Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μπορούν να αισθάνονται ικανοποιημένοι για μία σειρά υπογραφών που μπήκαν τις τελευταίες ημέρες.
- Γράφει ο Κώστας Αττίας
Με ένα σπριντ το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προσπάθησε και πέτυχε μέσα στον Δεκέμβριο να μπουν οι υπογραφές για μία σειρά από θέματα που απασχολούσαν επί χρόνια την Μεσογείων.
Για τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας και την αναβάθμιση τους μπήκε η υπογραφή την Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2019 μετά την σχετική ψηφοφορία στην Βουλή για την συμφωνία Ασφάλειας Εφοδιασμού και Πληροφοριών (SSI Agreement), μεταξύ της ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων) και της αρμόδιας εταιρείας LOCKHEED MARTIN. Ανοιχτό μένει βέβαια όπως έχει ήδη γράψει το USAY.GR το τι θα γίνει με τα πρώτα F-16 (block 30) που ακόμα υπάρχουν στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας, αν τελικά θα πωληθούν η όχι. Αστερίσκος υπάρχει και για κάποιες πληροφορίες που λένε πως και στο πρόγραμμα αναβάθμισης των VIPER έχουν υπάρξει ασυμβατότητες ηλεκτρονικών συστημάτων που θα χρειαστεί τελικά να αλλαχτούν και άρα να αυξηθεί το συνολικό κόστος.
Άλλη μία εκκρεμότητα αφορά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, την Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019, υπογράφηκε η συμφωνία διευθέτησης διαφοράς μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και των εταιρειών Thyssen Krupp Marine Systems (TKMS) και ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε. (ΕΝΑΕ), σύμφωνα με τον ν.4650/2019. Η συμφωνία φαίνεται πως ανοίγει τον δρόμο για μία νέα αρχή στα Ναυπηγεία, μένει να δούμε τι θα καταφέρει η κυβέρνηση, αν επιτέλους κάποια στιγμή θα δούμε ένα εθνικό πολεμικό πλοίο αλλά και πως θα ικανοποιηθούν τα αιτήματα των εργαζόμενων οι οποίοι στήριξαν το πρόγραμμα των Υποβρυχίων την περίοδο που όπως καταγγέλλουν ήταν απλήρωτοι και υπάρχουν δεδουλευμένα που διεκδικούν, σε κάποιες περιπτώσεις από το 2009 και για την μεγάλη πλειοψηφία από το 2012.
Την ίδια ημέρα μπήκαν και οι υπογραφές για την υποστήριξη των Mirage οι συμφωνίες πλαίσιο αφορούν στην υλοποίηση του υποπρογράμματος «Εν Συνεχεία Υποστήριξη (FOS) Ο/Σ Μ2000/-5» σύμφωνα με τον ν. 4650/2019, μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και κάθε μία εκ των τριών κατασκευαστριών εταιρειών DASSAULT AVIATION, THALES DMS FRANCE και SAFRAN AIRCRAFT ENGINES. Και εδώ το θέμα που υπάρχει είναι ποιος είναι ο σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια ώστε να έχει η Πολεμική Αεροπορία ένα αεροσκάφος που θα πολεμήσει πέρα από τα ζητήματα υποστήριξης και την φθορά του χρόνου .