Κίνητρα και εκπτώσεις στα τέλη κυκλοφορίας, προκειμένου να κυκλοφορήσουν και πάλει τα ΙΧ οι ιδιοικτήτες των οποίων έχουν καταθέσει πινακίδες, δίνει το Υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα έσοδα του κράτους.
Περίπου 800.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα μπορέσουν να θέσουν ξανά σε κυκλοφορία τα ΙΧ τους, με διάταξη που έχει σχεδιαστεί από το επιτελείου του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, και περιμένει την έγκριση του Ευκλείδη Τσακαλώτου, προκειμένου να ανατεθεί άμεσα στη Βουλή.
Προσοχή! Τα μειωμένα τέλη, όμως, θα είναι ακριβότερα φέτος που θα καταβάλουν για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας σύμφωνα με το νέο σχέδιο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο.
Η πρώτη επιλογή που έχουν οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες αφορά στην άρση ακινησίας με κυκλοφορία του οχήματος για ένα μήνα καταβάλλοντας όχι το 1/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας αλλά τα 2/12. Δηλαδή ο κάτοχος του ΙΧ θα επιβαρυνθεί με την καταβολή ενός επιπλέον μήνα που δεν θα κυκλοφορεί το όχημά του.
Η δεύτερη επιλογή αφορά άρση ακινησίας με τρίμηνη κυκλοφορία του οχήματος κατυαβάλλοντας όχι τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας αλλά τα 4/12 του συνολικού τιμήματος. Δηλαδή ισχύει ότι ακριβώς για την άρση ακινησίας με κυκλοφορία του ΙΧ για ένα μόλις μήνα με επιβάρυνση κατά 1/12 του συνόλου των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Η τρίτη και τελευταία επιλογή, αφορά στην άρση ακινησίας με κυκλοφορία του οχήματος πέραν των 3 μηνών κατά την οποία ο κάτοχος επιβαρύνεται περαιτέρω καθώς αν υποθέσει κανείς πως κάποιος ιδιοκτήτες πραγματοποιεί άρση ακινησίας στο όχημά του και το κυκλοφορήσει για 6 ή 8 μήνες θα καταβάλλει αντίστοιχα τα 8/12 ή 10/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας. Δηλαδή στην περίπτωση που κάποιος άρει από την ακινησία το όχημά του και το κινήσει πέραν των 3 μηνών τότε θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 2/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να αρθούν από την «ακινησία» όσο το δυνατόν περισσότερα από τα περίπου 750.000 αυτοκίνητα και να αντλήσει έσοδα.
Να υπενθυμίσουμε πως όσοι πραγματοποιούν άρση ακινησίας έστω και για ένα μήνα θα επιβαρυνθούν επίσης από τα αναλογικά τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ειδικότερα αν κάποιος ιδιοκτήτης ΙΧ με κινητήρα δύο λίτρων που δεν έχει κλείσει 10ετία πραγματοποιήσει άρση ακινησίας και το κυκλοφορήσει για ένα μήνα τότε θα επιβαρυνθεί με τεκμήριο που αφορά στο 1/12 του ετήσιου συνόλου όπως επίσης και με το 1/12 του ετήσιου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.
Αν το κινήσει για τρεις μήνες τότε η επιβάρυνση από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχεται στα 3/12 του ετήσιου ποσού όπως και το τεκμήριο αντίστοιχα…
Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροπολογία θα προβλέπει δυνατότητα ανάκτησης πινακίδων:
1.Για ένα μήνα (πχ για να κάνει διακοπές) με την καταβολή τελών που αντιστοιχούν σε δύο δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Δηλαδή ο ιδιοκτήτης θα κινεί το όχημα πχ για ένα μήνα και θα πληρώνει για δύο, ή για δύο μήνες και θα πληρώνει για τέσσερις. Οι μήνες δεν χρειάζεται να είναι συνεχόμενοι.
2.Για τρεις μήνες, με την καταβολή τελών που αντιστοιχούν σε τέσσερα δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, δηλαδή με προσαύξηση 33% (αντί για 100% αν επρόκειτο για ένα μόλις μήνα).
3. Για όλους τους υπόλοιπους μήνες μέχρι το τέλος του έτους, καταβάλλοντας τέλη που αντιστοιχούν στο πλήθος των μηνών που απομένουν έως το τέλος του έτους, αλλά με προσαύξηση δύο μηνών. Για παράδειγμα, αν ένας ιδιοκτήτης ενός τζιπ 3.000 κυβικών που το έχει ακινητοποιήσει εδώ και χρόνια για να μην πληρώσει τέλη 1.260 ευρώ το χρόνο, μπορεί να το θέσει σε κυκλοφορία πχ τον Ιούλιο και θα καταβάλλει τα 8 δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, δηλαδή 840 ευρώ.