Τις κρίσιμες αστοχίες στο σύστημα ειδοποίησης «112» και το μέγεθος της προχειρότητας με την οποία αυτό οργανώθηκε, έδειξε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, αποκαλύπτοντας ότι η σύμβαση που είχε υπογραφεί απέκλειε εκατομμύρια χρήστες συγκεκριμένων συσκευών κινητών τηλεφώνων από τη λήψη των ειδοποιήσεων.
Πιο συγκεκριμένα, συνομιλώντας με κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο κ. Πιερρακάκης, αποκάλυψε ότι σε κανένα σημείο της σύμβασης που είχε το ελληνικό δημόσιο με την εταιρία που δημιούργησε το σύστημα δεν είχε προβλεφθεί ενημέρωση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, ώστε να κάνουν τις αναγκαίες μετατροπές για να γίνει το λειτουργικό τους σύστημα συμβατό με τη λήψη των ενημερώσεων έκτακτης κατάστασης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Η αστοχία πρόβλεψης συγκεκριμένου αρμόδιου γι’ αυτό είχε ως αποτέλεσμα, όπως διαπιστώθηκε, κατά την πρώτη δοκιμαστική λειτουργία αποστολής ειδοποιήσεων, τεράστιος αριθμός έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones) με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτά της Apple, να αδυνατούν να λάβουν τις σχετικές ειδοποιήσεις μόνο και μόνο επειδή δεν είχε προβλεφθεί στη σύμβαση.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, για την αντιμετώπιση του προβλήματος, χρειάστηκε η μεσολάβηση του ιδίου, ο οποίος – όπως είπε – επικοινώνησε προσωπικά με υψηλόβαθμα στελέχη της Apple, προκειμένου να ζητήσει να προβλέψει η εταιρία στην επόμενη αναβάθμιση του λογισμικού της τη συμβατότητα με το 112. Μάλιστα, ο ίδιος κατέδειξε τις δυσκολίες του εγχειρήματος, λέγοντας ότι οι δύο πλευρές χρειάστηκε να αλληλογραφήσουν περίπου 70 φορές, για να δεσμευτεί τελικά η εταιρεία ότι θα προχωρήσει σύντομα στην αναβάθμιση.
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Πιερρακάκη, το σύστημα εκτιμάται ότι θα είναι πλήρως λειτουργικό από τα Χριστούγεννα.