ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Παρεμβάσεις σε 4η και 5η δημοτικού για την ορθή χρήση social media προανήγγειλε ο Πιερρακάκης

Στο θέμα των όρων χρήσης των social media και των μέτρων για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στο ΕΡΤΝews

«Να πω ότι καταρχήν υπάρχει ήδη ένα πεπραγμένο ότι ξεκινήσαμε τη φετινή σχολική χρονιά με μία απαγόρευση της εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Αυτό είναι στο πλαίσιο ενός νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων. Και έχει λειτουργήσει πολύ καλά και έχει λειτουργήσει πολύ καλά, γιατί το έχουν αγκαλιάσει οι εκπαιδευτικοί μας και οι οικογένειες και οι γονείς και βλέπουμε ήδη. Εντάξει, συνήθως σε ρεπορτάζ ακούγεται πολύ ο αριθμός των αποβολών, γιατί υπάρχει πλέον και μια διαδικασία συνέπειας της χρήσης. Αλλά εγώ θα σας πω ότι αυτό είναι δευτερεύον.

Για μένα το σημαντικό είναι το ότι αυτό δείχνει ότι έχεις μια εφαρμογή εκεί που υπάρχει αν θέλετε η όποια απόκλιση από τον κανονισμό. Εγώ πέρσι όλη τη χρονιά, πηγαίνοντας σε σχολεία και μιλώντας με εκπαιδευτικούς. Αυτό το μέτρο οφείλω να σας πω ότι μας το ζητούσαν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Είδα και μια δημοσκόπηση που λέει ότι το 86% των συμπολιτών μας συμφωνούν με το μέτρο.

Βλέπουμε ότι τα παιδιά το εφαρμόζουν. Μπορεί καταρχήν κάποιος να έχει μια επιφύλαξη για ένα νέο παιδί. Έχουμε υπάρξει και εμείς νέα παιδιά. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι υπάρχει μια επιφύλαξη σε τέτοιας φύσεως μέτρα, αλλά εγώ θα πω ότι είναι για καλό. Και ξέρετε το λέω και ως κάποιος που αγαπάει πολύ την τεχνολογία.

Είναι σημαντικό πράγμα να ξέρεις πότε χρησιμοποιείς την τεχνολογία. Και εδώ τα κινητά τηλέφωνα είχαν πολύ κακή επίπτωση από την παρουσία τους στο σχολείο και μέσα στην αίθουσα. Άλλο πράγμα ο διαδραστικός πίνακας. Άλλο πράγμα ο υπολογιστής, άλλο πράγμα η τεχνολογία που κάνει καλό να τη χρησιμοποιεί σωστά.

Άλλο το κινητό τηλέφωνο. Γιατί; Πρώτον, σε περιστατικά μπούλινγκ τι συνέβαινε; Πάντοτε ένα παιδί σήκωνε ένα κινητό τηλέφωνο για να καταγράψει το περιστατικό. Μπούλινγκ ίσον κινητό τηλέφωνο. Και δεύτερον, πέραν όλων των άλλων, αποσπάται η προσοχή σου, οπότε καλά καλά αποσπάται σε εμάς όταν διαβάζουμε».

«Εγώ αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι θα υπάρξει μια παρέμβαση. Και η παρέμβαση αυτή, όπως είπα πριν η εκπαιδευτική για τα κινητά τηλέφωνα στο σχολείο. Εδώ θα σας πω οι οικογένειες σε ό,τι αφορά αυτή την παρέμβαση, Η παρέμβαση αυτή θα λέει ότι θα υπάρξει μια εφαρμογή.
Το έχει δει ο κ. Παπαστεργίου, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία θα εγκαθίσταται στο κινητό τηλέφωνο που ενδεχομένως θα έχει ένα παιδί από τους γονείς του, για να μπορεί να δρα προστατευτικά σε σχέση με την πρόσβαση στα κοινωνικά μέσα».

«Είδα τον πρόεδρο της Ανεξάρτητης Αρχής για την προστασία των προσωπικών δεδομένων την περασμένη εβδομάδα και συμφωνήσαμε να εντάξουμε μάθημα στο σχολείο από φέτος, από αυτή τη χρονιά, για το πώς τα παιδιά θα χειρίζονται τους εαυτούς τους στα κοινωνικά μέσα. Και τι εννοώ με αυτό. Ερωτήματα που απασχολούν τον κάθε γονιό και που πρέπει να διδάξει το κάθε παιδί. Τι κάνουμε αν μας στείλει ένας ξένος μήνυμα; Δεν απαντάμε, αλλά πώς το χειριζόμαστε; Μοιραζόμαστε προσωπικές μας πληροφορίες στο διαδίκτυο, στέλνουμε τις φωτογραφίες μας; Αυτά είναι ερωτήματα που απασχολούν το κάθε παιδί αυτή τη στιγμή».

«Μαζί με την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή αναπτύσσουμε συγκεκριμένο υλικό που θα ενταχθεί στα μαθήματα. Στο μάθημα της Πληροφορικής θα μπει λίγες ώρες φέτος θα είναι στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού. Ένα παιχνίδι το οποίο θα διδάσκει με πολύ έξυπνο τρόπο πώς να φέρεσαι σε τέτοιες καταστάσεις. Αυτό είναι λοιπόν το πρώτο. Θα υπάρξει παρέμβαση και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Τις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινώσουμε την ακριβή τάξη στην οποία θα μπει. Θα είναι δύο παρεμβάσεις φέτος. Θα είναι οι τάξεις προς το τέλος του Δημοτικού. Δηλαδή 4η, 5η Δημοτικού θα είναι μία παρέμβαση και η άλλη θα είναι στο Γυμνάσιο, Δευτέρα Γυμνασίου. Του χρόνου θα είναι περισσότερο υλικό».

Δείτε τη συνέντευξη