ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαξίμου: Τα έξι σημεία της τροπολογίας Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες

Τα έξι σημεία της τροπολογίας που κατέθεσε ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς για τους τηλεοπτικούς σταθμούς χωρίς άδεια σταχυολογεί το Μέγαρο Μαξίμου και τονίζει πως η τροπολογία κινείται στην κατεύθυνση θωράκισης του νέου τηλεοπτικού τοπίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού η τροπολογία Παππά αποβλέπει:

• Στην κατοχύρωση της επένδυσης των υπερθεματιστών

• Στη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου

Περιλαμβάνει 6 σημεία:

1.Ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για μετάδοση μη αδειοδοτημένου σήματος . Ίσχυαν μόνο για τον πάροχο δικτύου. (Digea). Τώρα επεκτείνονται και στον πάροχο περιεχομένου (κανάλι). Επίσης αυστηροποιούνται.

• Ποινικές κυρώσεις: Φυλάκιση έως 12 μήνες. Χρηματική ποινή από 20.000 έως 1,5 εκ. Κατάσχεση εξοπλισμού. (για το κανάλι)

• Διοικητικές κυρώσεις: Σύσταση (με πρόστιμο 3 εκ. εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση). Αναστολή ή ανάκληση της άδειας. (Αυτό προφανώς ισχύει για τον πάροχο αφού το κανάλι δεν θα έχει ούτως ή άλλως άδεια. Θα ισχύσει μελλοντικά, εφόσον θα υπάρξει και δεύτερος πάροχος)

Οι κυρώσεις θα ισχύσουν πέντε ημέρες μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που θα καθορίζει οριστικά τους αδειούχους.

2. Η εκπομπή των αδειοδοτημένων σε σήμα υψηλής ευκρίνειας

Ο νόμος προβλέπει ότι οι αδειοδοτημένοι πρέπει να εκπέμψουν από την πρώτη στιγμή σε HD.Η τροπολογία δίνει μεταβατική περίοδο, ως εξής:

• Οι αδειοδοτημένοι έχουν 6 μήνες προθεσμία να εκπέμψουν και σε σύστημα HD.

• Κατόπιν έχoυν 2 χρόνια περιθώριο να εκπέμπουν και σε HD και σε SD. (Standard Definition)

• Μετά την παρέλευση της διετίας, θα πρέπει να εκπέμπουν αποκλειστικά σε HD.

• Παράλληλα δίνεται διετής προθεσμία, μέχρι το παραγόμενο πρόγραμμα να είναι εξ αρχής σε HD.

3. Η διαφημιστική δαπάνη σε μη αδειοδοτημένο σταθμό δεν εκπίπτει

Εδώ υπάρχει ερώτημα για το τι θα γίνει αν ένας σταθμός εκπέμπει χωρίς άδεια (οπότε η δαπάνη δεν εκπίπτει), αλλά ταυτόχρονα εκπέμπει και νόμιμα σε ψηφιακή πλατφόρμα (nova, ote tv κλπ- οπότε η δαπάνη εκπίπτει). Ο Αλεξιάδης έχει φτιάξει έναν μηχανισμό ελέγχου, για το ποιο κομμάτι της δαπάνης αντιστοιχεί σε μη αδειοδοτημένη και ποιο σε αδειοδοτημένη εκπομπή.

4. Βεβαίωση συμμόρφωσης των αδειδοτημένων με τις ρυθμίσεις του νόμου (κατανομή προσωπικού ανά κλάδο, αριθμός απασχολούμενων, εγκαταστάσεις κλπ).

Η αρμοδιότητα αυτή (του να βεβαιώνει ποιος είναι σύννομος) ανήκει στο ΕΣΡ. Μεταβιβάζεται στην ΓΓΕ, μέχρι να συγκροτηθεί το ΕΣΡ.

5. Περιορισμός της δικτύωσης μεταξύ περιφερειακών σταθμών

Ένας περιφερειακός σταθμός δικτυωμένος με πολλούς άλλους περιφερειακούς, μπορεί να λειτουργεί ντε φακτο ως σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας. Η τροπολογία περιορίζει την δικτύωση ως εξής:

• Κάθε περιφερειακός σταθμός μπορεί να διασυνδέεται μόνο με έναν άλλον περιφερειακό σταθμό.

• Η διασύνδεση δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις ώρες ημερησίως.

6. Παράταση, για ένα τρίμηνο, της έναρξης ισχύος του νόμου για απευθείας τιμολόγηση του διαφημιζόμενου

Ο νόμος αυτός φτιάχτηκε το καλοκαίρι του 2014, με στόχο να παρακάμψει τους ενδιάμεσους στην διαφήμιση (media shops). Δεν εφαρμόστηκε, καθώς η έναρξη ισχύος του έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις. Η τελευταία παράταση λήγει κάπου τώρα.

Ο λόγος που παρατείνεται τώρα για ένα τρίμηνο είναι ότι μέσα στο διάστημα αυτό, (έως τον Δεκέμβριο του 2016) θα έχει έρθει στην Βουλή ο νόμος για την ηλεκτρονική πλατφόρμα ηλεκτρονικών συναλλαγών. (Ένα ηλεκτρονικό «χρηματιστήριο», όπου ο καθενός, διαφανώς, θα αγοράζει και θα πουλάει διαφημιστικό χρόνο). Κρίνεται επομένως, περιττό, να αλλάξει τώρα το ισχύον καθεστώς, για να ξαναλλάξει μέσα στο επόμενο τρίμηνο».

Διαβάστε επίσης:

Τροπολογία Παππά – Σπίρτζη για «μαύρο» στα κανάλια που δεν έχουν άδεια – «Πυρά» από την αντιπολίτευση