα καταγράφονται στο ηλεκτρονικό ρολόι παρουσίας προσωπικού (ωρομέτρηση) και θα διαβιβάζονται αυτόματα στο πληροφοριακό σύστημα.
Η κάθε κάρτα θα είναι προσωποποιημένη και ο μισθωτός θα τη «χτυπά» κατά την είσοδο και κατά την έξοδό του από το κατάστημα.
Στόχος του μέτρου είναι να προκύπτει αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο το ωράριο εργασίας του εκάστοτε μισθωτού, όπως επίσης αυτόματα να προκύπτουν οι τυχόν υπερωρίες ή ώρες υπερεργασίας που πραγματοποίησε, ώστε να υπολογίζονται και οι αντίστοιχες αμοιβές.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εργασίας, καθημερινά υποβάλλονται 38.000 δηλώσεις για μεταβολές ωραρίου, που επηρεάζουν 100.000 θέσεις εργασίας.